„Máme rádi Dvojku. Žijeme zde společně,“ je nový slogan Prahy 2, kterým tato městská část spouští informační kampaň ve svých ulicích a parcích. Zejména v letních měsících trápí místní hluk, nepořádek a nedodržování zákazu konzumace alkoholu na veřejnosti. Tentokrát se však do řešení problému zapojili také žáci základních škol. Díky jejich výtvarným dílům, která jsou přímo součástí informačních cedulí, se ulice, parky a náměstí promění v galerii pod širým nebem.
„Jsme centrální městskou částí a zároveň městskou památkovou zónou. Naše náměstí, parky i oblast náplavky Rašínova nábřeží patří již dlouhodobě k těm nejvyhledávanějším odpočinkovým místům v metropoli. To s sebou ovšem nese i mnohá negativa pro naše rezidenty, jako například větší hlučnost a časté rušení nočního klidu. A konečně přináší také zvýšené nároky na čistotu a pořádek. Vím, že policisté a strážníci dělají všechno proto, aby situaci v parcích měli pod kontrolou, ale to samo o sobě nestačí. Chceme, aby se všem na Praze 2 dobře žilo. Proto jsme přišli s nápadem zapojit do informační kampaně žáky našich základních škol. A udělali jsme dobře, školáci se svého úkolu zhostili na výbornou. Nakreslili témata svým dětským, přesto velmi vnímavým pohledem. Z dětských obrázků čiší přímočarost, která nutí k zamyšlení. Na radnici nakonec dorazila úctyhodná stovka návrhů, a tak vybrat vítěznou pětici nebylo vůbec jednoduché,“ přibližuje kampaň radnice její starostka Alexandra Udženija.
Vítězná pětice návrhů spolu s doprovodným textem zdobí nové informační cedule, které nechala městská část instalovat například na Karlovo či Tylovo náměstí, do Zítkových sadů i na náplavku Rašínova nábřeží. Návštěvníci i zahraniční turisté se tak jednoduchou a srozumitelnou formou seznámí s pravidly chování, např. udržováním čistoty a pořádku, dodržováním nočního klidu nebo zákazem konzumace alkoholu na veřejnosti. Kompletní přehlídku všech uměleckých děl hodlá radnice veřejnosti představit v září prostřednictvím samostatné výstavy.
„Na bezpečnosti a pořádku nám záleží. Proto aktuální situaci v městské části bedlivě sledujeme a společně s policisty i strážníky pravidelně vyhodnocujeme. Scházíme se u společného stolu a případné problémy včas a rychle řešíme, tak abychom předešli zhoršení situace. S příchodem teplého počasí a počátkem turistické sezóny policie zaznamenala zvýšenou koncentraci návštěvníků poblíž památek, v parcích, na náměstích i na náplavce. A v této návaznosti registrovala i častější porušování nočního klidu a veřejného pořádku. Při řešení takových případů však policisté i strážníci opakovaně naráželi na nepochopení návštěvníků a neznalost vyhlášek. V návaznosti na časté stížnosti obyvatel Podskalí je od začátku července navíc účinná nová vyhláška, která v nočních hodinách znemožňuje konzumaci alkoholu na náplavce. I to nás přimělo k tomu, abychom přišli s novou informační kampaní, která policii a návštěvníkům pomůže,“ dodal radní pro bezpečnost Prahy 2 Michal Zuna.
Městská část Praha 2 a NejBusiness.cz
17. července 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...