Odhaduje se, že na celém světě se ročně vyhodí 2,5 miliardy tun potravin. Až 40 % vypěstovaných potravin končí jako odpad – v zemědělství, potravinářském průmyslu, maloobchodě i domácnostech. Společnost Tesco se zavázala k řešení problému v rámci svých provozoven i celého dodavatelského řetězce. V roce 2016/17 jako první maloobchodní řetězec ve střední Evropě zveřejnila údaje o plýtvání potravinami.
Od té doby společnost Tesco v České republice snížila množství potravinového odpadu ve svém provozu o 72 % a zachránila více než 29 900 tun potravin, které darovala do potravinových bank nebo jako potravu pro zvířata. Snižování potravinového odpadu má i pozitivní dopad na životní prostředí. Na základě odhadů z aplikace FoodCloud představuje 1 443 tun zachráněných potravin pro lidskou spotřebu v roce 2021/22 snížení emisí o 4 618 tun CO2.
"Jsem ráda, že Tesco je i nadále nezpochybnitelný leader v oblasti měření a prevence plýtvání potravinami. Pokračujeme v partnerství s potravinovými bankami a charitativními organizacemi, i díky této dlouhodobé spolupráci jsme meziročně věnovali o 6 % více přebytečných potravin, což je ekvivalent 3,4 milionu porcí jídel, které pomohou lidem v nouzi,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.
V roce 2019 společnost Tesco dosáhla cíle udržitelného rozvoje OSN (SDG) snížit do roku 2030 plýtvání potravinami na polovinu, což je o více než 10 let dříve, než bylo stanoveno. Tento cíl se daří naplňovat i nadále.
Úsilí společnosti Tesco však přesahuje rámec její činnosti. Maloobchodní řetězec vyzývá potravinářský průmysl, aby následoval jeho příkladu a začal měřit a zveřejňovat vlastní údaje a přijímat cílená opatření. "Nikdo nemůže řešit plýtvání potravinami sám. Proto se od doby, kdy jsme poprvé zveřejnili naše údaje, snažíme spolupracovat i s našimi dodavateli, abychom do roku 2030 snížili plýtvání potravinami v našich dodavatelských řetězcích na polovinu. Věříme, že co měříme, to můžeme vylepšovat, a proto vyzýváme dodavatele, aby zveřejňovali svá data o plýtvání,“ dodává Katarína Navrátilová.
V roce 2021 se 9 strategických dodavatelů vlastní značky (Tesco Product Partners) stalo jedněmi z prvních potravinářských podniků, kteří měří a zveřejňují vlastní údaje o plýtvání potravinami. Společnost pracuje na tom, aby všichni Tesco Product Partners zveřejnili své údaje o plýtvání. V roce 2022 bude zveřejněn již šestnáctý report.
Tesco Stores ČR a.s. a NejBusiness.cz
16. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....