CloudTalk radí, kdy je nejlepší volat na zákaznické linky

CloudTalk radí, kdy je nejlepší volat na zákaznické linky

Přes telefonní platformu slovenského startupu CloudTalk bylo jenom za loňský rok uskutečněno téměř 40 milionů hovorů. Společnost nyní prozrazuje, jaké z interních dat vyplývají trendy v telefonování a jak jich využít. Nejvíce hovorů se každodenně uskuteční mezi 8. a 18. hodinou, nejvytíženější je pondělí. Nejlepší je tak volat na zákaznické linky spíše ke konci pracovního týdne, a to hned ráno, nebo až po práci. Nejaktivnějším obdobím pro telefonování je jaro, konkrétně rozmezí od března do května, telefony ale zvoní častěji také v září po letních dovolených. V zimě hovory zaberou nejvíce času.

„Vloni se přes CloudTalk uskutečnilo v Česku a na Slovensku přes 38 milionů hovorů, ze kterých se nám podařilo vyčíst ideální volací doby. Pokud jste zákazník, který si potřebuje zavolat na zákaznickou linku, třeba vašeho telefonního operátora nebo dodavatele plynu, tak si nemůžete vybrat horší čas než 10 hodin v pondělí. Naopak bych doporučoval tyto záležitosti řešit ke konci týdne. V pátek bývá špička klidně o více než čtvrtinu nižší než v pondělí. Určitě bych pak volal ráno do osmi, následně počet hovorů skokově vyskočí nahoru. Zhruba od 18. hodiny už je to zase výrazně lepší,“ popisuje ideální volací časy Peter Bakoš, chief product officer v CloudTalku.

Léto a svátky patří odpočinku, na jaře jsou linky vytížené

Z pohledu ročních období je podle dat CloudTalku nejvytíženější jaro a podzim, naopak zima je tradičně slabší. Během nejsilnějšího měsíce, tedy března, se oproti tomu nejslabšímu (leden) odehraje až o polovinu více hovorů. Co se týče průměrné délky hovoru, zde je situace opačná. Obecně nejdelší hovory probíhají v prosinci a lednu, zatímco při nejvytíženějších měsících jsou hovory nejkratší.

„Na první pohled je to zvláštní, ale dává to smysl. Prosinec a leden se nesou ve znamení vánočních svátků, začátku nového roku a nových projektů, takže hovorů neprobíhá tolik. Nicméně ty, které probíhají, jsou složitější – reklamace dárků, řešení zimních dovolených, změny služeb či dodavatelů od nového roku. Čas na hovor tady roste jak u příchozích hovorů, tzn. od zákazníků, tak i u odchozích, tedy od firem. Jaro a podzim nejsou tolik narušené dovolenými či svátky, takže hovorů probíhá hodně, ale jde o standardnější telefonáty se zákazníky, které trvají kratší dobu,“ komentuje délku hovorů Bakoš.

Vlastní kategorií jsou pak červenec a srpen. Tyto měsíce se kvůli dovoleným a množství mimopracovních aktivit řadí k těm s nejmenším počtem telefonátů i k těm s nejkratší průměrnou dobou trvání hovoru. V průběhu celého roku pak platí, že telefonáty od zákazníků k firmám trvají v průměru dvakrát déle, než když firmy volají jim. Zákazník totiž zpravidla zvedá telefon, jen když potřebuje řešit nějaký problém, což chvíli zabere. Firmy na druhou stranu volají zejména s nabídkami.

Zdroj informací

CloudTalk s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

16. července 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.5854 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál