Stavební společnost Hrochostroj ze skupiny enteria se stala druhou českou firmou, působící v železničním stavitelství, která se rozhodla pro vlastní lokomotivu EffiShunter 1000. Podle podepsané smlouvy s výrobcem CZ LOKO s ní v polovině roku 2024 doplní flotilu svých stavebních strojů na obnovu a údržbu tratí.
„Mezi významnými hráči tuzemského železničního stavitelství registrujeme zvýšený zájem o naše lokomotivy vybavené evropským zabezpečovačem ETCS. Jen tato vozidla a vlaky budou moci od ledna 2025 vyjet na nejvytíženější české železniční koridory. Ostatní se na něj nedostanou. Kdo na to nestihne zareagovat včas, bude v nevýhodě,“ vysvětluje Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.
„Pro nás to byl rozhodující důvod. Problematika ETCS nás velmi postihuje, a proto jsme se ji rozhodli včas řešit objednávkou lokomotivy s požadovaným vybavením. Usnadní nám to především přepravu strojů mezi jednotlivými stavbami po koridorových tratích. A pak také posun a traťovou službu při dopravě stavebních hmot a materiálů,“ říká Martin Varecha, předseda představenstva Hrochostroje.
Podle něho samostatné přepravy speciálních hnacích vozidel bez implementace mobilní části ETCS budou velmi problematické a komplikované. „Nový EffiShunter nám to částečně pomůže vyřešit, i když věříme ještě v další možná řešení,“ dodal.
Hrochostroj, zabývající se provozováním těžké kolejové mechanizace pro údržbu a rekonstrukci železničního svršku, na trhu působí od roku 2015. Cílem je zaujmout pozici silného partnera v oblasti těžké kolejové mechanizace.
Na novou situaci už loni zareagovala objednávkou Subterra, která se letos v dubnu stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se systémem ETCS. O jeho údržbu a servis se postará samo CZ LOKO.
„Výhradní provoz vlaků pod dohledem systému ETCS se bude postupně rozšiřovat i na další tratě. Je to evropský trend, patrný i v dalších zemích. I zde máme už uzavřené kontrakty s firmami, podílejícími se na budování železniční dopravní infrastruktury,“ uvedl Jan Kutálek.
Čtyřnápravový EffiShunter 1000 se v Evropě prosadil spolehlivým a ekonomickým provozem. Běžně se už vybavuje jednotným evropským zabezpečovacím systémem ETCS a pro zahraniční trhy se doplňuje i národním zabezpečovačem. To umožňuje jeho využití jak na posunu, tak v plnohodnotné traťové službě.
CZ LOKO, a.s. a NejBusiness.cz
14. července 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...