Stavební firmy na železnici sázejí na vlastní lokomotivy

Stavební firmy na železnici sázejí na vlastní lokomotivy

Stavební společnost Hrochostroj ze skupiny enteria se stala druhou českou firmou, působící v železničním stavitelství, která se rozhodla pro vlastní lokomotivu  EffiShunter 1000. Podle podepsané smlouvy s výrobcem CZ LOKO s ní v polovině roku 2024 doplní flotilu svých stavebních strojů na obnovu a údržbu tratí.

„Mezi významnými hráči tuzemského železničního stavitelství registrujeme zvýšený zájem o naše lokomotivy vybavené evropským zabezpečovačem ETCS. Jen tato vozidla a vlaky budou moci od ledna 2025 vyjet na nejvytíženější české železniční koridory. Ostatní se na něj nedostanou. Kdo na to nestihne zareagovat včas, bude v nevýhodě,“  vysvětluje Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

„Pro nás to byl rozhodující důvod. Problematika ETCS nás velmi postihuje, a proto jsme se ji rozhodli včas řešit objednávkou lokomotivy s požadovaným vybavením. Usnadní nám to především přepravu strojů mezi jednotlivými stavbami po koridorových tratích. A pak také posun a traťovou službu při dopravě stavebních hmot a materiálů,“ říká Martin Varecha, předseda představenstva Hrochostroje.

Podle něho samostatné přepravy speciálních hnacích vozidel bez implementace mobilní části ETCS budou velmi problematické a komplikované. „Nový EffiShunter nám to částečně pomůže vyřešit, i když věříme ještě v další možná řešení,“ dodal.

Hrochostroj, zabývající se provozováním těžké kolejové mechanizace pro údržbu a rekonstrukci železničního svršku, na trhu působí od roku 2015. Cílem je zaujmout pozici silného partnera v oblasti těžké kolejové mechanizace.

Na novou situaci už loni zareagovala objednávkou Subterra, která se letos v dubnu stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se systémem ETCS. O jeho údržbu a servis se postará samo CZ LOKO.

„Výhradní provoz vlaků pod dohledem systému ETCS se bude postupně rozšiřovat i na další tratě. Je to evropský trend, patrný i v dalších zemích. I zde máme už uzavřené kontrakty s firmami, podílejícími se na budování železniční dopravní infrastruktury,“ uvedl Jan Kutálek.

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 se v Evropě prosadil spolehlivým a ekonomickým provozem. Běžně se už vybavuje jednotným evropským zabezpečovacím systémem ETCS a pro zahraniční trhy se doplňuje i národním zabezpečovačem. To umožňuje jeho využití jak na posunu, tak v plnohodnotné traťové službě.

Zdroj informací

CZ LOKO, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

14. července 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.5794 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál