Do dnes již tradičního poháru s názvem ČeskoSlovenská trofej elektromobility – Rally pravidelnosti v ECO Rally, který je pořádán jako doprovodná soutěž Bohemia Rally, se letos přihlásily tři posádky s vozy značky Peugeot. V kategorii elektromobilů reprezentovaly značku dva týmy s vozem Peugeot e-208: Autoforum Electric ve složení Lukáš Dittrich a Miloš Dittrich a K+N Peugeot tvořený Kryštofem Hájkem a Nikolou Procházkovou. V kategorii hybridů pak nastoupil s plug-in hybridním Peugeotem 308 zkušený tým Peugeot MOTORVIZE.cz ve složení Jan Novotný / Petr Jakušev. Této dvojici se na ECO Rally Bohemia podařilo v roce 2020 zvítězit s vozem e-208 a letos přijela s hybridem navázat na předchozí úspěch.
Letošní soutěž jedoucí se v okolí Liberce a Mladé Boleslavi opět představovala velmi náročnou výzvu pro všechny startující. Tentokrát byla pořadatelem připravena trať v celkové délce 478 km ve třídenním formátu. Start se přesunul na páteční večer do prostor náměstí T. G. Masaryka v České Lípě. Odtud se posádky vydaly na první měřený úsek (RS) do Autodromu Sosnová. Zde se projevila dynamika Peugeotu 308, s nímž se posádce se startovním číslem 21 podařilo zajet nejrychlejší čas a porazit řadu mnohem výkonnějších konkurentů.
Soutěž poté pokračovala už klasickými zkouškami pravidelnosti. První etapa však byla mimořádně náročná. Celkem v ní totiž na závodníky čekalo 75,29 měřených kilometrů. Poslední dvě zkoušky navíc probíhaly za úplné tmy, která ztěžuje navigaci a zhoršuje schopnost soustředění. Posádkám s vozy Peugeot se však dařilo, a tak po úspěšné první etapě přenocovaly na prvních třech místech, a to: Hájek / Procházková (e-208 GT), Dittrich / Dittrich (e-208) a Novotný / Jakušev (308).
Do druhé etapy se vyráželo v sobotu v 8:00. Hned první měřený úsek (RS 7) navíc představoval 40,28 km intenzivního soustředění, následovala RS 8 se 40,97 km a závěrečná RS 9 se 4,34 km. Nedělní etapa pak byla poznamenána nečekaným zrušením některých úseků, což určitým způsobem zamíchalo pořadím.
Dle oficiálních výsledků nakonec značka Peugeot obsadila 1., 2. a 4. místo. Absolutními vítězi se tak stali Lukáš a Miloš Dittrichovi, následování Kryštofem Hájkem s Nikolou Procházkovou. Tyto dvě posádky získaly první dvě místa ve své vlastní kategorii (nulové emise) a zasloužily se o suverénní vítězství značky Peugeot v kategorii výrobců elektromobilů. Skvělé entrée stejně jako v případě e-208 před dvěma lety připravili J. Novotný s P. Jakuševem nové 308, kterou dovezli do cíle na celkové 4. příčce, a stali se tak vítězi své kategorie (hybridy). Posádky, které z BOHEMIA ECO ENERGY REGULARITY 2022 přivezly hned šest trofejí, úspěšně demonstrovali kvalitu, sílu a všestrannost použití elektrifikovaných pohonů značky Peugeot, která se stala vůbec nejúspěšnější automobilkou ve startovním poli letošní soutěže.
P Automobil Import, s.r.o. a NejBusiness.cz
14. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....