Hornbach Česká republika vydává svou první brožuru mapující aktivity společnosti na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Mateřská organizace tuto iniciativu ještě podpořila svým reportem o uhlíkové stopě, který obsahuje údaje nejen za celou skupinu Hornbach ale i za český region. Brožura Hornbachu se v jednotlivých kapitolách věnuje všem relevantním tématům, od zaměstnanců, přes sortiment a dodavatele až po zákazníky. Nechává nahlédnout pod pokličku udržitelného fungování lídra na poli DIY.
Historie společnosti Hornbach se odvíjí jako rodinný příběh, který je v oboru DIY na našem trhu jedinečný. Stejně jako jsou vůči sobě ohleduplní členové rodiny, snaží se i Hornbach minimalizovat dopady svého podnikání na životní prostředí, a zároveň pečovat o své zaměstnance. „Naším cílem je zajistit, aby bylo zachováno dobré pracovní prostředí pro všechny, na všech úrovních a kdekoliv – v prodejně, v call centru, v logistických centrech nebo centrále,“ říká Lada Šmolková, jednatelka společnosti Hornbach pro ČR a Slovensko. O zdravé firemní kultuře svědčí i průměrná doba setrvání v zaměstnání v Hornbachu, jež činí přes 9 let.
Hornbach se zavázal k udržitelnému a společensky odpovědnému podnikání. Svým zákazníkům se snaží nabízet maximum produktů, jež buď splňují podmínky trvalé udržitelnosti, nebo jsou šetrné k přírodě. Bezpodmínečným základem obchodních vztahů je dodržování mezinárodních lidských práv a základních pracovních norem. Ctění zásad ekologicky, společensky a eticky odpovědného chování vyžaduje Hornbach na základě závazných CSR norem také od svých obchodních partnerů. „Naším cílem je prodávat pouze výrobky, o jejichž kvalitě jsme přesvědčeni a u nichž jsou nejen kvalita, ale také bezpečnost a užitné vlastnosti na prvním místě. A samozřejmě způsob, jakým byly výrobky vyrobeny – tedy s ohledem na dodržování odpovídajících pracovních podmínek,“ vysvětluje jednatelka Hornbach ČR Stanislava Hradilová.
Respekt, odpovědnost, spolehlivost, upřímnost, uvěřitelnost i důvěra jsou pro Hornbach velmi důležité – a to nejen z pohledu CSR aktivit ale také jako zájem o člověka, jeho bydlení i zahradu. Ostatně v tomto duchu se nesou i běžné kampaně Hornbachu, jako třeba letošní „Vyraž do Hornbachu“ nebo loňská kampaň k Biodiverzitě.
„Pro dlouhodobou spolupráci jsme si například v České republice vybrali Nadaci Via, se kterou dlouhodobě spolupracujeme na podpoře programu Místo, kde žijeme a pomáháme tak probudit k životu zapomenutá, opuštěná nebo zanedbaná místa, aby ožila a opět sloužila pro setkání obyvatel. Tato dlouholetá partnerství a desítky již realizovaných projektů doplňujeme kooperací a lokální podporou v místech našich prodejen,“ uvádí Jaroslav Paděra, jednatel Hornbachu ČR a SR.
První brožura o společenské odpovědnosti Hornbachu ČR bude mít v příštích letech samozřejmě další pokračování, tak jak se budou i nadále rozvíjet aktivity na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Tato sumarizační zpráva se těší velké podpoře mateřské organizace, kde nefinanční reporting patří k běžným standardům. Tento rok je navíc doplněný o vydání prvního reportu o uhlíkové stopě Hornbachu International, který obsahuje údaje rovněž za český region.
Hornbach a NejBusiness.cz
12. července 2022
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...