Jak efektivně pracovat s reklamní slepotou a zaujmout publikum?

Jak efektivně pracovat s reklamní slepotou a zaujmout publikum?

Denně k nám promlouvají tisíce reklamních nosičů v různých formách a na různých platformách. Dlouhodobě se bavíme o regulaci reklamního smogu ve veřejném prostoru. V online prostředí jsme si zvykli využívat všemožných nástrojů pro blokování reklam. Vedle toho je lidský mozek atakován řadou dalších informací, ať už prostřednictvím televize, rozhlasu, internetu či podcastů. Je naprosto přirozené, že se člověk snaží vyhnout přetížení z množství podnětů. A tak vědomě či podvědomě selektuje informace, které přijímá. V prostředí marketingu mluvíme o reklamní slepotě.

Reklamní slepota se týká všech typů reklam. Často je to z důvodu, že média jsou naplňována obsahem, který nebere ohled na to, kde se nachází. Také častou chybou je, že obsah nereflektuje, co jsou v aktuálním čase lidé zrovna schopni vnímat nebo pochopit. „Například na dálnici k řidiči nemohu mluvit dlouhými složitými větami. A více ho oslovím a zaujmu, pokud se sdělení nějak dotýká třeba právě řízení nebo místa, kterým projíždí,“ říká Mario Poór, kreativní ředitel EFFE Prague.

Obsah se musí přizpůsobit médiu a prostoru

Množství informací, které by měla reklama obsahovat, je také omezeno formátem. V opačném případě si potenciální zákazník neodnese žádnou informaci. Je však neoddiskutovatelné, že zadavatel reklamu na svůj produkt, nebo službu potřebuje. Existuje několik možností, jak lze nepříznivý stav způsobený reklamní slepotou korigovat. Dnes už nestačí kampaň jen rozformátovat, ale je třeba obsah vždy přizpůsobovat médiu a prostoru, ve kterém na zákazníka komunikuje. Marketéři stále více využívají poznatky z psychologie a pracují s nejnovějšími technologiemi. V online prostoru je to o něco jednodušší, protože data umíme získávat poměrně rychle, a tak umíme i pružně reagovat. „Dobrým nástrojem, jak se přesvědčit, zda reklama funguje je A/B testování, které nám prozradí, na kterou ze zvažovaných reklam čtenář reaguje lépe. Dalším nástrojem jsou např. heatmapy. Ty majiteli webu ukážou, kudy se pohyboval kurzor čtenáře,“ doplňuje Mario Poór, kreativní ředitel EFFE Prague.

Můžeme bojovat proti reklamní slepotě?

Důležitým faktorem je výběr média a relevance obsahu. V onlinu umíme na zákazníka reklamu mířit docela přesně. Vzhledem k jednoduchosti nasazení reklamy, umíme velmi dobře reagovat i na aktuální témata a dění. Efektivním způsobem boje proti reklamní slepotě je např. využívání nativní reklamy. Ta může být na webu zobrazena formou celého článku s odkazem na prezentovaný produkt nebo službu, nebo může být součástí jiného nativního obsahu (video, newsletter, sociální média…).

Zapojení chytrých technologií

Poněkud složitější je to ve veřejném prostoru. Zde však také umíme fenomén reklamní slepoty docela dobře korigovat. V prvním kroku hraje významnou roli výběr nosiče. Ten předurčuje způsob komunikace na daném místě. Snažíme se co nejlépe (vtipně, efektně atd.) oslovit potenciálního zákazníka. V ideálním případě by prostor, ve kterém se nosič nachází, neměl být příliš zahlcen jinými podněty. „V současnosti se nabízí mnoho možností využívání nejmodernějších interaktivních obrazovek či billboardů pro zatraktivnění obsahu. Mnohé nosiče dokáží dnes využívat rozšířenou realitu, hologramy či jiné smart technologie,“ představuje možnosti Mario Poór, kreativní ředitel EFFE Prague.

Díky zkoumání a hledání lepších a relevantních umístění pro daná reklamní sdělení, prolínání reklam do zbytku stránky a pečlivému testování těchto předpokladů, budou marketéři snáz vytvářet nové a neotřelé zážitky, které přitahují pozornost zákazníků.
Shrnutí
„Ve zkratce bych shrnul na závěr, že je důležité, aby zadavatel i marketéři dávali pozor na kontext. Zásadní je také objem informací a nakonec určitě kreativní pojetí a originalita. Chce to jen trochu otevřít hlavu při vymýšlení kontentu a zajímat se o nejnovější trendy,“ dodává Mario Poór, Creative Director EFFE Prague.

Zdroj informací

EFFE Prague a NejBusiness.cz

Datum

4. července 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.308 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál