Poslední červnový den se po čtyřech měsících výluky vrátily vlaky na první část modernizované tratě z Lovosic do České Lípy. Provoz na novém moderní úsek tratě z Lovosic do Litoměřic horního nádraží zahájila jako první jednotka Švestkové dráhy linky U10 Ústeckého kraje 654.008 již ve středu večer. Modernizovaný úsek tratě svou technickou úrovní skočil z 19. století přímo do 21. století.
I když u příležitosti ukončení dlouhodobé výluky nebyla připravena žádná oficiální akce, zájem obyvatel Litoměřic a Žalhostic byl velký. Z ulic a domů v okolí tratě dávali najevo radost z obnovení železnice, která je každodenní součástí jejich života. Současně totiž skončil provoz náhradní autobusové dopravy v tomto nejvytíženějším úseku celé tratě. České společnosti AŽD a Edikt společně se svými subdodavateli sdruženými ve „Společnosti pro revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa“ splnily termín a ukončily výluku v souladu s uzavřenou smlouvou.
Cestující čeká vyšší komfort cestování (rychlost vlaků stoupla dvojnásobně až na 80 km/h), nové perony a stanice Žalhostice získala informační systém. Nová moderní trať s vyspělými technologiemi, která vede hustou zástavbou, sníží také hluk vlaků a k vyšší bezpečnosti přispějí nově instalované technologie na přejezdech. Celý úsek je dálkově řízen z dispečerského centra v Lovosicích.
„Mám velkou radost, že se nám podařilo trať otevřít v termínu, který jsme slíbili cestujícím. Je to důležitý přínos současným potřebám lidí – moderní, vyspělá, rychlá a bezpečná železnice. Děkuji všem, co se na modernizaci podíleli“, říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle, který sám řídil první vlak po nové trati.
Dodržení termínu realizace i výsledné dílo ocenil také starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč. „Z výsledku modernizace tratě mám velkou radost, protože jde o významnou železniční spojnici Litoměřic s okolím. Přece jen náhradní autobusová doprava znamenala pro lidi určitý diskomfort, takže první zahoukání vlaku mě skutečně potěšilo. Věřím, že se podaří dodržet i avizovaný termín dokončení dalšího úseku tratě Litoměřice – Česká Lípa,“ uvedl starosta. Zde jsou práce v plném proudu s tím, že se v úseku Litoměřice horní nádraží – Liběšice vrátí železniční provoz 4. srpna 2022. V celém úseku Litoměřice horní nádraží – Česká Lípa bude ukončena výluka 18. září 2022.
AŽD Praha, s.r.o. a NejBusiness.cz
3. července 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...