Poslední červnový den se po čtyřech měsících výluky vrátily vlaky na první část modernizované tratě z Lovosic do České Lípy. Provoz na novém moderní úsek tratě z Lovosic do Litoměřic horního nádraží zahájila jako první jednotka Švestkové dráhy linky U10 Ústeckého kraje 654.008 již ve středu večer. Modernizovaný úsek tratě svou technickou úrovní skočil z 19. století přímo do 21. století.
I když u příležitosti ukončení dlouhodobé výluky nebyla připravena žádná oficiální akce, zájem obyvatel Litoměřic a Žalhostic byl velký. Z ulic a domů v okolí tratě dávali najevo radost z obnovení železnice, která je každodenní součástí jejich života. Současně totiž skončil provoz náhradní autobusové dopravy v tomto nejvytíženějším úseku celé tratě. České společnosti AŽD a Edikt společně se svými subdodavateli sdruženými ve „Společnosti pro revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa“ splnily termín a ukončily výluku v souladu s uzavřenou smlouvou.
Cestující čeká vyšší komfort cestování (rychlost vlaků stoupla dvojnásobně až na 80 km/h), nové perony a stanice Žalhostice získala informační systém. Nová moderní trať s vyspělými technologiemi, která vede hustou zástavbou, sníží také hluk vlaků a k vyšší bezpečnosti přispějí nově instalované technologie na přejezdech. Celý úsek je dálkově řízen z dispečerského centra v Lovosicích.
„Mám velkou radost, že se nám podařilo trať otevřít v termínu, který jsme slíbili cestujícím. Je to důležitý přínos současným potřebám lidí – moderní, vyspělá, rychlá a bezpečná železnice. Děkuji všem, co se na modernizaci podíleli“, říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle, který sám řídil první vlak po nové trati.
Dodržení termínu realizace i výsledné dílo ocenil také starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč. „Z výsledku modernizace tratě mám velkou radost, protože jde o významnou železniční spojnici Litoměřic s okolím. Přece jen náhradní autobusová doprava znamenala pro lidi určitý diskomfort, takže první zahoukání vlaku mě skutečně potěšilo. Věřím, že se podaří dodržet i avizovaný termín dokončení dalšího úseku tratě Litoměřice – Česká Lípa,“ uvedl starosta. Zde jsou práce v plném proudu s tím, že se v úseku Litoměřice horní nádraží – Liběšice vrátí železniční provoz 4. srpna 2022. V celém úseku Litoměřice horní nádraží – Česká Lípa bude ukončena výluka 18. září 2022.
AŽD Praha, s.r.o. a NejBusiness.cz
3. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....