Marketing v retailu: v čem je specifický a proč osvědčené strategie už nestačí

Marketing v retailu: v čem je specifický a proč osvědčené strategie už nestačí

Retailový segment se z pohledu zákazníka slil do jedné hmoty. Generická komunikace à la „prací prášky“ s tím, že všechny vyperou do nejasnější bílé. V případě retailu mají všichni nejčerstvější produkty za nejlepší ceny a zboží, které uspokojí všechny. V podstatě bitva o zákazníka šla směrem „location location location“.

Dochází tak tedy k otevírání nových prodejen a předělání starších, ale obchodně rentabilních provozů, na nový standard. Tzv. růst přes „nový obrat“ tak, abych zákazníka nalákal do své provozovny. „Obrazně řečeno mu do cesty z práce domů, postavím nový obchod. Kde super zaparkuje, nebo bude hned vedle zastávky či dopravního uzlu. Přesto nakoupí stejně dobře v každém obchodě z top 10,“ uvádí Daniel Abrahám, majitel reklamní agentury EFFE Prague.

Příležitost pro špičkovou komunikační strategii

A tady je právě obrovská příležitost - špičková komunikační strategie. Musíme trefit hranici, kdy jsme ještě odvážní, aspirativní (komunikace nad vnímaní zákazníka pozn. red.), ale neslibuje více, než je člověk schopen udělat. Brand bude v nejbližších letech sehrávat klíčovou roli při tržním podílu, protože otevírat nové prodejny v takovém tempu prostě není udržitelné. Klient se musí maximálně soustředit na špičkový sortiment a vynikající nákup od dodavatelů. A nemůže mít zároveň nejnižší nákupní cenu i stabilní dodávku. „Běžně se totiž stává, že retailer (obchodník) zbrkle vyjedná nízkou cenu, ale dodavatel nedodrží závozy a zboží vypadne z nabídky, což je velmi špatný signál pro zákazníka,“ doplňuje Daniel Abrahám, majitel a CEO reklamní agentury EFFE Prague.

Záruka úspěchu v retailu

80 % úspěchu v retailu bude vždy určovat skvělá skladba sortimentu v konkurenčních cenách, správně vystavené zboží v regálech a stabilní dodávky. To je zdroj byznysu a na to se musí retaileři soustředit. Teprve potom přicházíme oddělení marketingu a reklamní agentura. A v tuto chvíli se spouští bitva o zákazníka! „Naším úkolem je dostat naši značku co nejvíce do povědomí zákazníků, aby v momentě, kdy nenakoupí dobře ve svém obchodě a rozmýšlí se, zda vyzkouší jiný obchod, přijde k nám. Je to neskutečně tvrdý souboj, který stojí obrovské investice a pouze opravdu skvělí retaileři chápou význam takové strategie,“ prozrazuje Daniel Abrahám, majitel reklamní agentury EFFE Prague.

Příklad úspěšné spolupráce

„Náš klient Kaufland pracuje na plné obrátky, aby nabídl špičkovou skladbu sortimentu za bezkonkurenční ceny. Standardem Kauflandu jsou krásné prodejny s plnými regály toho nejlepšího co si zákazník přeje. Ale spuštěním nové strategie značky v kampani „chytrá domácnost“ se opravdu vyšvihne v segmentu co nejvíce do podvědomí („top of mind“). Buduje pozici lovebrandu a slibuje, že po nákupu v Kauflandu bude mít zákazník vždy dobrý pocit. Nikdy neodejde zklamaný. Úkolem EFFE Prague je ve spolupráci s oddělením marketingu Kauflandu, vytvořit špičkový spot a skvělou kampaň, zejména pak konzistentní koncept. Pokud se nám to podaří, bude to fantastická případová studie úspěšné realizace retailového marketingu,“ uzavírá Daniel Abrahám, majitel reklamní agentury EFFE Prague.

Zdroj informací

EFFE group a.s. a NejBusiness.cz

Datum

29. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 1.5727 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál