Automobilový průmysl se rychle mění a s těmito změnami jde ruku v ruce vývoj pneumatik pro elektrická vozidla

Automobilový průmysl se rychle mění a s těmito změnami jde ruku v ruce vývoj pneumatik pro elektrická vozidla

Celosvětový trh s automobily se mění, protože výrobci usilují o vývoj vozidel, která budou po celou dobu svého životního cyklu představovat minimální zátěž pro životní prostředí. Společnost Nokian Tyres se vždy snaží nabízet řidičům pokročilá řešení, která uspokojí jejich potřeby. To je také důvod, proč tento výrobce pneumatik pozorně sleduje automobilový průmysl a naslouchá potřebám spotřebitelů.

„Automobilový průmysl prochází masivní transformací a na trh se velice rychlým tempem uvádějí stále nové modely elektrických vozidel. Do této změny se zapojujeme a bereme ji v úvahu při vývoji našich pneumatik,“ říká Harri Myllymaa, vedoucí výzkumu a vývoje ve společnosti Nokian Tyres.

Existuje několik nových výrobců elektrických vozidel, zejména ve Spojených státech a v Číně. Tradiční evropské automobilky své modely také elektrifikují a aktivně komunikují své cíle a investice.

„V roce 2030 budou 60–70 % nových vozidel tvořit hybridní nebo elektrické modely. Míra této změny se však mezi jednotlivými zeměmi liší, proto sledujeme vývoj poptávky v rámci našich obchodních oblastí,“ říká Marko Saari, vedoucí produktového managementu ve společnosti Nokian Tyres.

Elektromobily zvyšují svůj podíl v nejoblíbenějších kategoriích vozidel

První automobily, které byly elektrifikovány, byly velké a drahé modely. Nyní se stále častěji nabízejí menší modely střední třídy a elektromobily se stávají každodenní záležitostí.

„Na silnicích vídáte stále více elektrických verzí malých rodinných vozidel a crossoverů. To však naši práci příliš neovlivňuje, protože Nokian Tyres nemá samostatné oddělení zaměřené speciálně na elektrická vozidla. Významný růst trhu s elektromobily je součástí naší každodenní práce a při vývoji a testování pneumatik tuto skutečnost zohledňujeme již dlouhou dobu. Například pneumatika Nokian Tyres Wetproof se dobře hodí pro středně velká elektrická vozidla,“ říká Marko Saari.

Kromě toho, že Nokian Tyres bedlivě naslouchá výrobcům automobilů, věnuje pozornost také spotřebitelskému trhu a na vývoji produktů spolupracuje s prodejci z rozličných trhů.

„Severské země, střední Evropa a Severní Amerika představují naše hlavní trhy. Všechny jsou dnes pro nás již domácími trhy a vývojový tým zná dobře tamní podmínky. Vývoj produktů spadá do dlouhého časového rozpětí, protože zvažujeme různé typy řešení, která bychom mohli zavést ve prospěch řidičů. Nepřetržitě pracujeme na tom, aby byla naše nabídka produktů moderní,“ říká Harri Myllymaa.

Mnoho paralelních směrů vývoje

Vývoj pneumatik je vícevrstvý, komplexní proces, při němž se prolíná nepřetržitý vývoj produktů přítomných na trhu s vytvářením nových produktových řad a technických inovací. Mezi faktory, které tento vývoj řídí, patří vyšší výkon, větší hmotnost a nižší hlučnost elektromobilů. Když je vůz sám o sobě téměř tichý, je nízká hlučnost pneumatik nezbytná pro zvýšení jízdního komfortu.

Na hlučnost pneumatiky, zejména pak na vnitřní hluk slyšitelný v kabině řidiče, má zásadní vliv stavba pneumatiky a směs pryže i tloušťka běhounu. K výraznému snížení hlučnosti pneumatik přispívá rovněž technologie SilentDrive™ od společnosti Nokian Tyres. Tuto inovaci využívá například pneumatika Nokian Tyres Hakkapeliitta R5 EV.

„Každý produktový projekt je podporován detailním počítačovým modelováním a simulací pneumatiky. Například modelování hlučnosti nám umožňuje ověřit, že stavba pneumatiky nebo její dezén nevytváří při určitých rychlostech rušivé hlukové špičky. Simulujeme a modelujeme také ovladatelnost pneumatiky. Přesné jízdní reakce jsou velice důležité, protože moderní elektromobily mají veliký výkon,“ vysvětluje H. Myllymaa.

Vývoj produktů ovlivňují také různé předpisy a vyhlášky. Například v současnosti je stanovena určitá hodnota valivého odporu, aby pneumatika spadala do klasifikační třídy A, ale za několik let bude tento limit přísnější.

„Do budoucna budou i nadále zdůrazňovány záležitosti týkající se valivého odporu pneumatik a jejich udržitelné výroby. Vlastnosti pneumatik budou také ještě více uzpůsobeny konkrétním modelům elektrických vozidel. I když se při vývoji změní oblasti, na které se budeme zaměřovat, nikdy nebudeme dělat kompromisy z hlediska bezpečnosti a šetrnosti k životnímu prostředí,“ říká M. Saari.

Zdroj informací

Nokian Tyres a NejBusiness.cz

Datum

24. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 1.8041 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál