Sociální sítě v práci? Podle expertů nezakazovat, ale využít v prospěch firmy

Sociální sítě v práci? Podle expertů nezakazovat, ale využít v prospěch firmy

Sociální média zažívají obrovský boom a během posledních 15 let se z nich stala automatická součást media mixu většiny značek. Celá řada firem konečně pochopila, že je prostě nemůže ignorovat. Jenže přestože chápou, že sítě jsou nezbytné pro jejich marketingovou komunikaci, spousta z nich nepochopila jejich širší význam v životě svých zaměstnanců. Přestože firmy mohou budovat svou značku skrze sociální sítě svých lidí, často jim přístup na sociální média zakazují nebo rovnou blokují. Má to smysl nebo ne?

Zaměstnanci tráví svůj čas na sociálních sítích místo práce

Zcela jistě ano, ale ruku na srdce, opravdu si myslíte, že ze svých lidí vymáčknete 8 hodin naprosto soustředěné práce? To se nikdy nestane. Čas, který by jinak strávili na Instagramu, Facebooku, TikToku nebo Pinterestu, stejně promrhají. Například tím, že si půjdou uvařit kafe, pokecají si s kolegou od vedle anebo budou hledat možnosti, jak blokaci sociálních sítí obejít. „Reálně tedy dosáhnete toho, že váš člověk místo rychlého prolítnutí news feedu bude dělat neproduktivní činnost, která mu zabere daleko více času,“ uvádí kreativní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors Marek Nieslanik.

Zaměstnanci mohou být vašimi ambasadory

Každé spokojené selfie, každá fotka z back-office, každý status o zajímavé práci nebo vtipné situaci, která se dneska stala v kanceláři, to vše tvoří jednu jedinou komplexní zprávu, kterou vaši lidi posílají do světa a která zní: „Hej, tahle firma je fakt cool!“ Co z toho plyne? Čím víc si svět okolo bude myslet, že jste cool, tím víc kvalitních lidí pro vás bude chtít pracovat, ale zároveň u vás i nakupovat. Vždyť přesně kvůli tomu vznikají všechny ty statistiky spokojenosti zaměstnanců, soutěže o nejhezčí kanceláře a tak dále. Nejhezčí na tom je, že to, co vaši zaměstnanci dají na sociální média, můžete částečně ovlivnit. „Stačí pro ně například jednou týdně udělat snídani, dát jim do práce nový kávovar a balíček čerstvě upražené kávy nebo připravit nějaké zajímavé překvapení. Uvidíte, že z vás obratem udělají zaměstnavatele roku,“ říká kreativní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors Marek Nieslanik.

Co když někdo zveřejní nějakou tajnou nebo strategickou informaci?

Mnohdy naprosto stačí, když svým lidem vysvětlíte, že je nehodláte kontrolovat v tom, jak se vyjadřují na svých soukromých profilech, ale zároveň je vyzvat k tomu, aby si prostě dávali pozor. Stejně tak můžete uspořádat jednoduché školení o tom, co zveřejnit lze a na co si dát pozor. Takové školení navíc můžete využít i v rámci oficiální komunikace vaší firmy, protože správce vašich sítí nemůže potkat větší štěstí, než když ho vaši vlastní zaměstnanci začnou zásobovat zajímavým obsahem z jednotlivých oddělení.

Jak to tedy udělat?

Pokud to s komunikací na sociálních médiích myslíte vážně, nechte své zaměstnance, ať jsou její součástí. Sociální média jsou otevřená a potřebují nejen aktuální a relevantní obsah, ale zároveň obsah, který je lidský a reflektuje esenci vaší značky. „Vaši zaměstnanci a firemní kultura jsou totiž její významnou součástí,“ uzavírá Fairy Tailors Marek Nieslanik.

Zdroj informací

Fairy Tailors s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.2811 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál