Jaká ojetá auta si vybírají muži? Hlavně Škodovky a SUV

Jaká ojetá auta si vybírají muži? Hlavně Škodovky a SUV

Třicet let je dlouhá doba a stejně jako například v případě výběru mobilních telefonů, i u ojetých automobilů se za tři uplynulé dekády měnily preference při jejich nákupu. Každý má své specifické požadavky a finanční možnosti, v rámci kterých si vyrazí svůj vysněný vůz pořídit. Faktem ale zůstává, že v drtivé většině případů je to muž, kdo v rodině zodpovídá za výběr, absolvuje nákup a převzetí vozu. V případě sítě autocenter AAA AUTO představují muži celých 68 % zákazníků.

Automobil jako dopravní prostředek má za sebou už 136 let dlouhou historii a za tuto dobu prošel celou řadou změn, vylepšení a modernizací, ve všech svých kategoriích a bez výjimky u všech továrních značek. Zatím, co v prvopočátcích si auto mohli dovolit jen zámožní lidé, dnes je součástí prakticky každého člověka či rodiny. Řidiči mají na výběr z celé plejády značek, karoserií, stupňů výbavy, pohonů, barev atd, ale také si mohou vybrat způsob nákupu. AURES Holdings a jím provozovaná síť autocenter AAA AUTO, největší prodejce ojetých vozů v Česku, slaví v tomto roce 30 let od uvedení na trh a za tuto dobu v rámci prodejů nasbíral obrovské množství statistik, dat a vytvořil početné množství analýz. Vývoj ojetých vozů za uplynulá tři desetiletí byl dosud nejrychlejší za celou historii existence auta jako takového. Značné modernizace se u nás v masivním měřítku dočkal v roce 1994, resp. v následujících letech, kdy si čeští zákazníci mohli začít pořizovat cenově dostupnou Škodu Felicia, která se spolu s Favoritem stala základem české mobility devadesátých let.

Octavie dominantou mužů

Příchod modelu Octavia na trh v roce 1996 znamenal revoluci pro zákazníky, a to především z řad mužů. Octavie znamenala zlom ve vnímání ideálu rodinného vozu, který vlastně trvá dodnes. Velmi brzy se tento model stal nejoblíbenější ojetinou právě u silnějšího pohlaví vůbec. Za posledních 6 let jej každoročně v rámci sítě AAA AUTO koupí 3-4 tisíce mužů. Není proto překvapením, že nejoblíbenější pánskou značkou je tuzemská Škodovka. Každoročně si v posledních několika letech pro tuto značku do „Áček“ přijde 7-10 tisíc mužských zákazníků. Například v roce 2018 se škodovkou odjíždělo 30 % mužů.

Rozmach vozů SUV

Historie sportovně užitkových vozidel (SUV) se začala psát v roce 1935. První SUV na světě byl Chevrolet Suburban. První SUV s technikou Škoda pak vzniklo už před 56 lety. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou. V současnosti je situace v segmentu SUV naprosto jiná. Jejich obliba v případě ojetých vozů za poslední 3 desetiletí raketově roste, a to zejména u mužů. Důkazem je posledních 6 let, kdy, až na jednu výjimku, jejich prodeje stále stoupají. Zatím, co v roce 2016 jich mužští zákazníci AAA AUTO nakoupili 10 %, v roce 2021 to dvojnásobek, a to 20 % ze všech aut prodaných mužům.

A další statistiky a perličky?

Nejdražší auto, které si v AAA AUTO koupil zástupce silnějšího pohlaví, byl Mercedes G500 cabrio – Final Edition z limitované edice posledních dvou set vyrobených kusů Final Edition 200. Ten se v roce 2017 prodal za 6,3 milionu korun. Nejoblíbenější barvou u mužů je dlouhodobě stříbrná. V těsném závěsu za ní se drží modrá a černá. Muži upřednostňují cca 5x častěji automatickou převodovku před manuální. A paliva? Během posledních šesti let je situace téměř vyrovnaná. Muži si za toto období zakoupili 49,3 % vozů poháněných benzínem, 50,5 % pak zvolilo naftu. Zbytek připadal na alternativní paliva.

Zdroj informací

AAA AUTO s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

17. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.3904 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál