Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR přináší skrze Národní plán obnovy zajímavou příležitost pro české podnikatele. Právě se spouští dotační program Digitální transformace podniků, který podpoří využívání digitálních technologií v českých firmách. Pro žadatele je připraveno 2,1 miliardy korun.
Snížení problému s nedostatkem zaměstnanců, méně administrativy nebo nižší náklady patří mezi nejčastěji skloňované výhody, které digitalizace firmám přináší. Ve skutečnosti je jich však mnohem více. Důležitost této transformace je reflektována i v dotačních programech Národního plánu obnovy, z nichž jeden Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR aktuálně spouští.
Dotační program Digitální transformace podniků je rozdělený na 2 výzvy – Digitální a Virtuální podnik. Ty se liší v tom, že ve výzvě Virtuální podnik mohou firmy získat dotace i pro pražské provozovny, což nebylo v minulosti v obdobných případech možné. Zároveň v rámci této výzvy mohou na rozdíl od Digitálního podniku žádat o dotaci velké podniky ve všech krajích ČR.
Cílem dotačního programu je zvýšení úrovně digitalizace v českých firmách, která povede ke zlepšení vnitropodnikových firemních procesů.
„Díky dotaci mohou podniky s výraznou finanční úsporou propojit jednotlivé části svých podniků do jednoho technologického celku. Firma je tím pádem řízena maximálně efektivně a stoupá její konkurenceschopnost v ČR i ve světě,“ říká ředitelka divize poradenství Markéta Kryková ze společnosti enovation, která je českým lídrem v oblasti dotačního poradenství.
Pro podnikatele je v rámci dotačního programu vyčleněno 2,1 miliardy korun. Ty mohou žadatelé využít například na pořízení hardwaru a softwaru do firem, logistických a skladových technologií, pořízení ERP systému nebo třeba na zvýšení interní kybernetické bezpečnosti.
„Nejčastěji firmy pořizují v rámci dotačních programů zaměřených na digitalizaci ERP nebo CRM systémy a jiná specializovaná data management systémy. V poslední době se ale často objevují projekty zaměřené na kyberbezpečnost, kdy firmy žádají o dotace na antivirové vybavení a firewally. Obecně je důležité zmínit, že aby byl projekt úspěšný, měl by vést k zásadní změně výrobního postupu, rozšíření kapacity stávající provozovny nebo rozšíření výrobního sortimentu,“ vysvětluje Kryková.
O dotaci mohou žádat malé, střední i velké podniky na celém území ČR včetně Prahy. Míra podpory je nastavena v rozmezí od 20 do 60 % částky projektu dle regionu, velikosti podniku i druhu výzvy. Největší dotaci mohou získat společnosti sídlící na severozápadě Čech.
„Očekáváme, že mezi nejčastější žadatele budou patřit logistické firmy. Řada podporovaných položek je dokonce určena přímo pro ně. Druhou skupinu poté budou tvořit středně velké výrobní podniky ze strojírenství, automotive a příbuzných oblastí. Třetí skupinou poté budou firmy poskytující služby – nejčastěji IT firmy, poskytovatelé internetového připojení a další,“ dodává Kryková.
Pro podání dotační žádosti se nejvíce vyplatí investice za minimálně 2 miliony korun. Maximálně lze získat až 15 milionů. Příjem žádostí končí 16. září 2022.
enovation s.r.o. a NejBusiness.cz
9. června 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....