Po dvouleté cestovatelské pauze zažívá Kiwi.com enormní nárůst zájmu o letenky na letní sezónu. Podle dat společnosti vzrostly počty letních rezervací Čechů na více než sedminásobek v porovnání s čísly za loňský rok, oproti předcovidovému období jsou rezervace vyšší v průměru o 80 %. Nejpopulárnějšími destinacemi jsou stále Itálie a Španělsko, ale také Spojené království. Mezi zahraničními turisty se těší rostoucímu zájmu Praha, během léta se do ní chystá o polovinu více lidí než v roce 2019.
“Zájem cestovatelů o letenky na léto je obrovský. Vidíme, že razantní uvolnění proticovidových opatření má na chuť cestovat zásadní vliv. Od začátku roku prodáme v průměru 40 tisíc sedadel, nicméně v posledních dvou měsících zaznamenáváme rekordy i přes 80 tisíc sedadel. Letenky lidé rezervují klidně i s několikatýdenním až několikaměsíčním předstihem, v samotné destinaci pak tráví nejčastěji necelý týden,” říká Eliška Řezníček Dočkalová, ředitelka Customer Experience v Kiwi.com s tím, že podobný zájem o letenky společnost čeká i s příchodem samotné letní sezony.
České cestovatele nadále nejvíce lákají tradiční evropská přímořská dovolenková místa, ale také městská turistika v Londýně, Paříži, Miláně, Budapešti či Kodani. Globálně se také zvyšuje zájem o lety do USA, zatímco zájem o tradiční asijské destinace, kde se jednotlivé země zahraničním turistům otevírají o něco pomaleji, teprve ožívá. V rámci Asie Kiwi.com eviduje globálně největší zájem o letenky do Thajska a Malajsie, populární je také Turecko.
S rostoucí poptávkou cestujících, sílícími inflačními tlaky a zvyšujícími se náklady na pohonné hmoty, kterým aerolinky v posledních měsících čelí, rostou také ceny letenek, které však i nadále nedosahují úrovně z roku 2019. “Ceny letů na globální úrovni na období letních prázdnin se aktuálně pohybují nad úrovní minulého roku, a to v průměru o 22,6 %. Tento vývoj je způsobený především rostoucím zájmem cestovatelů o zahraniční cesty, který je oproti minulému roku enormní,” dodává Dočkalová.
“Cestovatelé mají stále možnost využít výhodných nabídek na trhu, je ale velmi pravděpodobné, že v případě rostoucí poptávky zákazníků by mohlo být zdražování letenek v následujících měsících o něco citelnější,” uzavírá Eliška Řezníček Dočkalová.
Turistické žně nečekají pouze přímořské destinace, vysokému zájmu se těší také Praha, kam letos v létě plánuje zavítat o 53,7 % více turistů než tomu bylo v době před vypuknutím pandemie, v porovnání s loňskými čísly se pak jedná o více než sedminásobek turistů. Jde především o návštěvníky z Izraele, Velké Británie, Slovenska, Itálie a Spojených států. Většina turistů plánuje v Praze strávit v průměru do tří dnů (83 %) a svou letenku si pořídili v průměru o 33 % levněji než tomu bylo v roce 2019.
Kiwi.com a NejBusiness.cz
7. června 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....