Skupina RAJA, evropský lídr v oblasti B2B distribuce obalů, kancelářských potřeb, spotřebního materiálu a průmyslového vybavení, zaznamenala v roce 2021 obrat ve výši 1,2 miliardy eur, což představuje oproti roku 2020 nárůst o téměř 20 %. V souvislosti s hospodářským oživením a navzdory silným tlakům na suroviny a ceny se tak podařilo RAJA Group dosáhnout v roce 2021 rekordních výsledků. Tento výsledek opět dokazuje pohotovost a dynamiku skupiny a sílu jejího obchodního modelu. V České a Slovenské republice se společnosti podařilo navýšit obrat přibližně o 40 %. Skupina RAJA se i nadále věnuje svým závazkům vůči ekologii a společenské odpovědnosti.
Skupině RAJA se podařilo v České republice dosáhnout obratu 213 milionů korun, tedy o 39 % více než loni, na Slovensku obrat vzrostl o 43 % na 3,1 milionů eur. Skupině RAJA se dařilo i co se týče nových zákazníků. V České republice jejich počet narostl o 6,1 %, na Slovensku dokonce o 12,7 %.
„Loňský růst vnímáme pozitivně především díky výzvám, kterým jsme jako skupina museli čelit, například zdražování papíru, plastu, pohonných hmot nebo náklady na ekologii. Největší nárůst, o necelých 50 %, jsme zaznamenali v oblasti obalových a výplňových materiálů především díky přizpůsobení se trendům a požadavkům klientů a diverzifikací produktů a služeb,” komentuje výsledky Gabriela Fabianová, generální ředitelka pro ČR a SK „Náš sortiment neustále rozšiřujeme tak, aby vyhovoval řadě požadavků podnikání našich zákazníků a umožnil mu nejen nakupovat obalové materiály, ale také vybavení pro sklady, kancelářské potřeby a prostředky na ochranu zdraví a bezpečnosti. Meziroční výsledky dokazují, že se nám naše strategie dlouhodobě vyplácí” dodává Fabianová.
V České republice se skupině RAJA dařilo především v oblasti služeb, kde zaznamenala nárůst o 54 % a průmyslu (o 42 %). Na Slovensku se poté nejdynamičtěji rozvíjela v oblasti logistiky, kde společnost dosáhla růstu o 41 %.
V listopadu 2021 došlo k akvizici společnosti Viking a organický růst tak činil 10,5 %. Skupina RAJA tak rozšířila obchodní aktivity v 7 evropských zemích, a to ve Velké Británii, Irsku, Německu, Švýcarsku, Rakousku, Nizozemsku a Belgii. S JPG, Mondoffice a Kalamazoo získanými v roce 2019, a nyní i se společností Viking, pokrývá podnikání RAJA Office v 10 zemích a stává se tak významným hráčem na trhu nejen v oblasti obalových materiálů, ale i v oblasti kancelářských potřeb a nábytku. „Akvizice společnosti Viking je v souladu s naší strategií rozvoje a diverzifikace. To potvrzuje naše ambice stát se evropským lídrem v oblasti elektronického obchodu s kancelářskými potřebami a vybavením," prohlásila Danièle Kapel-Marcovici, prezidentka a generální ředitelka skupiny RAJA.
Skupina RAJA nyní aktivně zahajuje integraci společnosti Viking s cílem oživení značky, znovuzískání vynikajících služeb zákazníkům, posílení obchodní dynamiky a co nejdříve dosáhnout vyrovnaného hospodaření.
Skupina RAJA si je vědoma odpovědnosti, kterou s sebou nese její vedoucí postavení na trhu, a proto posílila své ekologické závazky. V současné době je 60 % prodaných obalů vyrobeno z přírodních materiálů, jako je papír a lepenka a 80 % plastových obalů z přírodních materiálů z recyklovaných a recyklovatelných plastů. Cílem skupiny je dosáhnout plně recyklovaných a recyklovatelných obalů do roku 2025, přičemž nabídnout svým zákazníkům kompletní sortiment obalů a inovativní ekologicky odpovědná řešení. V roce 2021 společnost představila několik nových výrobků z papíru a lepenky, které jsou 100% recyklovatelné a jsou alternativou k plastovým obalům, včetně kraftových obalů, které jsou 100% recyklovatelné, papírového obalu na palety a recyklované papírové bublinkové fólie.
Skupina RAJA od roku 2006 podporuje také znevýhodněné ženy prostřednictvím nadace Danièle Marcovici za účelem sdílet společenské hodnoty jako je respekt, solidarita a rovnost přístupu ke vzdělání a k práci. Toho se nadace snaží dosáhnout prostřednictvím prosazování práv žen a jejich ochrana vůči násilí, profesního rozvoje a začlenění žen ve společnosti a také vzdělávání a sociální podpory.
V roce 2022 bude skupina RAJA pokračovat ve své strategii ziskového a odpovědného udržitelného rozvoje a stanovila si ambiciózní cíl dosáhnout obratu ve výši 1 750 milionů eur. "Naší hlavní prioritou je uspokojit potřeby našich zákazníků a udržet kvalitu našich služeb v obtížných ekonomických podmínkách. Skupina je v dobrém finančním zdraví, a proto pokračujeme v investicích do naší logistiky a digitálních projektů, jakož i do našich růstových iniciativ ve všech oblastech, včetně průzkumu nových možností akvizičních příležitostí," říká Danièle Kapel-Marcovici.
Rajapack s.r.o. a NejBusiness.cz
6. června 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....