Skupina RAJA pokračuje v růstu se silnými výsledky za rok 2021

Skupina RAJA pokračuje v růstu se silnými výsledky za rok 2021

Skupina RAJA, evropský lídr v oblasti B2B distribuce obalů, kancelářských potřeb, spotřebního materiálu a průmyslového vybavení, zaznamenala v roce 2021 obrat ve výši 1,2 miliardy eur, což představuje oproti roku 2020 nárůst o téměř 20 %. V souvislosti s hospodářským oživením a navzdory silným tlakům na suroviny a ceny se tak podařilo RAJA Group dosáhnout v roce 2021 rekordních výsledků. Tento výsledek opět dokazuje pohotovost a dynamiku skupiny a sílu jejího obchodního modelu. V České a Slovenské republice se společnosti podařilo navýšit obrat přibližně o 40 %. Skupina RAJA se i nadále věnuje svým závazkům vůči ekologii a společenské odpovědnosti.

K růstu v České republice a na Slovensku přispívá především diverzifikace a schopnost oslovit nové zákazníky

Skupině RAJA se podařilo v České republice dosáhnout obratu 213 milionů korun, tedy o 39 % více než loni, na Slovensku obrat vzrostl o 43 % na 3,1 milionů eur. Skupině RAJA se dařilo i co se týče nových zákazníků. V České republice jejich počet narostl o 6,1 %, na Slovensku dokonce o 12,7 %.

„Loňský růst vnímáme pozitivně především díky výzvám, kterým jsme jako skupina museli čelit, například zdražování papíru, plastu, pohonných hmot nebo náklady na ekologii. Největší nárůst, o necelých 50 %, jsme zaznamenali v oblasti obalových a výplňových materiálů především díky přizpůsobení se trendům a požadavkům klientů a diverzifikací produktů a služeb,” komentuje výsledky Gabriela Fabianová, generální ředitelka pro ČR a SK „Náš sortiment neustále rozšiřujeme tak, aby vyhovoval řadě požadavků podnikání našich zákazníků a umožnil mu nejen nakupovat obalové materiály, ale také vybavení pro sklady, kancelářské potřeby a prostředky na ochranu zdraví a bezpečnosti. Meziroční výsledky dokazují, že se nám naše strategie dlouhodobě vyplácí” dodává Fabianová.

V České republice se skupině RAJA dařilo především v oblasti služeb, kde zaznamenala nárůst o 54 % a průmyslu (o 42 %). Na Slovensku se poté nejdynamičtěji rozvíjela v oblasti logistiky, kde společnost dosáhla růstu o 41 %.

Akvizice společnosti Viking – strategické priority a nová evropská organizace

V listopadu 2021 došlo k akvizici společnosti Viking a organický růst tak činil 10,5 %. Skupina RAJA tak rozšířila obchodní aktivity v 7 evropských zemích, a to ve Velké Británii, Irsku, Německu, Švýcarsku, Rakousku, Nizozemsku a Belgii. S JPG, Mondoffice a Kalamazoo získanými v roce 2019, a nyní i se společností Viking, pokrývá podnikání RAJA Office v 10 zemích a stává se tak významným hráčem na trhu nejen v oblasti obalových materiálů, ale i v oblasti kancelářských potřeb a nábytku. „Akvizice společnosti Viking je v souladu s naší strategií rozvoje a diverzifikace. To potvrzuje naše ambice stát se evropským lídrem v oblasti elektronického obchodu s kancelářskými potřebami a vybavením," prohlásila Danièle Kapel-Marcovici, prezidentka a generální ředitelka skupiny RAJA.

Skupina RAJA nyní aktivně zahajuje integraci společnosti Viking s cílem oživení značky, znovuzískání vynikajících služeb zákazníkům, posílení obchodní dynamiky a co nejdříve dosáhnout vyrovnaného hospodaření.

Posílení ekologicky a společensky odpovědné politiky

Skupina RAJA si je vědoma odpovědnosti, kterou s sebou nese její vedoucí postavení na trhu, a proto posílila své ekologické závazky. V současné době je 60 % prodaných obalů vyrobeno z přírodních materiálů, jako je papír a lepenka a 80 % plastových obalů z přírodních materiálů z recyklovaných a recyklovatelných plastů. Cílem skupiny je dosáhnout plně recyklovaných a recyklovatelných obalů do roku 2025, přičemž nabídnout svým zákazníkům kompletní sortiment obalů a inovativní ekologicky odpovědná řešení. V roce 2021 společnost představila několik nových výrobků z papíru a lepenky, které jsou 100% recyklovatelné a jsou alternativou k plastovým obalům, včetně kraftových obalů, které jsou 100% recyklovatelné, papírového obalu na palety a recyklované papírové bublinkové fólie.

Skupina RAJA od roku 2006 podporuje také znevýhodněné ženy prostřednictvím nadace Danièle Marcovici za účelem sdílet společenské hodnoty jako je respekt, solidarita a rovnost přístupu ke vzdělání a k práci. Toho se nadace snaží dosáhnout prostřednictvím prosazování práv žen a jejich ochrana vůči násilí, profesního rozvoje a začlenění žen ve společnosti a také vzdělávání a sociální podpory.

Pokračující růst v roce 2022

V roce 2022 bude skupina RAJA pokračovat ve své strategii ziskového a odpovědného udržitelného rozvoje a stanovila si ambiciózní cíl dosáhnout obratu ve výši 1 750 milionů eur. "Naší hlavní prioritou je uspokojit potřeby našich zákazníků a udržet kvalitu našich služeb v obtížných ekonomických podmínkách. Skupina je v dobrém finančním zdraví, a proto pokračujeme v investicích do naší logistiky a digitálních projektů, jakož i do našich růstových iniciativ ve všech oblastech, včetně průzkumu nových možností akvizičních příležitostí," říká Danièle Kapel-Marcovici.

Zdroj informací

Rajapack s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

6. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.3302 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál