Skupina RAJA, evropský lídr v oblasti B2B distribuce obalů, kancelářských potřeb, spotřebního materiálu a průmyslového vybavení, zaznamenala v roce 2021 obrat ve výši 1,2 miliardy eur, což představuje oproti roku 2020 nárůst o téměř 20 %. V souvislosti s hospodářským oživením a navzdory silným tlakům na suroviny a ceny se tak podařilo RAJA Group dosáhnout v roce 2021 rekordních výsledků. Tento výsledek opět dokazuje pohotovost a dynamiku skupiny a sílu jejího obchodního modelu. V České a Slovenské republice se společnosti podařilo navýšit obrat přibližně o 40 %. Skupina RAJA se i nadále věnuje svým závazkům vůči ekologii a společenské odpovědnosti.
Skupině RAJA se podařilo v České republice dosáhnout obratu 213 milionů korun, tedy o 39 % více než loni, na Slovensku obrat vzrostl o 43 % na 3,1 milionů eur. Skupině RAJA se dařilo i co se týče nových zákazníků. V České republice jejich počet narostl o 6,1 %, na Slovensku dokonce o 12,7 %.
„Loňský růst vnímáme pozitivně především díky výzvám, kterým jsme jako skupina museli čelit, například zdražování papíru, plastu, pohonných hmot nebo náklady na ekologii. Největší nárůst, o necelých 50 %, jsme zaznamenali v oblasti obalových a výplňových materiálů především díky přizpůsobení se trendům a požadavkům klientů a diverzifikací produktů a služeb,” komentuje výsledky Gabriela Fabianová, generální ředitelka pro ČR a SK „Náš sortiment neustále rozšiřujeme tak, aby vyhovoval řadě požadavků podnikání našich zákazníků a umožnil mu nejen nakupovat obalové materiály, ale také vybavení pro sklady, kancelářské potřeby a prostředky na ochranu zdraví a bezpečnosti. Meziroční výsledky dokazují, že se nám naše strategie dlouhodobě vyplácí” dodává Fabianová.
V České republice se skupině RAJA dařilo především v oblasti služeb, kde zaznamenala nárůst o 54 % a průmyslu (o 42 %). Na Slovensku se poté nejdynamičtěji rozvíjela v oblasti logistiky, kde společnost dosáhla růstu o 41 %.
V listopadu 2021 došlo k akvizici společnosti Viking a organický růst tak činil 10,5 %. Skupina RAJA tak rozšířila obchodní aktivity v 7 evropských zemích, a to ve Velké Británii, Irsku, Německu, Švýcarsku, Rakousku, Nizozemsku a Belgii. S JPG, Mondoffice a Kalamazoo získanými v roce 2019, a nyní i se společností Viking, pokrývá podnikání RAJA Office v 10 zemích a stává se tak významným hráčem na trhu nejen v oblasti obalových materiálů, ale i v oblasti kancelářských potřeb a nábytku. „Akvizice společnosti Viking je v souladu s naší strategií rozvoje a diverzifikace. To potvrzuje naše ambice stát se evropským lídrem v oblasti elektronického obchodu s kancelářskými potřebami a vybavením," prohlásila Danièle Kapel-Marcovici, prezidentka a generální ředitelka skupiny RAJA.
Skupina RAJA nyní aktivně zahajuje integraci společnosti Viking s cílem oživení značky, znovuzískání vynikajících služeb zákazníkům, posílení obchodní dynamiky a co nejdříve dosáhnout vyrovnaného hospodaření.
Skupina RAJA si je vědoma odpovědnosti, kterou s sebou nese její vedoucí postavení na trhu, a proto posílila své ekologické závazky. V současné době je 60 % prodaných obalů vyrobeno z přírodních materiálů, jako je papír a lepenka a 80 % plastových obalů z přírodních materiálů z recyklovaných a recyklovatelných plastů. Cílem skupiny je dosáhnout plně recyklovaných a recyklovatelných obalů do roku 2025, přičemž nabídnout svým zákazníkům kompletní sortiment obalů a inovativní ekologicky odpovědná řešení. V roce 2021 společnost představila několik nových výrobků z papíru a lepenky, které jsou 100% recyklovatelné a jsou alternativou k plastovým obalům, včetně kraftových obalů, které jsou 100% recyklovatelné, papírového obalu na palety a recyklované papírové bublinkové fólie.
Skupina RAJA od roku 2006 podporuje také znevýhodněné ženy prostřednictvím nadace Danièle Marcovici za účelem sdílet společenské hodnoty jako je respekt, solidarita a rovnost přístupu ke vzdělání a k práci. Toho se nadace snaží dosáhnout prostřednictvím prosazování práv žen a jejich ochrana vůči násilí, profesního rozvoje a začlenění žen ve společnosti a také vzdělávání a sociální podpory.
V roce 2022 bude skupina RAJA pokračovat ve své strategii ziskového a odpovědného udržitelného rozvoje a stanovila si ambiciózní cíl dosáhnout obratu ve výši 1 750 milionů eur. "Naší hlavní prioritou je uspokojit potřeby našich zákazníků a udržet kvalitu našich služeb v obtížných ekonomických podmínkách. Skupina je v dobrém finančním zdraví, a proto pokračujeme v investicích do naší logistiky a digitálních projektů, jakož i do našich růstových iniciativ ve všech oblastech, včetně průzkumu nových možností akvizičních příležitostí," říká Danièle Kapel-Marcovici.
Rajapack s.r.o. a NejBusiness.cz
6. června 2022
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...