Firmy v době covidu nakupovaly IT vybavení zbrkle

Firmy v době covidu nakupovaly IT vybavení zbrkle

Masivní pořizování IT vybavení, zejména pro vzdálenou komunikaci a vybavení zasedacích místností v době po nástupu covidu, bylo celospolečenským fenoménem a nevyhnulo se většině firem. Mnoho z nich však dnes zjišťuje, že toto vybavení dlouhodobým požadavkům nevyhovuje a je nutné je z části či úplně nahradit vhodnějším řešením. Mnohdy nemalé a unáhlené investice z doby covidu tak přicházejí nazmar.

„Některé firmy jednaly pod vlivem akutní potřeby nového IT a videokonferenčního vybavení velmi neuváženě a nakupovaly bez většího rozmyslu a strategického plánování,“ vysvětluje Andrej Hronec ze společnosti Audiopro a dodává: „Nyní vidíme, že přichází nový nápor poptávek, které jsou zaměřené na opětovné pořízení jejich vybavení tak, aby splňovalo potřebné požadavky.“

Nejčastěji firmy nakupovaly systémy pro vzdálenou komunikaci a spolupráci, jako jsou notebooky, kamery, mikrofony, headsety, ale i celé videokonferenční systémy včetně hardwarového vybavení a to pro zasedačky i jednotlivce, kterým sloužilo na home office. Časem se ukázalo, že ne všechny finance byly investovány účelně.

Problémy firmy zjišťují nejčastěji v kvalitě jednotlivých zařízení, která ani nemusela být při pořízení levná, ale ve finále se ukazují jako ne zcela funkční řešení. Běžné IT spotřební zboží lze nahradit relativně jednoduše, náročnější to je třeba u videokonferenčních řešení.

„Chybí například nativní podpora některých řešení jako jsou AirPlay pro Apple, Chromecast pro Android a Miracast pro Windows, kompatibilita se všemi používanými platformami, jednoduchost ovládání nebo pečlivé zabezpečení. Neméně podstatnou výhodou je pak i škálovatelnost celého systému dle budoucích potřeb a růstu firmy. Problém také může přinášet absence softwarového řešení, se kterým mají firmy přístup ke stále novým funkcím a s ohledem na optimální návratnost investic mohou vše centrálně spravovat, analyzovat či upgradovat. U těchto nákladnějších investic je třeba pečlivě zvážit, jestli změna přinese firmě očekávanou hodnotu,“ říká Michal Černý ze společnosti Mersive Technologies.

Nejčastěji firmy ve svých nových řešeních postrádají možnost jednoduchého a rychlého zapojení svých pracovníků do již probíhajícího meetingu z vlastního zařízení. Trend BYOM, bring your own meeting je dnes jednoznačný a přináší firmám hodnotu zejména v úspoře času.

„Samostatným problémem je, když firma vybaví zasedací místnost profesionálním softwarem, hardwarem a pracují v ní profesionálové, kteří mají nejmodernější vybavení. Výkonné a drahé telefony, tablety i laptopy, ale zkazí celek použitím základní kamery přenášející ve finále nekvalitní obraz. To pak celou schůzku a práci všech znehodnotí,“ uzavírá Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.

Zdroj informací

Audiopro a NejBusiness.cz

Datum

3. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.3586 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál