Masivní pořizování IT vybavení, zejména pro vzdálenou komunikaci a vybavení zasedacích místností v době po nástupu covidu, bylo celospolečenským fenoménem a nevyhnulo se většině firem. Mnoho z nich však dnes zjišťuje, že toto vybavení dlouhodobým požadavkům nevyhovuje a je nutné je z části či úplně nahradit vhodnějším řešením. Mnohdy nemalé a unáhlené investice z doby covidu tak přicházejí nazmar.
„Některé firmy jednaly pod vlivem akutní potřeby nového IT a videokonferenčního vybavení velmi neuváženě a nakupovaly bez většího rozmyslu a strategického plánování,“ vysvětluje Andrej Hronec ze společnosti Audiopro a dodává: „Nyní vidíme, že přichází nový nápor poptávek, které jsou zaměřené na opětovné pořízení jejich vybavení tak, aby splňovalo potřebné požadavky.“
Nejčastěji firmy nakupovaly systémy pro vzdálenou komunikaci a spolupráci, jako jsou notebooky, kamery, mikrofony, headsety, ale i celé videokonferenční systémy včetně hardwarového vybavení a to pro zasedačky i jednotlivce, kterým sloužilo na home office. Časem se ukázalo, že ne všechny finance byly investovány účelně.
Problémy firmy zjišťují nejčastěji v kvalitě jednotlivých zařízení, která ani nemusela být při pořízení levná, ale ve finále se ukazují jako ne zcela funkční řešení. Běžné IT spotřební zboží lze nahradit relativně jednoduše, náročnější to je třeba u videokonferenčních řešení.
„Chybí například nativní podpora některých řešení jako jsou AirPlay pro Apple, Chromecast pro Android a Miracast pro Windows, kompatibilita se všemi používanými platformami, jednoduchost ovládání nebo pečlivé zabezpečení. Neméně podstatnou výhodou je pak i škálovatelnost celého systému dle budoucích potřeb a růstu firmy. Problém také může přinášet absence softwarového řešení, se kterým mají firmy přístup ke stále novým funkcím a s ohledem na optimální návratnost investic mohou vše centrálně spravovat, analyzovat či upgradovat. U těchto nákladnějších investic je třeba pečlivě zvážit, jestli změna přinese firmě očekávanou hodnotu,“ říká Michal Černý ze společnosti Mersive Technologies.
Nejčastěji firmy ve svých nových řešeních postrádají možnost jednoduchého a rychlého zapojení svých pracovníků do již probíhajícího meetingu z vlastního zařízení. Trend BYOM, bring your own meeting je dnes jednoznačný a přináší firmám hodnotu zejména v úspoře času.
„Samostatným problémem je, když firma vybaví zasedací místnost profesionálním softwarem, hardwarem a pracují v ní profesionálové, kteří mají nejmodernější vybavení. Výkonné a drahé telefony, tablety i laptopy, ale zkazí celek použitím základní kamery přenášející ve finále nekvalitní obraz. To pak celou schůzku a práci všech znehodnotí,“ uzavírá Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.
Audiopro a NejBusiness.cz
3. června 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....