Bezpečnost na silnicích je hlavním tématem posledních několika let a není tak překvapením, že rodiny s malými dětmi při výběru svého dalšího vozu řeší právě bezpečnost, pohodlí a velikost zavazadlového prostoru. S blížícím se Mezinárodním dnem dětí roste v květnu tradičně poptávka po rodinných vozech typu kombi, SUV nebo MPV. U největšího prodejce u nás se do května prodalo o 19,2 % více těchto vozů než než vloni za stejné období. Meziměsíčně vzrostly jejich o 14,7 %. Největší zájem je stále o vozy kombi. Vyplynulo to z prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
„S blížícím se dnem dětí a i s ohledem na letní prázdniny se v našich autocentrech tradičně v květnu zvýšila poptávka po rodinných vozech. Rodiny volí nejčastěji vozy kombi, které tvořily 27 % z celkového objemu prodaných aut v tomto měsíci. Těsně za nimi zůstávají SUV, kterých se prodala čtvrtina z celkem prodaných automobilů,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Třetím nejprodávanějším typem rodinného vozu je MPV, které tvoří 10 % prodejů v AAA AUTO. V porovnání dubna s květnem se rodinných aut prodalo o 14,7 % více. Od začátku roku do konce května pak dokonce o 19,2 % více než vloni ve stejném období.
27 % rodinných vozů kombi, SUV a MPV je značky Škoda, 13 % Volkswagen a 7 % Ford. Mezi nejprodávanější modely rodinných aut patří tradičně Škoda Octavia, kterých se letos prodalo přes 10 % z celkového objemu prodaných automobilů v AAA AUTO. Druhým nejprodávanějším modelem je Škoda Fabia (5,6 %) a třetím Volkswagen Passat (4,5 %). 55 % těchto aut je v dieselu. Více než 32 % rodinných automobilů je v automatu, přičemž v loni se těchto aut prodalo s automatickou převodovkou jen 30 %.
„Sama dobře vím, že děti jsou v rodině to nejdůležitější, proto je potřeba při výběru vozu přihlížet i k jejich potřebám, pohodlí a bezpečí. Za 30 let se nároky českých rodin značně proměnily. Zatímco ze začátku devadesátých let děti jezdily ještě nepřipoutané a na zadních sedadlech klidně v pěti, dnešní rodiče si něco takového často nedokáží představit. Proto se také rodinné vozy např. bez Isofixu ani neprodávají. Rodiče více dbají na výběr autosedaček a často řeší bezpečnost i z pohledu zpětné kamery, díky které mají své ratolesti pod kontrolou, ale neomezuje to jejich soustředění na provoz na silnici,“ doplnila Karolína Topolová, která sama má sedmiletou holčičku. I díky svému předsednictví v Dětské dopravní nadaci, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod, přiznává, že se jí bezpečnost na silnicích velice dotýká.
AAA AUTO s.r.o. a NejBusiness.cz
31. května 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....