Firmy neumí efektivně mluvit se svými zaměstnanci, v krizi to bude klíčové

Firmy neumí efektivně mluvit se svými zaměstnanci, v krizi to bude klíčové

Podle asociace AMKOS až 76 % firem neumí efektivně komunikovat se svými zaměstnanci. Ti si stěžují na informační přetíženost a neochotu vedení jim naslouchat. Společnosti tak hledají nástroj, který by dokázal cíleně informovat pracovníky a zároveň od nich získávat i zpětnou vazbu. Na potřeby firem nyní reaguje chytrá komunikační síť Munipolis, která firmám umožní kvalitní komunikaci, a navíc je dokáže propojit i s lokálními samosprávami.

Problémy s komunikací se u všech středních a větších firem v podstatě opakují nehledě na jejich odvětví. Komunikace managementu a vedení vůči zaměstnancům není cílená, je roztříštěná mezi mnoho platforem a mnohdy pouze jednosměrná. Zaměstnanci jsou tak přetížení informacemi, které se na ně valí z mnoha zdrojů od mailů přes chaty až po intranety. Navíc sami pracovníci mohou mít pocit, že jejich názory nejsou ve firmách brány na zřetel.

Přitom právě interní firemní komunikace bude s blížící se ekonomickou krizí klíčová. Vedení firem s personalisty se musí připravit na to, jak komunikovat citlivá témata v podobě zvyšování platů, propouštění nebo udržení kvalitních lidí. I to jsou výzvy, které chce nově řešit chytrá komunikační síť Munipolis od stejnojmenného českého start-upu, jež se nyní otevírá také firmám.

Munipolis disponuje chytrou databází kontaktů - tzv. smart kontakty, díky kterým lze vyprofilovat zaměstnance a získat tak detailní informace v souladu s GDPR. Munipolis také nabízí propracovaný technický systém spojující funkce sociálních sítí a telekomunikačních platforem. V praxi tak Munipolis poskytuje univerzální rozesílač, kde si firma zvolí, jak chce jednotlivé informace posílat, zda prostřednictvím SMS nebo mailů, a hlavně komu – manažerům, všem zaměstnancům či pouze pracovníkům jednotlivých oddělení.

„Sám jsem si prošel řadou firem a čelil informačnímu přetížení, v kterém jsem se ztrácel. Zároveň mě později z pozice CEO vadila roztříštěnost různých komunikačních kanálů, kdy jsme jednu zprávu posílali mailem a druhou přes chat. Sám jsem v důležitých informacích ztrácel přehled a pozoroval jsem podobnou frustraci i ve svém týmu. Odvahu otevřít Munipolis firmám mi pak dodala i velká poptávka právě z řad mnoha velkých podniků, které viděly, jak dobře náš systém funguje u lokálních samospráv a chtěly ho využít ke komunikaci se svými zaměstnanci,“ říká zakladatel Munipolis Ondřej Švrček.

Na zpětné vazbě záleží

V Munipolis je k dispozici systém pro sběr zpětné vazby prostřednictvím anket nebo dotazníků a také systém pro správu podnětů a závad. Pracovník tak může přímo zaměstnavateli nahlásit jakoukoliv poruchu, kterou je třeba řešit. Kromě toho se dokáže Munipolis propojit i s dalšími systémy ve firmách. Jedná se tak o ojedinělý nástroj, který bude informovat zaměstnance kdykoliv a kdekoliv a zároveň jim umožní být v kontaktu se svými nadřízenými. Personalisté pak ocení jeho jednoduchost v ovládání a vedení firem zase výhodnou cenu.

Inspirace samosprávami a propojení s firmami

Inspiraci ve správném nastavení chytré komunikace si mohou brát firmy i z příkladu některých samospráv. V mnoha obcích se například těší velké oblibě participace. „Firmy mohou aplikovat participativní rozpočty i pro své pracovníky. Například při stavbě nové jídelny může společnost nechat o její podobě rozhodnout zaměstnance. Ti si pak budou firmy více vážit, protože jim naslouchá a bere v potaz jejich názory,“ říká Ondřej Švrček.

Munipolis chce kromě toho také propojit firmy s lokálními samosprávami. Podle průzkumu Asociace moderně komunikujících samospráv si až 56 % obcí myslí, že by se firmy měly více zapojovat do veřejného dění. „Pokud obce a firmy naváží dialog, bude to výhodné pro všechny strany. Zlepší se prostředí i atmosféra v komunitě. Firmy přinesou pracovní příležitosti do obcí a ty zase přilákají nové skupiny obyvatel, které budou ekonomicky produktivnější,“ dodává Ondřej Švrček.

Zdroj informací

MUNIPOLIS s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

29. května 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.3641 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál