New Food Forum je jedinečnou událostí, která chce inspirovat další rozvoj inovativních řešení v potravinářství. V zahraničí již etablovaný a oblíbený koncept události, který spojuje maloobchodní řetězce, výrobce potravin i startupy s cílem zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů, přinese přinese 12. dubna 2022 i pro tuzemské posluchače a posluchačky organizace ProVeg Česko. Mezi hlavní partnery akce patří maloobchodní řetězec Tesco, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a také přední značky rostlinných potravin Garden Gourmet a Alpro. Akce se koná pod záštitou ministra zemědělství Zdeňka Nekuly.
„Potravinářský průmysl máme zažitý vnímat jako masivního hráče ekonomiky. Toto tradiční odvětví světově generuje přes 25 trilionů dolarů a v Česku jej reprezentuje více než 8 700 podniků. I v našem měřítku se jedná o obor silný a hrdý, ale často o něm mluvíme i ve smyslu, že se mění jen s velkou neochotou a těžkopádností,” představuje Ivana Procházková, retail manažerka z ProVeg Česko. „Přitom stačí změna úhlu pohledu a co vidíme? Stojí před námi výsledek lidské činnosti, historie, synergie i soutěže. Je to další inovátor na křižovatce, který sice s ostychem a pochybami, ale vykročil a vykračuje směrem kupředu.”
Spotřebitelé a spotřebitelky mají z různých důvodů každým rokem větší zájem o rostlinné alternativy živočišných produktů, což se odráží i v nabídce maloobchodní řetězců. Hlavním partnerem konference je Tesco, které svou nabídkou v posledních letech rozšířilo o desítky rostlinných produktů. „V loňském roce jsme aktualizovali naši strategii zdravého stravování, aby lépe zohledňovala měnící se životní styl zákazníků a rostoucí poptávku po rostlinných potravinách,” uvádí Chris Gee, produktový ředitel Tesco v České republice. „Náš cíl je jasný: pomáhat zákazníkům jíst zdravěji a co nejvíce jim nakupování zdravých potravin usnadnit. Zapojení do konference New Food Forum je pro nás příležitostí, jak veřejnosti blíže představit naše aktivity v oblastech zdravého stravování a udržitelnosti. Chceme se také pochlubit, jak rozvíjíme nabídku naší značky Plant Chef a na jaké novinky se mohou naši zákazníci těšit v letošním roce.“
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR se také rozhodl New Food Forum podpořit a poskytnout konferenci záštitu: „Zájem o potraviny nového typu v posledních letech výrazně roste i v Česku. Objemy prodejů i stále širší nabídka jasně ukazují, že už dávno nejde o určitou módu mezi mladší generací, ale jde o výraznější a trvalejší posun ve spotřebitelském chování,” vysvětluje Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. „Stále více spotřebitelů se zajímá o zdraví své, ale i o zdraví naší planety, což jsou dvě vzájemně závislé hodnoty. V inovacích vidíme jak podporu lepšího stravování české populace, což je důležitou součástí prevence vzniku civilizačních chorob, tak i budoucnost českého potravinářství.“
„Potravinářský průmysl dnes zaznamenává velké změny v chování spotřebitelů související s odpovědnější a udržitelnější spotřebou. To nevyhnutelně ovlivňuje všechny hráče v potravinářském průmyslu, zejména v rychle rostoucí kategorii rostlinných potravin,” uvádí Emine Mamarasulovová, brand manažerka Garden Gourmet z Nestlé Česko. „S Garden Gourmet pokračujeme v průkopnickém objevování rostlinných potravin a zavádíme průlomové inovace, které mění postoj spotřebitelů k potravinám. Jsem ráda, že existují akce, jako je New Food Forum, které dávají firmám příležitost podělit se o své zkušenosti a určit směr dalšího vývoje téo rostoucí kategorie.“
New Food Forum se uskuteční 12. dubna v moderních eventových prostorech v samém srdci Karlína: Spojka Events. Mezi další partnery konference patří také Innova Market Insights, Deloitte, EIT Food a Impact Hub. Mezi mediální partnery patří Zboží&Prodej, Marketing & Media, Retail News, Maso a MediaGuru. Lahodný rostlinný catering během celého dne zajistí Perfect Canteen. O hladký průběh celé konference se partnersky postará eventová agentura M-ocean, která se zaměřuje na tvorbu udržitelných událostí.
New Food Forum a NejBusiness.cz
22. března 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...