New Food Forum je jedinečnou událostí, která chce inspirovat další rozvoj inovativních řešení v potravinářství. V zahraničí již etablovaný a oblíbený koncept události, který spojuje maloobchodní řetězce, výrobce potravin i startupy s cílem zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů, přinese přinese 12. dubna 2022 i pro tuzemské posluchače a posluchačky organizace ProVeg Česko. Mezi hlavní partnery akce patří maloobchodní řetězec Tesco, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a také přední značky rostlinných potravin Garden Gourmet a Alpro. Akce se koná pod záštitou ministra zemědělství Zdeňka Nekuly.
„Potravinářský průmysl máme zažitý vnímat jako masivního hráče ekonomiky. Toto tradiční odvětví světově generuje přes 25 trilionů dolarů a v Česku jej reprezentuje více než 8 700 podniků. I v našem měřítku se jedná o obor silný a hrdý, ale často o něm mluvíme i ve smyslu, že se mění jen s velkou neochotou a těžkopádností,” představuje Ivana Procházková, retail manažerka z ProVeg Česko. „Přitom stačí změna úhlu pohledu a co vidíme? Stojí před námi výsledek lidské činnosti, historie, synergie i soutěže. Je to další inovátor na křižovatce, který sice s ostychem a pochybami, ale vykročil a vykračuje směrem kupředu.”
Spotřebitelé a spotřebitelky mají z různých důvodů každým rokem větší zájem o rostlinné alternativy živočišných produktů, což se odráží i v nabídce maloobchodní řetězců. Hlavním partnerem konference je Tesco, které svou nabídkou v posledních letech rozšířilo o desítky rostlinných produktů. „V loňském roce jsme aktualizovali naši strategii zdravého stravování, aby lépe zohledňovala měnící se životní styl zákazníků a rostoucí poptávku po rostlinných potravinách,” uvádí Chris Gee, produktový ředitel Tesco v České republice. „Náš cíl je jasný: pomáhat zákazníkům jíst zdravěji a co nejvíce jim nakupování zdravých potravin usnadnit. Zapojení do konference New Food Forum je pro nás příležitostí, jak veřejnosti blíže představit naše aktivity v oblastech zdravého stravování a udržitelnosti. Chceme se také pochlubit, jak rozvíjíme nabídku naší značky Plant Chef a na jaké novinky se mohou naši zákazníci těšit v letošním roce.“
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR se také rozhodl New Food Forum podpořit a poskytnout konferenci záštitu: „Zájem o potraviny nového typu v posledních letech výrazně roste i v Česku. Objemy prodejů i stále širší nabídka jasně ukazují, že už dávno nejde o určitou módu mezi mladší generací, ale jde o výraznější a trvalejší posun ve spotřebitelském chování,” vysvětluje Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. „Stále více spotřebitelů se zajímá o zdraví své, ale i o zdraví naší planety, což jsou dvě vzájemně závislé hodnoty. V inovacích vidíme jak podporu lepšího stravování české populace, což je důležitou součástí prevence vzniku civilizačních chorob, tak i budoucnost českého potravinářství.“
„Potravinářský průmysl dnes zaznamenává velké změny v chování spotřebitelů související s odpovědnější a udržitelnější spotřebou. To nevyhnutelně ovlivňuje všechny hráče v potravinářském průmyslu, zejména v rychle rostoucí kategorii rostlinných potravin,” uvádí Emine Mamarasulovová, brand manažerka Garden Gourmet z Nestlé Česko. „S Garden Gourmet pokračujeme v průkopnickém objevování rostlinných potravin a zavádíme průlomové inovace, které mění postoj spotřebitelů k potravinám. Jsem ráda, že existují akce, jako je New Food Forum, které dávají firmám příležitost podělit se o své zkušenosti a určit směr dalšího vývoje téo rostoucí kategorie.“
New Food Forum se uskuteční 12. dubna v moderních eventových prostorech v samém srdci Karlína: Spojka Events. Mezi další partnery konference patří také Innova Market Insights, Deloitte, EIT Food a Impact Hub. Mezi mediální partnery patří Zboží&Prodej, Marketing & Media, Retail News, Maso a MediaGuru. Lahodný rostlinný catering během celého dne zajistí Perfect Canteen. O hladký průběh celé konference se partnersky postará eventová agentura M-ocean, která se zaměřuje na tvorbu udržitelných událostí.
New Food Forum a NejBusiness.cz
22. března 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....