Bezkontaktní platby už jsou mezi Čechy druhou nejoblíbenější finanční technologií

Bezkontaktní platby už jsou mezi Čechy druhou nejoblíbenější finanční technologií

Češi jsou přesvědčeni o tom, že finanční technologie mají v jejich životech smysl. Více než tři čtvrtiny lidí považují za tu nejdůležitější internetové bankovnictví, téměř 60 % bezkontaktní platby a 44 % mobilní bankovnictví. Na opačné straně žebříčku se umístila umělá komunikační inteligence či v tuto chvíli u nás stále ne příliš rozšířené e-peněženky. Pouhých 5 % lidí by z široké škály technologií spojených se správou financí nenašlo žádnou, která by jim připadala užitečná. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.

Tři roky s mobilními platbami

V únoru tomu jsou tři roky, co byla v Česku spuštěna platební služba Apple Pay. Mobilní platby si od té doby získávají stále větší oblibu. Podle výzkumu společnosti Mastercard z konce minulého roku mobilem platí 32 % Čechů. Podle Sdružení pro bankovní karty vzrostl celkový počet bezhotovostních transakcí ve 3. čtvrtletí minulého roku meziročně o téměř 25 %.

Oblibu bezhotovostních plateb včetně těch mobilních potvrzuje i průzkum Cofidisu, když tento způsob placení zařadilo mezi nejužitečnější finanční technologie 56 % lidí napříč všemi věkovými kategoriemi, což je druhé místo hned po internetovém bankovnictví se 77 %. Zejména mezi vysokoškoláky jsou bezhotovostní platby velmi oblíbené, ve svém výběru nejužitečnějších technologií spojených se správou financí je označily více než dvě třetiny z nich.

„Bezkontaktní a zejména pak mobilní platby jsou jednou z finančních technologií, na jejichž raketovém růstu má značný podíl koronakrize. S rozvojem i dostupností chytrých telefonů a zároveň preferencí hygienického a bezpečného placení si během posledních let tyto platby vyzkoušeli i lidé, kteří do té doby finanční technologie odmítali. A lze předpokládat, že díky jednoduchému a pohodlnému užití, u mobilních plateb navíc i bez nutnosti zadávat PIN, od těchto plateb ani do budoucna neupustí,“ říká Milan Bouda, marketingový ředitel společnosti Cofidis.

Ruku v ruce s rozvojem chytrých telefonů a oblibou internetového bankovnictví i mobilních plateb se na třetím místě, co se týká užitečnosti finančních technologií, umístilo mobilní bankovnictví s 44 %.

Rozšiřování online služeb

Pandemie také měla zásadní vliv na digitalizaci, a to jak v oblasti finančního sektoru, tak třeba i v oblasti nakupování, což vedlo k dalšímu rozšiřování online služeb. Kromě výrazného růstu mobilních plateb či vývoje aplikací zaznamenalo výrazný růst třeba online podepisování smluv. Online podpis tak obsadil v žebříčku nejužitečnějších technologií čtvrté místo.

„Online podepisování smluv nabízíme již několik let a během pandemie se stalo zejména díky eliminaci rizikových kontaktů obzvláště oblíbené jak mezi zákazníky, tak mezi finančními poradci. Celkem u nás bylo prostřednictvím online podpisu v posledním roce realizováno více než 85 % veškerých smluv ke klasické půjčce," doplňuje Bouda. 

Aplikace ke správě rozpočtu neberou

Na opačném konci žebříčku nejužitečnějších technologií se umístily e-peněženky nebo finanční aplikace určené ke správě rozpočtu. Svůj život si také dle průzkumu lidé umí dost dobře představit bez umělé komunikační inteligence, jako jsou mailboti či chatboti.

„Umělá komunikační inteligence je v případě správného nastavení výborný doplňkový komunikační kanál mezi společností a klientem. Ačkoliv v současné době nemůže nahradit osobní kontakt, v určitých ohledech dává využití mailbotů, chatbotů či voicebotů velký smysl. Mohou pomoci ulevit poradcům od rutinních otázek či rozesílání marketingových akcí a ti mohou odbavit více klientů nebo se věnovat složitějším dotazům,“ uzavírá Bouda.

Zdroj informací

COFIDIS s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

22. března 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2439 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál