Češi jsou přesvědčeni o tom, že finanční technologie mají v jejich životech smysl. Více než tři čtvrtiny lidí považují za tu nejdůležitější internetové bankovnictví, téměř 60 % bezkontaktní platby a 44 % mobilní bankovnictví. Na opačné straně žebříčku se umístila umělá komunikační inteligence či v tuto chvíli u nás stále ne příliš rozšířené e-peněženky. Pouhých 5 % lidí by z široké škály technologií spojených se správou financí nenašlo žádnou, která by jim připadala užitečná. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.
V únoru tomu jsou tři roky, co byla v Česku spuštěna platební služba Apple Pay. Mobilní platby si od té doby získávají stále větší oblibu. Podle výzkumu společnosti Mastercard z konce minulého roku mobilem platí 32 % Čechů. Podle Sdružení pro bankovní karty vzrostl celkový počet bezhotovostních transakcí ve 3. čtvrtletí minulého roku meziročně o téměř 25 %.
Oblibu bezhotovostních plateb včetně těch mobilních potvrzuje i průzkum Cofidisu, když tento způsob placení zařadilo mezi nejužitečnější finanční technologie 56 % lidí napříč všemi věkovými kategoriemi, což je druhé místo hned po internetovém bankovnictví se 77 %. Zejména mezi vysokoškoláky jsou bezhotovostní platby velmi oblíbené, ve svém výběru nejužitečnějších technologií spojených se správou financí je označily více než dvě třetiny z nich.
„Bezkontaktní a zejména pak mobilní platby jsou jednou z finančních technologií, na jejichž raketovém růstu má značný podíl koronakrize. S rozvojem i dostupností chytrých telefonů a zároveň preferencí hygienického a bezpečného placení si během posledních let tyto platby vyzkoušeli i lidé, kteří do té doby finanční technologie odmítali. A lze předpokládat, že díky jednoduchému a pohodlnému užití, u mobilních plateb navíc i bez nutnosti zadávat PIN, od těchto plateb ani do budoucna neupustí,“ říká Milan Bouda, marketingový ředitel společnosti Cofidis.
Ruku v ruce s rozvojem chytrých telefonů a oblibou internetového bankovnictví i mobilních plateb se na třetím místě, co se týká užitečnosti finančních technologií, umístilo mobilní bankovnictví s 44 %.
Pandemie také měla zásadní vliv na digitalizaci, a to jak v oblasti finančního sektoru, tak třeba i v oblasti nakupování, což vedlo k dalšímu rozšiřování online služeb. Kromě výrazného růstu mobilních plateb či vývoje aplikací zaznamenalo výrazný růst třeba online podepisování smluv. Online podpis tak obsadil v žebříčku nejužitečnějších technologií čtvrté místo.
„Online podepisování smluv nabízíme již několik let a během pandemie se stalo zejména díky eliminaci rizikových kontaktů obzvláště oblíbené jak mezi zákazníky, tak mezi finančními poradci. Celkem u nás bylo prostřednictvím online podpisu v posledním roce realizováno více než 85 % veškerých smluv ke klasické půjčce," doplňuje Bouda.
Na opačném konci žebříčku nejužitečnějších technologií se umístily e-peněženky nebo finanční aplikace určené ke správě rozpočtu. Svůj život si také dle průzkumu lidé umí dost dobře představit bez umělé komunikační inteligence, jako jsou mailboti či chatboti.
„Umělá komunikační inteligence je v případě správného nastavení výborný doplňkový komunikační kanál mezi společností a klientem. Ačkoliv v současné době nemůže nahradit osobní kontakt, v určitých ohledech dává využití mailbotů, chatbotů či voicebotů velký smysl. Mohou pomoci ulevit poradcům od rutinních otázek či rozesílání marketingových akcí a ti mohou odbavit více klientů nebo se věnovat složitějším dotazům,“ uzavírá Bouda.
COFIDIS s.r.o. a NejBusiness.cz
22. března 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...