Český poskytovatel cloudových služeb Grit spustil kampaň Praskněte digitální brblinu, ve které upozorňuje, že české firmy od digitalizace často odrazuje komunikační bariéra mezi firmami a dodavateli digitalizačních nástrojů. Majitelé firem nerozumí přínosu digitalizace a dodavatelé ho nedokážou srozumitelně vysvětlit. Proto Grit v kampani představuje, jak digitalizaci komunikovat lidsky a jednoduše.
„Zejména u malých, středních a netechnických firem často vidíme, že se digitalizaci vyhýbají, protože nerozumí jejím přínosům, nebo si myslí, že se týká pouze velkých firem. Nepomáhají tomu ani dodavatelé, kteří jsou v komunikaci příliš techničtí a používají nesrozumitelné výrazy. Sami ale víme, že o digitalizaci lze mluvit jednoduše a srozumitelně,“ vysvětluje vznik kampaně CEO Gritu Lubomír Veselý.
Grit v kampani popisuje, jaké jsou přínosy digitalizace, na co si dát při digitalizování pozor nebo jak s digitalizací začít. Na příkladech reálných firem ukazuje, že digitalizace nemusí obnášet kompletní změny všech firemních procesů, ale že většina firem začíná dílčími kroky. V kampani zmiňují například zavedení čteček čárových kódů ve skladu, elektronickou výměnu dokladů přes systém EDI nebo sbírání faktur do jednoho e-mailu, kde je umělá inteligence vytěží a ušetří práci účetním.
„Provedli jsme průzkum mezi stovkou českých firem a zjistili, že 60 % z nich začínalo digitalizací toku obchodních dokladů, tedy faktur, objednávek nebo dodacích listů. Zavedli například jejich elektronickou evidenci nebo automatické zpracování,“ vysvětluje Veselý.
Právě takto začínala například síť lékáren Pilulka, která je dnes leaderem v digitalizaci lékárenství. „U nás jsme jako první digitalizovali logistiku a tok dokladů spojený se zásobováním zboží. Byla doba, kdy jsme elektronický dodací list se zbožím vytiskli na papír a poté ho do jiného softwaru ve stejném počítači přepisovali. Těchto zbytečně zdlouhavých procesů jsme se potřebovali zbavit,“ vysvětluje COO Pilulky Michal Hanáček.
GRiT, s.r.o. a NejBusiness.cz
15. března 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....