Češi vykupují outdoorové vybavení a trvanlivé potraviny. Veřejné sbírky zvedly online prodej i o stovky procent

Češi vykupují outdoorové vybavení a trvanlivé potraviny. Veřejné sbírky zvedly online prodej i o stovky procent

České e-shopy zaznamenaly v posledním týdnu enormní zájem o outdoorové vybavení, hlavně spacáky a karimatky. Ve srovnání s předchozími týdny vzrostla u těchto položek poptávka až o 300 %. Podobně jsou na tom online prodeje trvanlivých potravin a hotových jídel, kde zájem vzrostl o 70 %. Vyplývá to z analýzy společnosti Upgates na základě dat ze 1300 českých e-shopů. Data potvrzují dopady masivní vlny solidarity Čechů s obyvateli Ukrajiny, kam kromě jiného i tento typ zboží zasílali v rámci humanitární pomoci.

Češi v online prostředí hromadně nakupují vybavení do přírody či trvanlivé potraviny. Majitelé e-shopů zaznamenali rapidní zvýšení poptávky především po outdoorovém vybavení, u spacáků a karimatek jde až o 300 %. Nebývale stoupá i zájem o trvanlivé potraviny a hotová jídla, kde je nárůst až 70%.

„Velký zájem o outdoorové vybavení pozorujeme od minulého pátku. V Česku se zvedla úžasná vlna solidarity a humanitární pomoci, což dokládají i data online prodejců. Podobně jsou na tom nákupy v segmentu trvanlivých potravin. Část lze pravděpodobně přisoudit také tomu, že si lidé zřejmě z obavy dělají zásoby a připravují se na krizové scénáře. Zatím je však brzy na to, abychom vyvozovali závěry, jaká část nákupů je pro vlastní spotřebu,“ vysvětluje Martin Pech, obchodní ředitel společnosti Upgates, která v současné době monitoruje data z 1300 e-shopů.

Poptávka je například i po zdravotnickém materiálu pro domácí použití (dezinfekce, náplasti, obvazy a škrtidla) a doplňcích stravy s obsahem jódu. Preventivní užívání jódových tablet však podle odborníků ze Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) není v tuto chvíli zcela na místě. Vyšší zájem o sortiment vhodný pro mobilní lékárničky potvrdila také online lékárna Pilulka.cz, která rovněž eviduje vyšší poptávku po doplňcích stravy s obsahem jódu.

V jiných segmentech nyní zásadní výkyvy podle Upgates v poptávce nenastávají. „Dosud jsme nezaznamenali významný nárůst v sortimentech typu rýže, těstoviny, toaletní papír nebo drogerie, jako tomu bylo v březnu 2020 na začátku pandemie. Češi se zatím tímto zbožím masivně nezásobují a prodeje odpovídají spíše dlouhodobým trendům,“ dodává Martin Pech.

Zdroj informací

Upgates a NejBusiness.cz

Datum

7. března 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 3.3043 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál