České e-shopy zaznamenaly v posledním týdnu enormní zájem o outdoorové vybavení, hlavně spacáky a karimatky. Ve srovnání s předchozími týdny vzrostla u těchto položek poptávka až o 300 %. Podobně jsou na tom online prodeje trvanlivých potravin a hotových jídel, kde zájem vzrostl o 70 %. Vyplývá to z analýzy společnosti Upgates na základě dat ze 1300 českých e-shopů. Data potvrzují dopady masivní vlny solidarity Čechů s obyvateli Ukrajiny, kam kromě jiného i tento typ zboží zasílali v rámci humanitární pomoci.
Češi v online prostředí hromadně nakupují vybavení do přírody či trvanlivé potraviny. Majitelé e-shopů zaznamenali rapidní zvýšení poptávky především po outdoorovém vybavení, u spacáků a karimatek jde až o 300 %. Nebývale stoupá i zájem o trvanlivé potraviny a hotová jídla, kde je nárůst až 70%.
„Velký zájem o outdoorové vybavení pozorujeme od minulého pátku. V Česku se zvedla úžasná vlna solidarity a humanitární pomoci, což dokládají i data online prodejců. Podobně jsou na tom nákupy v segmentu trvanlivých potravin. Část lze pravděpodobně přisoudit také tomu, že si lidé zřejmě z obavy dělají zásoby a připravují se na krizové scénáře. Zatím je však brzy na to, abychom vyvozovali závěry, jaká část nákupů je pro vlastní spotřebu,“ vysvětluje Martin Pech, obchodní ředitel společnosti Upgates, která v současné době monitoruje data z 1300 e-shopů.
Poptávka je například i po zdravotnickém materiálu pro domácí použití (dezinfekce, náplasti, obvazy a škrtidla) a doplňcích stravy s obsahem jódu. Preventivní užívání jódových tablet však podle odborníků ze Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) není v tuto chvíli zcela na místě. Vyšší zájem o sortiment vhodný pro mobilní lékárničky potvrdila také online lékárna Pilulka.cz, která rovněž eviduje vyšší poptávku po doplňcích stravy s obsahem jódu.
V jiných segmentech nyní zásadní výkyvy podle Upgates v poptávce nenastávají. „Dosud jsme nezaznamenali významný nárůst v sortimentech typu rýže, těstoviny, toaletní papír nebo drogerie, jako tomu bylo v březnu 2020 na začátku pandemie. Češi se zatím tímto zbožím masivně nezásobují a prodeje odpovídají spíše dlouhodobým trendům,“ dodává Martin Pech.
Upgates a NejBusiness.cz
7. března 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....