České e-shopy zaznamenaly v posledním týdnu enormní zájem o outdoorové vybavení, hlavně spacáky a karimatky. Ve srovnání s předchozími týdny vzrostla u těchto položek poptávka až o 300 %. Podobně jsou na tom online prodeje trvanlivých potravin a hotových jídel, kde zájem vzrostl o 70 %. Vyplývá to z analýzy společnosti Upgates na základě dat ze 1300 českých e-shopů. Data potvrzují dopady masivní vlny solidarity Čechů s obyvateli Ukrajiny, kam kromě jiného i tento typ zboží zasílali v rámci humanitární pomoci.
Češi v online prostředí hromadně nakupují vybavení do přírody či trvanlivé potraviny. Majitelé e-shopů zaznamenali rapidní zvýšení poptávky především po outdoorovém vybavení, u spacáků a karimatek jde až o 300 %. Nebývale stoupá i zájem o trvanlivé potraviny a hotová jídla, kde je nárůst až 70%.
„Velký zájem o outdoorové vybavení pozorujeme od minulého pátku. V Česku se zvedla úžasná vlna solidarity a humanitární pomoci, což dokládají i data online prodejců. Podobně jsou na tom nákupy v segmentu trvanlivých potravin. Část lze pravděpodobně přisoudit také tomu, že si lidé zřejmě z obavy dělají zásoby a připravují se na krizové scénáře. Zatím je však brzy na to, abychom vyvozovali závěry, jaká část nákupů je pro vlastní spotřebu,“ vysvětluje Martin Pech, obchodní ředitel společnosti Upgates, která v současné době monitoruje data z 1300 e-shopů.
Poptávka je například i po zdravotnickém materiálu pro domácí použití (dezinfekce, náplasti, obvazy a škrtidla) a doplňcích stravy s obsahem jódu. Preventivní užívání jódových tablet však podle odborníků ze Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) není v tuto chvíli zcela na místě. Vyšší zájem o sortiment vhodný pro mobilní lékárničky potvrdila také online lékárna Pilulka.cz, která rovněž eviduje vyšší poptávku po doplňcích stravy s obsahem jódu.
V jiných segmentech nyní zásadní výkyvy podle Upgates v poptávce nenastávají. „Dosud jsme nezaznamenali významný nárůst v sortimentech typu rýže, těstoviny, toaletní papír nebo drogerie, jako tomu bylo v březnu 2020 na začátku pandemie. Češi se zatím tímto zbožím masivně nezásobují a prodeje odpovídají spíše dlouhodobým trendům,“ dodává Martin Pech.
Upgates a NejBusiness.cz
7. března 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...