Dodávky strojů pro český průmysl váznou, problém je v Asii

Dodávky strojů pro český průmysl váznou, problém je v Asii

Klienti, kteří si objednávají nově vyráběné stroje v Asii, si na ně počkají výrazně déle. Především pokud požadují speciální úpravu technologií, prodlouží se čekací lhůta i na 5 až 8 měsíců. Komplikací je především nedostatek přepravních kontejnerů na asijském trhu. Na problém upozornila společnost Profika, která v tuzemsku prodává CNC stroje.

Zatímco v Evropě je přepravních kontejnerů dostatek, v Asii transportní boxy chybí. Příčina není zcela zřejmá, pravděpodobně tkví ve skutečnosti, že aktuálně vývoz z Asie převažuje nad dovozem, transportní kontejnery se tak v dostatečném množství nevrací. „K tomu se přidává další potíž – lodní doprava je teď tak zatížena, že se prodlužuje i vylodění v Hamburku a proclívání. Právě z tohoto přístavu přitom do Česka míří velká část strojů vyrobených v Asii,“ vysvětluje Jakub Kaufman ze společnosti Profika, která se specializuje na CNC stroje.

Potížím čelí i kamionová doprava, která se potýká jak s vytížeností, tak i s nedostatkem pracovníků. Situaci dále komplikuje nemoc covid-19, která nedovolí řadě řidičů vyjet.

Technologie jsou od začátku vedeny jako skladové

Podle Profiky, která je výhradním prodejcem jihokorejské značky Hyundai-Wia a Hanwha pro tuzemský trh, se průměrná doba dodání prodloužila až o 3 měsíce, v případě specializovaných strojů i výrazně více. „Jakmile je stroj naložen na loď, okamžitě s ním počítáme jako se skladovým a je zabraný pro zákazníka. V této době totiž zákazník ví, že stroj, který má dodání např. 2 měsíce a je tedy teprve na lodi, je v podstatě skladový, tedy s rychlým dodáním. Při odlišném postupu by stroj, který je teprve na lodi, mohl rezervovat jiný evropský dealer,“ upozorňuje Kaufman.

Stroje na sklad si v takových případech dealeři kupují od výrobce, jako by se jednalo o koncového zákazníka. To představuje nutnou velkou investici s nejistým výsledkem. Málokterá společnost má takové zázemí, aby si mohla dovolit naskladnit několik strojů, jejichž cena se pohybuje v milionech korun, tak aby mohla zákazníkovi vyjít maximálně vstříc termínem dodání.

Klienti ovšem potřebují stroje co nejdříve, protože již mají nasmlouvané práce a počítají s určitým objemem výroby. Aby mohli vyrábět a nepřišli o zakázky, kupují technologie, které jsou již naskladněné – nezřídka se jedná o dražší stroje se specifikacemi, které zákazníci pro svou práci nepotřebují. 

Zdroj informací

Universal Robots a NejBusiness.cz

Datum

2. března 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 3.0147 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál