Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi

Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi

Aktuální dění na Ukrajině se okamžitě propsalo také do nákupního chování na internetu. Většina zákazníků nejčastěji pořizuje zboží, kterým chtějí pomoci ukrajinským občanům. Nejvíce vzrostl zájem o produkty v kategorii kempování, a to o 630 procent. Část zákazníků se zároveň obává případné krize, na kterou se chtějí připravit.

Češi svými nákupy reagují na situaci na Ukrajině a snaží se být solidární k lidem zasaženým válečným konfliktem. Od minulého týdne vzrostl zájem o vybrané produkty humanitární pomoci v řádu stovek procent. Velká poptávka je po hygienických potřebách, u kterých vzrostl zájem o 450 %. Dále lidé pořizují spacáky, karimatky a přikrývky (nárůst o 630 %) či dětské oblečení (nárůst o 240 %).

Značné zvýšení poptávky pozorují provozovatelé e-shopů také po ukrajinských vlaječkách, kterými lidé vyjadřují podporu na dálku. Zájem o ně vzrostl o více než 1000 %.

„Češi jsou solidární a v dobách krize se vždy dokáží semknout a o to více pomáhat potřebným. Není proto překvapením, že nakupují věci určené na humanitární pomoc. Právě poptávka po zboží v těchto kategoriích vzrostla nejvíce,“ komentuje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.

Lidé pomáhají, jak jen mohou. Sami se ale obávají krize

Mimo solidární pomoc se část zákazníků připravuje také na krizi. Lidé ve velkém pořizují zlato, které je považováno za jednu z nejbezpečnějších investic. Zájem o něj roste kvůli inflaci už delší dobu, v posledních dnech se ale zvýšil rapidně, a to o 300 %. Důvodem je fakt, že je zlato považováno za komoditu, ke které se lidé upínají v dobách krize.

Kvůli obavám z vysokých cen pohonných hmot se skupují také kanystry, jejichž prodej se zvýšil o 175 %.

„Není překvapením, že se lidé obávají krize a nechtějí nic nechat náhodě. To, že se v současné době uchylují k pořízení zlata, není nic neobvyklého. Je totiž považováno v dobách krize za bezpečný investiční přístav. Co se týká skupování dalšího zboží, v krizových situacích je to poměrně běžná praxe. Důležité však je, aby lidé zachovali klid a nevykupovali ve velkém zboží ‚jen pro jistotu‘. Jiní lidé ho mohou skutečně potřebovat už nyní,“ říká Huba.

Nákupy na internetu jsou ovlivňovány událostmi ve světě

Lidé svými nákupy reagují na aktuální společenskou situaci. Obdobně tomu tak bylo i během pandemie covid-19, kdy docházelo například k nedostatku roušek a respirátorů. „To, že se trh e-commerce přizpůsobuje situaci ve světě, se poprvé značně ukázalo během pandemie koronaviru. Na rozdíl od jejího začátku se však nyní trh nepotýká s žádným problémem, který by se týkal zásobení e-shopů či dodávek zboží,“ dodává závěrem Huba.

Zdroj informací

Shoptet, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

1. března 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.4175 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál