Aktuální dění na Ukrajině se okamžitě propsalo také do nákupního chování na internetu. Většina zákazníků nejčastěji pořizuje zboží, kterým chtějí pomoci ukrajinským občanům. Nejvíce vzrostl zájem o produkty v kategorii kempování, a to o 630 procent. Část zákazníků se zároveň obává případné krize, na kterou se chtějí připravit.
Češi svými nákupy reagují na situaci na Ukrajině a snaží se být solidární k lidem zasaženým válečným konfliktem. Od minulého týdne vzrostl zájem o vybrané produkty humanitární pomoci v řádu stovek procent. Velká poptávka je po hygienických potřebách, u kterých vzrostl zájem o 450 %. Dále lidé pořizují spacáky, karimatky a přikrývky (nárůst o 630 %) či dětské oblečení (nárůst o 240 %).
Značné zvýšení poptávky pozorují provozovatelé e-shopů také po ukrajinských vlaječkách, kterými lidé vyjadřují podporu na dálku. Zájem o ně vzrostl o více než 1000 %.
„Češi jsou solidární a v dobách krize se vždy dokáží semknout a o to více pomáhat potřebným. Není proto překvapením, že nakupují věci určené na humanitární pomoc. Právě poptávka po zboží v těchto kategoriích vzrostla nejvíce,“ komentuje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Mimo solidární pomoc se část zákazníků připravuje také na krizi. Lidé ve velkém pořizují zlato, které je považováno za jednu z nejbezpečnějších investic. Zájem o něj roste kvůli inflaci už delší dobu, v posledních dnech se ale zvýšil rapidně, a to o 300 %. Důvodem je fakt, že je zlato považováno za komoditu, ke které se lidé upínají v dobách krize.
Kvůli obavám z vysokých cen pohonných hmot se skupují také kanystry, jejichž prodej se zvýšil o 175 %.
„Není překvapením, že se lidé obávají krize a nechtějí nic nechat náhodě. To, že se v současné době uchylují k pořízení zlata, není nic neobvyklého. Je totiž považováno v dobách krize za bezpečný investiční přístav. Co se týká skupování dalšího zboží, v krizových situacích je to poměrně běžná praxe. Důležité však je, aby lidé zachovali klid a nevykupovali ve velkém zboží ‚jen pro jistotu‘. Jiní lidé ho mohou skutečně potřebovat už nyní,“ říká Huba.
Lidé svými nákupy reagují na aktuální společenskou situaci. Obdobně tomu tak bylo i během pandemie covid-19, kdy docházelo například k nedostatku roušek a respirátorů. „To, že se trh e-commerce přizpůsobuje situaci ve světě, se poprvé značně ukázalo během pandemie koronaviru. Na rozdíl od jejího začátku se však nyní trh nepotýká s žádným problémem, který by se týkal zásobení e-shopů či dodávek zboží,“ dodává závěrem Huba.
Shoptet, a.s. a NejBusiness.cz
1. března 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....