České firmy Inventoro a Flowpay propojily výsledky vývoje vlastního software pro práci s daty. Nyní dokáží pomoci firmám s nastavením optimální skladby a množství zásob a následně pro ně zajistit financování na míru.
V minulém roce vstoupil na trh nový fintech startup Flowpay.io, který poskytuje malým a středním podnikům chytré financování založené na novém, zcela odlišném modelu hodnocení rizika. Flowpay.io využívá dat spolupracujících platforem, jako je například Inventoro.com, aby zhodnotilo bonitu svých klientů na základě operativních dat v reálném čase.
Právě partnerství s Inventoro se ukazuje být pro spoustu klientů velmi zajímavým benefitem. Všechny společnosti se snaží o to, mít na skladě ideální skladbu a množství zásob. To znamená ty položky, které jsou zákazníky žádané a mít je v takovém množství, aby komfortně pokryly zájem zákazníků. Na druhou stranu však nemohou mít zásob příliš mnoho, aby nevázaly provozní kapitál. Současně je důležité se vyvarovat zboží, které zákazníci nekupují a ze kterého se časem stanou tzv. mrtvé zásoby. Podle průzkumu, který zveřejnila analytická společnost IHL Group ztrácejí maloobchodníci na celém světě ročně ohromujících 1,75 miliard dolarů kvůli nákladům na přezásobení, výprodej nadbytečných zásob, nebo vracení neprodaného zboží dodavateli.
Nejedná se však pouze o finanční ztráty obchodníků. S přezásobením je spojena i nezanebatelná zátěž životního prostředí, neboť zboží je třeba vyrobit, přepravit, skladovat, neprodané opět přepravit, prodat či zlikvidovat. A to nehovoříme o surovinách pro pro výrobu zboží.
Řešení problematiky optimálních zásob přináší díky svému unikátnímu know-how právě Inventoro. S pomocí anonymizovaných dat a vlastního software dokáže generovat údaje o budoucí poptávce a tím také o optimálních zásobách pro dané období.
V ten okamžik přichází otázka, jak nejlépe tyto zásoby financovat. To je úkol pro Flowpay, které s pomocí poskytnutých dat a software z vlastního vývoje zhodnotí danou společnost a sestaví její hodnocení. Firemní rating od Flowpay však nevychází z výkazů a jiných dokumentů z minulých období, jako je tomu u tradiční finančních ústavů. Flowpay pracuje s aktuálními daty a hodnotí tedy současnou situaci financované firmy. To umožňuje poskytovat služby i společnostem, u nichž banky s pomocí tradičního provedení ratingu nemohou získat hodnocení, které by reflektovalo stav společnosti v daném okamžiku. Díky online prostředí pracuje Flowpay nesrovnatelně rychleji a dokáže společně s Inventoro zjistit reálné potřeby firmy a zajistit pro ně relevantní financování. Vedení společnosti může pak ušetřený čas i kapitál věnovat rozvoji firmy, případně jiným oblastem jejich podnikání.
"V Econea.cz jsme Flowpay využili na vykrytí krátkodobé cash-flow situace o Vánocích. Nadchla mě jednoduchost celého procesu a v podstatě na pár kliknutí byly peníze na účtu. Vše bylo jasné a transparentní. Skvělý přístup v případě našich všetečných dotazů :-) Pokud bude třeba, určitě znovu využijeme.", říká Martin Mates, Spoluzakladatel a CEO e-shopu Econea.
FLOWPAY s.r.o. a NejBusiness.cz
21. února 2022
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...