Technologická digitální agentura ACTUM Digital vyvíjející pokročilá softwarová řešení pro správu a zlepšování zákaznické zkušenosti, obchodu a dat, loni zaregistrovala zvýšený zájem o digitální platformy. Největší zájem o digitalizaci mají především B2B firmy působící hlouběji v dodavatelském řetězci. Ty se začaly soustředit na zlepšování uživatelské zkušenosti a přesun do cloudu. Letos tak ACTUM Digital poprvé v historii vykázal obrat 425 milionů korun (17,3 milionu eur) při 5% růstu profitability měřené podílem EBIT na tržbách na 22 %. Začínající změnu přístupu k podnikovému softwaru chce ACTUM Digital využít naplno, proto otevírá novou divizi zaměřenou na systémy SAP ERP – aktivně nyní hledá odborné konzultanty a vývojáře z celého světa. Letos společnost plánuje rozšířit tým o 76 lidí a tržby zvýšit o 37 %.
„Náš obrat dosáhl 425 milionů korun a tento rok plánujeme tržby zvýšit o dalších 37 % a přiblížit se k metě 600 milionů. Důvěru v ambiciózní cíl nám dává silná poptávka a pestrá paleta připravovaných projektů po celém světě. Intenzivně se do digitalizace pouští firmy, které tradičně působily v B2B prostředí, kde se na uživatelskou digitální zkušenost zatím tolik nehrálo. Jde o méně známé subdodavatelské firmy, které působí hlouběji ve výrobním řetězci. A protože přechází kompletně přímo do cloudu, troufnu si říct, že v digitalizaci předběhnou i některé B2C firmy, které IT infrastrukturu modernizují po částech,“ shrnuje důvody za úspěšným rokem Tomáš Vondráček, CEO ACTUM Digital. Firma rozšířila nabídku technologií o systém SAP CX zaměřený právě na zákaznickou zkušenost, jelikož většina B2B klientů SAP platformu zná, používá a při digitalizaci je pro ně jasnou volbou i do budoucna.
Zvýšený zájem o digitalizaci uživatelské spokojenosti společnost přičítá trendu konzumerizace – uživatelé začínají od podnikových systémů vyžadovat stejný komfort a možnosti, jaké znají z mobilních aplikací a online obchodů. Požadují stejný uživatelský zážitek v práci jako při každodenním fungování v osobním životě, kdy na internetu nakupují nebo hledají zábavu. Právě pro ty ACTUM Digital vyvíjí řešení postavená na technologiích Sitecore, Kentico nebo Microsoft. Minulý rok do řad svých klientů přivítal více než 20 středních a velkých firem z Německa, oblasti Beneluxu nebo USA. Podařilo se také realizovat například projekty pro globální strojírenskou firmu Dormer Pramet, rodinného dodavatele potravin Nicholas and Company z amerického Salt Lake City nebo největšího českého prodejce koupelnového vybavení SIKO.
„Největší výzvou je pro HR technologické agentury držet krok s rychlým růstem firmy a oslovovat jak nadějné talenty, tak zkušené specialisty. A to na dálku. Naštěstí se u nás v ACTUM Digital komunikuje plošně v angličtině, a tak se nám daří bez problémů začleňovat vývojáře ze Srbska, Rumunska nebo třeba Itálie. Díky tomu letos plánujeme otevřít 76 nových pozic, z toho zhruba polovinu v nově budované divizi zaměřené na produkty SAP CX,“ upřesňuje Zuzana Šajarová, která má v ACTUM Digital na starosti nábor a personalistiku.
Nábor IT specialistů, zkušených konzultantů, vývojářů a obchodníků je na trhu s minimální nezaměstnaností náročný úkol, a to nejen v Česku. Z celkového počtu 260 zaměstnanců ACTUM Digital jich 60 % pracuje vzdáleně, mimo pražskou kancelář v budově Visionary s běžeckým oválem na střeše. Agentura ACTUM Digital tvoří most mezi celosvětovou poptávkou po vývoji systémů pro správu a zlepšování zákaznické zušenosti, obchodu a dat a kvalifikovanými odborníky ze zemí, ke kterým globálně silné společnosti běžně nemají snadný přístup.
„Výhodou Česka je, že nás svět vnímá jako spolehlivého souseda Německa. Troufnu si ale tvrdit, že oproti našemu západnímu sousedovi nabízí český vývoj řadu výhod. V IT máme lepší a rychlejší procesy než Němci. A zároveň umíme vyhledávat technický talent i v řadě dalších evropských zemí, které nám jsou náturou i kulturou práce blízké. Navíc už nemusíme co týden létat za klientem s týmem 40 vývojářů, jak tomu bylo ještě před pár lety,“ dodává Tomáš Vondráček.
ACTUM Digital a NejBusiness.cz
15. února 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....