Česká pobočka společnosti ESET zveřejnila výsledky za loňský rok. Kompletní výnosy dosáhly hodnoty 461,5 milionu korun, což je nejvíce v historii české pobočky, která v loňském roce oslavila 20 let působnosti v Česku. Dlouholetá jednička v obchodních výsledcích na českém trhu sleduje nárůst zájmu o bezpečnostní produkty vyšších řad, které poskytují komplexnější zabezpečení, a zároveň těží z vysoké věrnosti uživatelů ve všech segmentech dané kvalitou produktů i lokální technickou podporou. V letošním roce má ESET v Česku ambici dvouciferného růstu.
„Obchodní výsledky jsou vysvědčení, které nám vystavují naši zákazníci a naši uživatelé. Mám pochopitelně velkou radost, že jsme i v minulém roce obstáli, a to přes to, nebo právě pro to, kolik úsilí nás to stálo,“ říká Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET. „Pro letošní rok máme nastavený dvouciferný cíl, který je ambiciózní, ale jednoznačně dosažitelný. Během posledních dvou let jsme upravili produktovou nabídku a zavedli nové distribuční kanály, které nám pomohou našeho cíle dosáhnout,“ dodává Navrátil.
Pro ESET byl loňský rok úspěšný napříč všemi segmenty. U domácích uživatelů byl posun k volbě produktů vyšších řad, které poskytují komplexnější ochranu zařízení. Zároveň se zvýšil zájem o ochranu alternativních platforem. Nejvyšší meziroční nárůst byl zaznamenán u produktu na ochranu macOS, a to o 26 %.
„V segmentu firemních zákazníků byl největší zájem o bezpečnostní produkty, které obsahovaly pokročilé bezpečnostní technologie jako cloudový sandbox nebo EDR. Zde jsme sledovali nárůst o více než 450 %,“ říká Filip Navrátil a dodává: „Dále pozorujeme zvýšený zájem zákazníků o produkty s centrální správou v cloudu - meziročně o více než 200 % - což odpovídá současnému trendu, kdy firemní zákazníci nechtějí budovat IT infrastrukturu pro provoz vlastního řešení.“
Společnost ESET dlouhodobě dosahuje vysoké míry věrnosti uživatelů. U domácích uživatelů se jedná o 80 %, v segmentu malých a středních firem je věrnost 89 %, v segmentu Enterprise více než 90 %.
Distribuční kanál MSP, Managed Service Provider, neboli řízené služby spočívající v komplexním outsourcingu IT ve firmách, byl v Česku dlouhodobě nevyužívanou oblastí. Řada společenských i ekonomických změn v posledních dvou letech ale akcelerovala posun právě k MSP.
„Dlouhodobě víme, že je v Česku potenciál pro MSP, byť zájem ze strany zákazníků roste pomaleji, než na jiných trzích. To se mění i díky tomu, že si firemní zákazníci uvědomují, že je nutné kybernetickou bezpečnost řešit, a zároveň spolu s ní je potřeba řešit ekonomickou realitu. Cena produktů se příliš nemění, ale cena odborných zaměstnanců, kteří s nimi pracují, významně vzrostla a zároveň jich je na trhu nedostatek. To pomohlo překonat některé předsudky a obavy s MSP spojené. Nyní očekávám, že tento distribuční kanál v následujících letech dále poroste,“ vysvětluje Navrátil ze společnosti ESET.
ESET v segmentu MSP meziročně vyrostl o 87 %. V letošním roce se očekává ještě výraznější nárůst související s větším zapojením prodejců v rámci partnerského programu. ESET plánuje ještě více připravovat prodejce na tento způsob prodeje, a to formou školení a rozvojových a motivačních programů.
S ohledem na úspěšně implementované změny v distribučních kanálech i produktech samotných a jejich pozitivní přijetí jsou očekávání společnosti ESET od výsledků na českém trhu v letošním roce vysoká.
„Naší ambicí je dosáhnout na konci roku dvouciferného růstu a překonat hranici půl miliardy korun v tržbách. Věřím, že jsme schopni toho dosáhnout, protože ESET je stabilní firma se špičkovým produktem a zcela bezkonkurenční úrovní zákaznické a technické podpory. Na trhu neexistuje jiná společnost, která by měla srovnatelnou nabídku,“ shrnuje Filip Navrátil.
„Naší další velkou předností je i to, že velká část center vývoje a výzkumu je rovněž soustředěna v Česku. Z celkových třinácti center, rozesetých po celém světě, jsou hned tři R&D pobočky v České republice. Tyto skutečnosti z nás dělají to, co jsme. Společnost, která dokonale zná nejen globální prostředí, ale i to české, a to včetně všech jeho specifik,“ uzavírá obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET.
ESET v České republice kromě obchodní pobočky v Praze provozuje i tři vývojová centra v Praze, Brně a Jablonci nad Nisou. V letošním roce je v plánu tyto pobočky výzkumu a vývoje významně rozšířit. Konkrétní plány budou představeny na jaře letošního roku.
ESET, spol. s r.o. a NejBusiness.cz
13. února 2022
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...