Standard zajišťující fungování cílené online reklamy byl v Belgii označen za protiprávní

Standard zajišťující fungování cílené online reklamy byl v Belgii označen za protiprávní

Podle dlouho očekávaného rozhodnutí belgického úřadu pro ochranu osobních údajů (APD) je jeden z pilířů personalizované online reklamy protiprávní. Dosavadní fungování klíčového technického standardu, stojícího v pozadí online reklamy, dle rozhodnutí úřadu porušuje celou řadu povinností plynoucích z GDPR. Podle odborníků z advokátní kanceláře Moore Legal CZ může být dopad rozhodnutí celoevropský.

Mezinárodní standard „IAB Transparency & Consent Framework”, který má právně zajistit provoz personalizované reklamy na internetu, byl v Belgii na začátku února shledán v celé řadě aspektů za nedostačující. Podle vyjádření belgického úřadu je zmíněný standard svou podstatou v rozporu s principy ochrany osobních údajů. Tento standard je přitom využíván až 80 % evropského internetu.

„Přestože jde o rozhodnutí belgického úřadu, jeho význam je celoevropský, a to nejen vzhledem k rozšířenosti daného standardu, ale též vzhledem k procesním aspektům vydání samotného rozhodnutí. Rozhodnutí bylo učiněno v souladu s tzv. one-stop-shop mechanisem při kooperaci dozorových úřadů, který má zajistit konzistentní uplatňování GDPR v celé Evropské unii. Vydání rozhodnutí tak předcházelo též zapojení dalších, tzv. dotčených dozorových úřadů, včetně českého Úřadu pro ochranu osobních údajů,“ uvádí Jan Kubica, advokát a partner advokátní kanceláře Moore Legal CZ, která spadá do skupiny Moore Czech Republic.

Zmíněný standard je široce používán i v Česku, mj. ze strany významných mediálních provozovatelů. „Jde o další z řady kroků, které ovlivní celkovou podobu online prostředí. Jen během ledna, vedle účinnosti české „cookie novely“, bylo vydáno též několik významných rozhodnutí ohledně předávání osobních údajů do zahraničí. Možnosti dalšího fungování cílené online reklamy, založené na podrobné datové analýze, jsou v tuto chvíli otevřenou otázkou,“ uzavírá Jan Kubica s tím, že v tuto chvíli má organizace IAB Europe možnost se proti belgickému rozhodnutí dále bránit u příslušného soudu.

Zdroj informací

Moore Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

8. února 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.1904 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál