CZ LOKO zmodernizuje 14 lokomotiv řady 742 Českých drah

CZ LOKO zmodernizuje 14 lokomotiv řady 742 Českých drah

Všech 14 lokomotiv řady 742, které mají České dráhy ve své flotile, projde kompletní modernizací ve společnosti CZ LOKO. Ta se stala vítězem loni vyhlášeného výběrového řízení. Smlouvu na kontrakt za více než 684 milionů Kč podepsali představitelé obou firem. První vozidlo národní dopravce převezme do konce února 2023, poslední pak do konce roku 2024.

„Komplexní modernizace lokomotiv řady 742 na EffiShunter 1000M zapadá do naší Strategie 2030, během které chceme obnovit významnou část našeho vozidlového parku. Společně s řadou 750.7 budou určeny pro výkony v nezávislé trakci na koridorech vybavených evropským zabezpečovačem ETCS, pod jehož výhradním dohledem bude zajištěn provoz na vybrané železniční síti od ledna 2025,“ vysvětluje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.

Pro projekt modernizace lokomotiv řady 742 na řadu 742.71X používá CZ LOKO obchodní název EffiShunter 1000M, neboť z někdejších čtyřnápravových motorových lokomotiv ČKD z let 1977 až 1986 dělá nové, prvotřídní stroje.

„Komplexní modernizace vychází z řady EffiShunter a s ohledem na náklady na vývoj a dodací doby komponentů je tento typ vysoce unifikovaný, byť na vozidle bude spousta dalších změn díky využívání v osobní přepravě. Nabízíme nejen rozumný poměr cena/výkon při současném extrémním růstu cen komponent, ale také splnění náročných termínů dodání a očekávané úrovně kvality. Vysoce oceňujeme ochotu a snahu skupiny ČD optimalizovat fleet vozidel nezávislé trakce.“ říká Josef Gulyás, Místopředseda představenstva a Generální ředitel CZ LOKO.

Při komplexní modernizaci vznikne prakticky nové vozidlo. Nad rámec standardních komponentů a výbavy je vybaveno zabezpečovacím systémem ETCS, online monitoringem a diagnostikou a novou generací trakční a pomocné výzbroje. Původní zůstává jen podvozek a hlavní rám, i tyto části ale procházejí hlavní opravou a mnoha úpravami. Výkon spalovacího motoru 1000 kW umožňuje maximální rychlost 100 km/h.

„Ambicí našeho modernizačního programu je zlepšení pracovních podmínek strojvedoucích a zvýšení bezpečnosti obsluhy i drážního provozu. A také zvýšení spolehlivosti lokomotiv, prodloužení jejich životnosti, univerzálnější možnost použití a nasazení na tratích vybavených ETCS. Pro hospodaření firmy je zásadní řízení nákladů údržby a v rámci naší společenské odpovědnosti je podstatné snížení energetické náročnosti a emisí výfukových plynů,“ uvedl Michal Kraus.

České dráhy budou EffiShuntery 1000M využívat pro zajištění vozby při napěťových výlukách, pro technologické a provozní jízdy na tratích s ETCS, v čele nehodových vlaků a pro další služební potřeby.

Společnost CZ LOKO už se stejným projektem uspěla v soutěži nákladního dopravce ČD Cargo, s nímž v roce 2018 uzavřela kontrakt na modernizaci 50 lokomotiv této řady. Další kusy pak vlastní dopravci CER a Rail Cargo Carrier, smlouvu podepsal také ostravský ODOS.

„Komplexní modernizace a výroba nových univerzálních vozidel nezávislé trakce je náš hlavní výrobní program s vlastním know-how. Nyní ho rozšiřujeme o hybridní a duální vozidla, s cílem co nejefektivnějšího a nejekologičtějšího provozu. I lokomotiva řady EffiShunter 1000M má po modernizaci výrazně nižší emise než původní řada 742 jezdící na českých kolejích více než 40 let,“ uzavřel Josef Gulyás. Ten vypsané výběrové řízení charakterizoval jako tvrdé, ale pragmatické.

Zdroj informací

CZ LOKO, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

8. února 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.7875 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál