Čechy už omrzelo být doma a nevydat se na dovolenou. Letos plánují procestovat jak Českou republiku, tak poznat i krásy více či méně vzdálené ciziny. V roce 2021 mnoho Čechů holdovalo spíše tuzemské dovolené, trend se ale obrací a letos se mnozí chystají i do zahraničí. Ukázal to nejnovější společný průzkum portálu Hotel.cz, který je součástí největší středoevropské ubytovací skupiny Szallas Group, a společnosti Nielsen IQ uskutečněný v České republice, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.
Průzkum z listopadu 2021 ukázal, že 64 % respondentů z řad turistů z České republiky plánuje v roce 2022 vycestovat alespoň do jedné z dalších zemí střední a východní Evropy.
Díky pandemii lidé v roce 2021 více cestovali na vlastní pěst než v době před covidem. Letos mají v plánu sice řešit své cesty po vlastní ose více, než tomu bylo v dobách před pandemií, ale méně než v roce 2021.
„Jak pozorujeme každým dnem, poptávka po cestování v regionu roste. Stále více zákazníků ze střední a východní Evropy se rozhoduje objevovat krásy tohoto regionu. V reakci na tento trend se skupina Szallas Group zaměřuje na rozšíření nabídky regionálního ubytování, propojení více turistických atraktivit v regionu a na podporu turistů pro pobyty napříč zeměmi,“ vysvětlil József Szigetvári, generální ředitel společnosti Szallas Group.
Průzkum ukázal, že lidé už nechtějí podnikat jen cesty po českých luzích a hájích. Zajímavostí je, že pobyty po České republice plánují místní jednou za čtvrt nebo půl roku, zatímco cesty do zahraničí jsou častější jednou za rok. Avšak v roce 2022 podstatně více Čechů plánuje cestovat do zahraničí. Češi chtějí navštívit cízí země alespoň jednou za šest měsíců.
Výsledky průzkumu ukázaly, že více než 90 % respondentů se domnívá, že například bezplatná a flexibilní storno politika a dodatečné hygienické služby budou pokračovat i v následujících letech.
„Kategorie ubytování s bezplatným zrušením rezervace byla na Hotel.cz spuštěna na jaře 2020, měsíc po vypuknutí pandemie. Nyní zahrnuje více než 2 000 ubytovatelů a většina současných rezervací směřuje právě k nim,“ říká Daniel Gönci, předseda představenstva Hotel.cz, který je součástí Szallas Group.
Stejně jako v jiných oblastech došlo i v turismu v době pandemie k rychlejší digitalizaci. Ubytovací zařízení zlepšila možnosti svých rezervačních systémů a cestovatelé své digitální dovednosti.
Pokud se jedná o digitální rezervace, v regionu je na prvním místě Maďarsko, kde je více než 90 % tuzemských rezervací uskutečněno prostřednictvím digitálních komunikací, ve srovnání s Chorvatskem (65 %), Českou republikou (60 %), Polskem (54 %) a Rumunskem (26 %).
Navíc ve všech zemích se většina (přes 50 %) ubytovacích zařízení připojila k platebním systémům provozovaným online cestovatelskými portály OTA, zatímco zavedení platebních řešení poskytovatelů fintech (např. Revolut, PayPal, GooglePay, AliPay) zatím není příliš rozšířené (1–22 %).
HOTEL.CZ a.s. a NejBusiness.cz
4. února 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...