Obaly v e-commerce. Jaké budou trendy pro rok 2022?

Obaly v e-commerce. Jaké budou trendy pro rok 2022?

Již dva roky se Česká republika potýká s pandemií Covidu-19, která zasáhla téměř všechny odvětví ekonomiky. Velké množství společností se tak muselo situaci přizpůsobit a své podnikání a služby přesunout do online prostředí. Rozvoj e-commerce sebou přinesl řadu výzev i pro obalový průmysl. Podle predikcí společnosti RAJA, budou trendy ve světě obalů pro rok 2022 určovány zejména důrazem na udržitelnost, cenou materiálů a rozvojem nových technologií.

Pokračující růst online nákupů

Donášky jídla přes aplikace, kamenné obchody prodávající své zboží online, veškeré služby se přesunuly do prodeje přes internet. Tento vývoj se pravděpodobně již nezmění, a proto se tímto směrem vyvíjí i trendy v oblasti obalů a zabezpečení zásilek tak, aby e-shopy zajistily co nejlepší zážitek z nákupu i na dálku.

To potvrzuje také Gabriela Fabianová ze společnosti RAJA, předního výrobce obalových materiálů. „V loňském roce jsme zaznamenali přes 15 tisíc webových objednávek, tedy o 20 % více než v roce 2020. Primárně se objednávky týkaly obalů typických pro e-shopy: krabice, obálky, výplňový a fixační materiál. V loňském roce jsme zaznamenali také zvýšený zájem o ekologické varianty těchto produktů, které přispívají k redukci odpadního materiálu.”

Redukce množství materiálu

Na redukci obalových materiálů tlačí jak důraz na udržitelnost, tak rostoucí ceny surovin. Jen papír oproti roku 2021 zdražil o 40 % a není pravděpodobné, že se cenová situace v průběhu roku 2022 vrátí k původním sazbám.

Ve snaze šetřit jak peníze, tak životní prostředí můžeme ve světě pozorovat zajímavé invence, například co se týče výplňových a fixačních materiálů. „Od loňského roku se v zahraničí rozšířil trend vyplňování krabic materiálem vyrobeným z bramborového škrobu nebo recyklaci starého papíru. E-shopy si výplň vyrábí také využitím skartovaných použitých krabic. Zamezí tak vzniku dalšího odpadu, a navíc ušetří peníze za výplňový materiál. Můžeme očekávat, že se podobné trendy dostanou i do České republiky,” říká Gabriela Fabianová.

Směr i nadále určuje udržitelnost

Většina trendů ve vývoji obalového průmyslu je udávána právě důrazem na udržitelnost. Pozornost je věnována zejména redukci množství odpadů, který vzniká při balení a zasílání objednávek. Na oblibě získávají vratné obaly, které jsou opakovaně použitelné. Příkladem je například návrat bavlny, jako obalového materiálu. Ať už se jedná o bavlněné tašky, které jsou prakticky nezničitelné, nebo plátna z bavlny, která jsou používána jako výplň, nebo na zabalení produktu.

„Očekávat můžeme také boom alternativních, ekologičtějších obalů, k jejichž rozvoji přispívají moderní technologie,” říká Fabianová. „Typickým příkladem je snaha nahrazovat plasty. V zahraničí zažívají boom například papírové strečové fólie, které jsou vyrobeny ze 100% přírodních zdrojů, recyklovatelné na 82% a, dle EUMOS standardů, bezpečné a ideální pro využívání při dopravě křehkých předmětů, PET lahví nebo krabicových zásilek,” dodává. I klasická bublinková fólie se dočkala své papírové alternativy, která je recyklovatelná, neprůhledná a ideální pro obalení nábytku a jakýchkoliv křehkých předmětů a předmětů citlivých na nárazy a otřesy.

Personalizace obalů

Čím dál více firem a e-shopů si začíná uvědomovat sílu obalu. „Vhodně zvolený obalový materiál a design balení může výrazně podpořit prodej a vnímání e-shopu a prodávaného zboží. I to nejběžnější každodenní zboží může být díky kreativnímu obalu proměněno v unikátní produkt,” říká Gabriela Fabianová.

S dalším rozvojem e-commerce proto můžeme očekávat nárůst zájmu o personalizované a kvalitní obaly, které zvýší zážitek z nákupu. Díky současné úrovni výrobních strojů je navíc výroba designových obalů daleko snazší – stroje umožňují například výrobu jakoukoliv velikosti či formy kartonového obalu a také ho přizpůsobit typu nabízeného produktu.

Zdroj informací

Rajapack s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

31. ledna 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5606 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál