Obaly v e-commerce. Jaké budou trendy pro rok 2022?

Obaly v e-commerce. Jaké budou trendy pro rok 2022?

Již dva roky se Česká republika potýká s pandemií Covidu-19, která zasáhla téměř všechny odvětví ekonomiky. Velké množství společností se tak muselo situaci přizpůsobit a své podnikání a služby přesunout do online prostředí. Rozvoj e-commerce sebou přinesl řadu výzev i pro obalový průmysl. Podle predikcí společnosti RAJA, budou trendy ve světě obalů pro rok 2022 určovány zejména důrazem na udržitelnost, cenou materiálů a rozvojem nových technologií.

Pokračující růst online nákupů

Donášky jídla přes aplikace, kamenné obchody prodávající své zboží online, veškeré služby se přesunuly do prodeje přes internet. Tento vývoj se pravděpodobně již nezmění, a proto se tímto směrem vyvíjí i trendy v oblasti obalů a zabezpečení zásilek tak, aby e-shopy zajistily co nejlepší zážitek z nákupu i na dálku.

To potvrzuje také Gabriela Fabianová ze společnosti RAJA, předního výrobce obalových materiálů. „V loňském roce jsme zaznamenali přes 15 tisíc webových objednávek, tedy o 20 % více než v roce 2020. Primárně se objednávky týkaly obalů typických pro e-shopy: krabice, obálky, výplňový a fixační materiál. V loňském roce jsme zaznamenali také zvýšený zájem o ekologické varianty těchto produktů, které přispívají k redukci odpadního materiálu.”

Redukce množství materiálu

Na redukci obalových materiálů tlačí jak důraz na udržitelnost, tak rostoucí ceny surovin. Jen papír oproti roku 2021 zdražil o 40 % a není pravděpodobné, že se cenová situace v průběhu roku 2022 vrátí k původním sazbám.

Ve snaze šetřit jak peníze, tak životní prostředí můžeme ve světě pozorovat zajímavé invence, například co se týče výplňových a fixačních materiálů. „Od loňského roku se v zahraničí rozšířil trend vyplňování krabic materiálem vyrobeným z bramborového škrobu nebo recyklaci starého papíru. E-shopy si výplň vyrábí také využitím skartovaných použitých krabic. Zamezí tak vzniku dalšího odpadu, a navíc ušetří peníze za výplňový materiál. Můžeme očekávat, že se podobné trendy dostanou i do České republiky,” říká Gabriela Fabianová.

Směr i nadále určuje udržitelnost

Většina trendů ve vývoji obalového průmyslu je udávána právě důrazem na udržitelnost. Pozornost je věnována zejména redukci množství odpadů, který vzniká při balení a zasílání objednávek. Na oblibě získávají vratné obaly, které jsou opakovaně použitelné. Příkladem je například návrat bavlny, jako obalového materiálu. Ať už se jedná o bavlněné tašky, které jsou prakticky nezničitelné, nebo plátna z bavlny, která jsou používána jako výplň, nebo na zabalení produktu.

„Očekávat můžeme také boom alternativních, ekologičtějších obalů, k jejichž rozvoji přispívají moderní technologie,” říká Fabianová. „Typickým příkladem je snaha nahrazovat plasty. V zahraničí zažívají boom například papírové strečové fólie, které jsou vyrobeny ze 100% přírodních zdrojů, recyklovatelné na 82% a, dle EUMOS standardů, bezpečné a ideální pro využívání při dopravě křehkých předmětů, PET lahví nebo krabicových zásilek,” dodává. I klasická bublinková fólie se dočkala své papírové alternativy, která je recyklovatelná, neprůhledná a ideální pro obalení nábytku a jakýchkoliv křehkých předmětů a předmětů citlivých na nárazy a otřesy.

Personalizace obalů

Čím dál více firem a e-shopů si začíná uvědomovat sílu obalu. „Vhodně zvolený obalový materiál a design balení může výrazně podpořit prodej a vnímání e-shopu a prodávaného zboží. I to nejběžnější každodenní zboží může být díky kreativnímu obalu proměněno v unikátní produkt,” říká Gabriela Fabianová.

S dalším rozvojem e-commerce proto můžeme očekávat nárůst zájmu o personalizované a kvalitní obaly, které zvýší zážitek z nákupu. Díky současné úrovni výrobních strojů je navíc výroba designových obalů daleko snazší – stroje umožňují například výrobu jakoukoliv velikosti či formy kartonového obalu a také ho přizpůsobit typu nabízeného produktu.

Zdroj informací

Rajapack s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

31. ledna 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.2162 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál