Největší hráč na trhu s profesionálními produkty pro kadeřníky, Divize profesionálních produktů, L’Oréal Česká Republika, přichází s programem L’Oréal ProVALUE zaměřeným na recyklaci hliníkových obalů v kadeřnických salonech. Jen v loňském roce bylo na český trh dodáno přes 1,2 milionu tun ale jen 61 % bylo opětovně využito, uvádí Ekonom. L’Oréal se v rámci projektu zaměřuje na zvýšení podílu vytříděných hliníkových tub, ale také na zefektivnění jejich zpracování a následného využití. Do projektu už v testovací fázi vstoupily přední kadeřnické salony, další přibývají. Strategii komunikace, vizuální stránku a claimy včetně kampaňového #ovlasblizprirode si střihla agentura We Are Signature, která podobně zaštítila třeba refresh brandu Hradeckých delikates bez chemie.
"V souladu s naším globálním programem 'L´Oréal pro budoucnost ' jsme hledali řešení, které by v našem regionu pomohlo zlepšit recyklovatelnost obalů od kosmetických přípravků. Vzhledem k faktu, že v ČR není stále velká část hliníkových obalů efektivně recyklována a sami kadeřníci a majitelé salonů cítí, že v tomto směru by se dalo leccos zlepšit, rozhodli jsme se spustit projekt PRO VALUE by L´Oréal. Je to pro nás skvělý okamžik, neboť můžeme našim partnerským kadeřnickým salonům zapojeným do projektu garantovat, že obaly, které nashromáždí, neskončí na skládce, ale získaný materiál bude recyklován a dále smysluplně využit.“ uvedla Brigitte Streller, generální ředitelka společnosti L'Oréal Česká republika.
Klíčovým partnerem je společnost Metal Trade Comax, jejíž technologie dokáže „i hliníkový materiál pocházející z kadeřnictví přepracovat do formy tzv. ingotů, které jsou dále využívány například v automobilovém průmyslu nebo ve stavebnictví,“ dodává zástupce společnosti Metal Trade Comax.
Do projektu se zapojili přední čeští kadeřníci jako Salon Petra Měchurová, Hair studio Honza Kořínek či Ateliér Kotlár. Během testovací fáze se i přes omezení způsobená pandemií podařilo nasbírat několik desítek kilogramů hliníkového odpadu. V další fázi chce L'Oréal oslovit širší kadeřnickou komunitu a motivovat je ke vstupu do programu. „Salony dostanou sběrné nádoby s komunikačním balíčkem k projektu.Vizí projektu je l, že každý salon, který se zapojí, bude moct svou účast v projektu efektivně komunikovat ke svým zákazníkům a hrdě tak bude dále šířit myšlenku recyklace." doplňuje Tereza Fišer, spoluzakladatelka We Are Signature. Agentura připravila vizuál ke kampani pro B2B i B2C komunikaci, graficky vycházela z globálního loga.
„V kampani jde o recyklaci hliníku, pro jasnost sdělení jsme šli cestou zobrazení lahviček a obalů, které se z tohoto materiálu vyrábí. Záměrně jsme je „pocuchali,” aby bylo z vizuálu jasné, že nejde o produktovou fotku, ale proces. Celkový dojem toho, že jde o recyklaci, pak dotváří samotný symbol barevného trojúhelníku, který jsme převzali z loga Pro VALUE,” přibližuje grafik Vojtěch Petr, který se na projektu podílel spolu s Michalem Burdikovem.
Na projektu dále pracovali: Tereza Fišer, Kristýna Szkanderová, Gabriela Michálková, Natálie Mayahová a Tereza Winklerová.
Oříškem, a zároveň pomyslnou třešničkou na dortu kampaně, bylo dle spoluzakladatelky agentury Kristýny Szkanderové vymýšlení kampaňového hashtagu: „Měl spojovat zelenou myšlenku, a zároveň vzbuzovat na první dobrou asociaci s kadeřníky. Kandidátů bylo více, ale vyhrál #ovlasblizkprirode.”
We Are Signature s.r.o. a NejBusiness.cz
26. ledna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....