Nevyužité možnosti sociálních sítí. Kdo jsou mikroinfluenceři a kde je jejich síla?

Nevyužité možnosti sociálních sítí. Kdo jsou mikroinfluenceři a kde je jejich síla?

Sociální sítě a obecně online prostředí je místem, které nadále roste. Pandémie koronaviru změnila nákupní chování řady lidí, kteří se z různých důvodů naučili žít více online. Na internetu nakupuje více jak 58 % populace ČR a toto číslo se bude určitě nadále zvyšovat. Kromě klasických online kampaní, nabízí další možnosti nakupování třeba live streaming, jehož obliba sledování a přímého nakupování jeho prostřednictvím za poslední roky vzrostla o více jak 25 %.

 

Očekávaný růst

Do budoucna se předpokládá ještě větší růst např. ve spojení s virtuální realitou. Výhled do roku 2022 očekává další růst Tik Toku, podporu oblíbeného video obsahu (ale s větším důrazem na krátké formáty), influencer marketing a tzv. sociální nakupování (tedy nakupování přímo na sociální síti, bez nutnosti odvádět na externí web). Důležité jsou a nadále budou placené reklamy, které začíná využívat stále více firem. Organické (neplacené) dosahy se dnes pohybují kolem 5 %. Váš příspěvek, který není placeně podpořený, tak vidí jen 5 % vašich fanoušků. A to není vůbec efektivní, vzhledem k času, který vás stojí samotná příprava.

Potenciál influencerů i mikroinfluencerů

Spolupráce s influencery je dnes už téměř nezbytnou součástí online marketingu. Jde o skvělý způsob, jak oslovit a zaujmout cílovou skupinu prostřednictvím osoby, která je pro ni uvěřitelná a může působit jako určité měřítko kvality. Pokud o spolupráci s influencery uvažujete, je třeba se v první řadě vůbec zamyslet nad tím, jestli je tento typ propagace vhodný pro váš produkt. Pokud ano, je třeba si v dalším kroku vybrat vhodného influencera. Zde by neměl být rozhodující počet jeho followerů, ale zda jde o zástupce vaší cílové skupiny. Např. pokud potřebujete propagovat dětskou stravu a influencerka, kterou si pro to vyberete má 200tis sledujících, ale téměř všichni jsou bezdětní muži, asi to nebude mít žádný pozitivní vliv na prodej vašeho produktu. Také není dobré oslovit influencery, kteří přistupují na každou spolupráci a jejich profil vypadá jako akční leták ze supermarketu. Na prvním místě je dnes autenticita, a z toho důvodu by „správný influencer“ neměl propagovat každý produkt, který mu někdo nabídne.

Spolupráce s mikroinfluencery může být dobrým kompromisem mezi výkonem a cenou

Často skloňovanou skupinou jsou tzv. mikroinfluenceři, kteří sice mají menší počty followerů, ale v řadě případů pro vás mohou být velkým přínosem. Nejde o známé osobnosti, ale o běžné uživatele sociálních sítích, kteří byli schopni si kolem sebe vytvořit svou komunitu. A pokud se ta komunita shoduje s vaší cílovou skupinou? Bingo! Spolupráce s mikroinfluencery může být zajímavá i z finančního hlediska. Většinou je možné se domluvit na plnění spolupráce formou barteru. Souběžně pak můžete spolupracovat s několika mikroinfluencery, kteří mají samostatně menší počty followerů, ale dohromady to může dát zajímavé číslo. A v ideálním případě pouze výměnou za produkty / služby.

Obecně není možné říci, zda je lepší spolupracovat s velkými influencery nebo s těmi menšími. Každá skupina má svá pro a proti. Záleží na produktu, cílové skupině a výsledcích, kterých chcete prostřednictvím této spolupráce dosáhnout. Co je ale důležité u obou skupin, je smlouva o spolupráci, ve které je podrobně a přesně popsáno plnění obou stran (tj. jaký obsah influencer zveřejní, v jaký termín a čas, jaké jsou postihy pokud tak neučiní, co za to dostává – barterové plnění nebo finanční odměna, v jaké rozsahu a kdy).

Podle čeho zvolit vhodného influencera

Ideální řešení je samozřejmě získat influencera, který má dostatečný počet followerů z vaší cílové skupiny, zaměřuje se spíše na dlouhodobé spolupráce a jeho výstupy jsou na profesionální úrovni. Pokud se spoluprací tohoto typu nemáte zkušenosti, využijte pro zprostředkování profesionály a oslovte nějakou vhodnou agenturu. Např. v naší agentuře Contexto máme vytvořené seznamy influencerů, se kterými pracujeme, jsou vyzkoušení, zasmluvnění a za jejich výstupy ručíme. Předtím, než vám nějaké doporučíme, navrhneme strategii vhodnou právě pro vaši značku (zda zvolit známé osobnosti nebo mikroinfluencery, jaký obsah a jak často by měli tvořit, jak zapojit jejich komunitu, jak vše propojit s ostatními aktivitami, jaké výsledky to přinese, apod.). Díky tomu dostanete kompletní balíček se vším všudy a nemusíte se o nic starat.  

Zdroj informací

Contexto Consulting s.r.o. a NejBusiness.cz

Autor: Magdaléna Šašková, Social Media Manager, Contexto

Datum

21. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 4.7612 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál