Top 6 trendů a předpovědí pro rok 2022 v oblasti umělé inteligence a analýzy dat

Top 6 trendů a předpovědí pro rok 2022 v oblasti umělé inteligence a analýzy dat

Jak to lidstvo běžně dělá, začíná si zvykat na koronavirus a podivný nový normál. S přijetím této skutečnosti se ale vrací původní starosti - klimatické změny, počítačové viry, energetická krize, bezpečnostní situace. Co přinese rok 2022? Vymyslíme řešení těchto problémů? Provedli jsme průzkum mezi renomovanými odborníky SAS a vybrali jsme hlavní trendy a předpovědi, které vám pomohou naplánovat rok 2022.

1. Etická umělá inteligence – sen nebo noční můra

V dubnu 2021 představila předsedkyně Evropské komise Ursula Von Der Leyen nový záměr regulovat projekty v oblasti umělé inteligence (AI). AI je prakticky všude a v příštích letech bude hrát stále důležitější roli. Kritickým bodem zůstává slavná otázka vědomí v rámci inteligence a etické limity, kterým umělá inteligence často čelí (rasismus, rozpoznávání obličeje, misogynie…).

Regulace umělé inteligence představuje pro EU příležitost stát se lídrem na mezinárodní úrovni. Je to příležitost posunout svou agendu digitální suverenity a nastavit další globální standard, jak se to úspěšně podařilo prostřednictvím GDPR. Ale jak to ovlivní inovace, nové prediktivní modely a pokrok?

„Předpokládám zvýšené zaměření na rámce a standardy umělé inteligence řízené regulačními / legislativními orgány a průmyslem. I když není pravděpodobné, že budeme mít stejné standardy jako ve Spojených státech, společnosti v jiných částech světa, jako je Evropská unie a části jihovýchodní Asie, se začnou shodovat na společných přístupech k AI,“ uvedl Reggie Townsend, ředitel oddělení etiky dat společnosti SAS.

2. Výzvy zásobování a dodavatelských řetězců

Pamatujete na Ever Given (loď, která zablokovala Suezský průplav)? Přidejte ji k důsledkům epidemie koronaviru a máte pro maloobchodníky nepříliš zábavný čas. Nedostatky v každém odvětví jsou stále více alarmující.

V maloobchodě očekávejte v roce 2022 menší zásoby, vysokou poptávku a „vyprodané sklady“. Celkově vzato maloobchodníci, kteří uspějí v novém normálu roku 2022, obratně použijí analytiku dat k zachycení a využití informací o dodavatelském řetězci a k signálům spotřebitelské poptávky.

3. Podvodníci využívají strasti dodavatelského řetězce

Nepřímých kybernetických útoků přibývá a útočníci stále častěji využívají důvěryhodné vztahy navázané mezi společnostmi a jejich dodavateli k získání přístupu k informacím.

Podvody v dodavatelském řetězci nejsou žádnou novinkou. V roce 2022 to bude celosvětově velká výzva, protože probíhající pandemie narušuje standardní vztahy a postupy. Podniky nekladly důraz na řízení rizik pro dodavatelské řetězce. Podvodníci a zločinecké skupiny si nenechají ujít příležitost využít této situace.

4. Změna klimatu – kdy se to naučíme?

Co vás jako první napadne, když slyšíte COP26? Po dalším roce přírodních katastrof, jako jsou záplavy v Německu a Belgii, lesní požáry v Řecku, vánice ve Španělsku - všem by měla vládnout jedna otázka: Kdy se poučíme a přizpůsobíme naše strategie pro udržitelnější budoucnost?

Změna klimatu má také velký dopad na získávání úvěrů a investic. Evropská centrální banka (ECB) zveřejnila 22. září 2021 jednoznačné výsledky svého vůbec prvního klimatického zátěžového testu aplikovaného na evropskou ekonomiku jako celek, a zejména na banky. Závěr je ponurý – změna klimatu může způsobit potenciální kolaps finančního systému prostřednictvím dominového efektu, pokud by zbankrotoval některý velký bankovní hráč.

5. Uživatelská zkušenost a svět bez cookies

Rychlá digitální transformace v roce 2021 vyústila v hybridní model zapojení zákazníků, který mění způsob, jakým značky utvářejí, řídí a poskytují zákaznické zkušenosti. Jedna věc je jistá, zvítězí ambiciózní datové strategie.

„Chytré technologie. Úchvatné zážitky. Digitální důvěra. Automatizace a dodávka. Covid-19 urychlil přechody k digitální ekonomice, kde spotřebitelé očekávají skutečně přizpůsobené zážitky – to vše poháněné kontextovými daty zákazníků. V roce 2022 budou pokročilá umělá inteligence a automatizované rozhodování v marketingu ještě významnější. Do roku 2030 zůstanou všechny značky, které se nepohnuly tímto směrem, pozadu,“ říká Wilson Raj, globální ředitel, Customer Intelligence, SAS.

6. Zvědavost a nový přístup k flexibilnějšímu pracovnímu prostředí

Věcí, kterou všichni předpokládají na rok 2022, je flexibilnější pracovní prostředí. Po téměř dvou letech nového způsobu práce se totiž očekávání posunula. Flexibilita je heslo. Ale také se objevila nová dovednost, kterou nelze nahradit - zvědavost.

„Zvědavost pomáhá podnikům řešit kritické výzvy – od zlepšování spokojenosti s prací po vytváření inovativnějších pracovišť. Zvědavost bude v roce 2022 nejžádanější pracovní dovedností, protože zvídaví zaměstnanci pomáhají zlepšit celkový chod firmy, a to i během komplikované pracovní situace,“ poznamena Jay Upchurch, CIO SAS.

Zdroj informací

SAS a NejBusiness.cz

Datum

18. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.2887 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál