Pojištění cestovních kanceláří proti krachu kvůli vyšším sazbám zajistitelů pro letošek zdražilo. Obnova těchto pojistek tak nebyla jednoduchá ani pro cestovky, ani pro pojišťovny. Problémy ale nehlásí úplně všichni. Některým cestovním kancelářím se naopak i v covidovém roce dařilo, takže pro letošek zvedly své limity pojištění. Slavia pojišťovna do letošního roku vstoupila se 46 cestovními kancelářemi, kterým kryje riziko úpadku. Ještě před koncem roku obnovila smlouvy osmnácti cestovkám. Všem zájemců z řad oblasti cestovního ruchu ale přesto vyhovět nemohla.
„Kvůli požadavkům zajistitelů to stoprocentně nešlo a několik cestovek jsme bohužel odmítnout museli,“ vysvětluje obchodní ředitel Slavia pojišťovny Zbyněk Veselý. Tyto kanceláře pak většinou změnily svůj model a staly se z nich cestovní agentury.
„Ačkoliv nám nové podmínky od zajistitelů takřka znemožňovaly uzavírat smlouvy se zcela novými cestovními kancelářemi, ve velmi individuálních případech jsme jim vyhovět dokázali, většinou společně s nějakou další pojišťovnou,“ říká Veselý.
Ke změnám docházelo i při pojistných limitech. Záleželo mimo jiné také na tom, jaké měly představy o letošní sezóně a v jakém konkrétním segmentu cestovního ruchu působí. I zde jsou totiž značné rozdíly.
„Některé cestovky vozí turisty pouze do zahraničí, jiné zase třeba jenom ze zahraničí do České republiky. Roli však hraje i to, že se zabývají organizováním specifických zájezdů. Někteří se specializují pouze na určité aktivity, třeba na golf anebo se soustředí výhradně na netradiční destinace, například na Aljašku. Jiní zase podnikají jenom po Evropě a podobně,“ dodává Zbyněk Veselý.
A tak i do letošního roku vstoupily některé cestovní kanceláře s vyššími limity pojištění, protože se jim i v covidovém roce velmi dařilo. Profitovaly na tom, že organizovaly zájezdy do zemí, kam by s nimi za normálních okolností tolik turistů nejezdilo. Kvůli tomu, že okolní země byly zrovna „zavřené“, se jim totiž počty zájemců do jejich destinací mnohonásobně zvýšily.
Slavia pojišťovna a.s. a NejBusiness.cz
16. ledna 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...