Slavia pojišťovna kryje pro letošek pojištění úpadku téměř padesátce cestovek

Slavia pojišťovna kryje pro letošek pojištění úpadku téměř padesátce cestovek

Pojištění cestovních kanceláří proti krachu kvůli vyšším sazbám zajistitelů pro letošek zdražilo. Obnova těchto pojistek tak nebyla jednoduchá ani pro cestovky, ani pro pojišťovny. Problémy ale nehlásí úplně všichni. Některým cestovním kancelářím se naopak i v covidovém roce dařilo, takže pro letošek zvedly své limity pojištění. Slavia pojišťovna do letošního roku vstoupila se 46 cestovními kancelářemi, kterým kryje riziko úpadku. Ještě před koncem roku obnovila smlouvy osmnácti cestovkám. Všem zájemců z řad oblasti cestovního ruchu ale přesto vyhovět nemohla.

„Kvůli požadavkům zajistitelů to stoprocentně nešlo a několik cestovek jsme bohužel odmítnout museli,“ vysvětluje obchodní ředitel Slavia pojišťovny Zbyněk Veselý. Tyto kanceláře pak většinou změnily svůj model a staly se z nich cestovní agentury.

„Ačkoliv nám nové podmínky od zajistitelů takřka znemožňovaly uzavírat smlouvy se zcela novými cestovními kancelářemi, ve velmi individuálních případech jsme jim vyhovět dokázali, většinou společně s nějakou další pojišťovnou,“ říká Veselý.

Ke změnám docházelo i při pojistných limitech. Záleželo mimo jiné také na tom, jaké měly představy o letošní sezóně a v jakém konkrétním segmentu cestovního ruchu působí. I zde jsou totiž značné rozdíly.

„Některé cestovky vozí turisty pouze do zahraničí, jiné zase třeba jenom ze zahraničí do České republiky. Roli však hraje i to, že se zabývají organizováním specifických zájezdů. Někteří se specializují pouze na určité aktivity, třeba na golf anebo se soustředí výhradně na netradiční destinace, například na Aljašku. Jiní zase podnikají jenom po Evropě a podobně,“ dodává Zbyněk Veselý.

A tak i do letošního roku vstoupily některé cestovní kanceláře s vyššími limity pojištění, protože se jim i v covidovém roce velmi dařilo. Profitovaly na tom, že organizovaly zájezdy do zemí, kam by s nimi za normálních okolností tolik turistů nejezdilo. Kvůli tomu, že okolní země byly zrovna „zavřené“, se jim totiž počty zájemců do jejich destinací mnohonásobně zvýšily.

Zdroj informací

Slavia pojišťovna a.s. a NejBusiness.cz

Datum

16. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.1444 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál