Platby kartami za kurýry a zásilkovny vzrostly před Vánocemi na trojnásobek

Platby kartami za kurýry a zásilkovny vzrostly před Vánocemi na trojnásobek

Největší nárůst plateb kartami měly v předvánočním čase kurýrní a zásilkové služby, které meziročně stouply o rekordních 200 procent. Češi pod stromeček nakupovali zejména u obchodníků s kosmetikou a elektronikou, vyplývá ze statistik bankopojišťovací skupiny ČSOB.

Přes pokračující strmý růst obliby nakupování na eshopech, kde platby v předvánočním čase vzrostly meziročně o polovinu, lidé nadále upřednostňují při vybírání dárků kamenné prodejny. „Zhruba čtyři z pěti nákupů před Štědrým dnem byly uhrazeny kartami v obchodních centrech, supermarketech a prodejnách, zbývající pětina pak na internetu. Nicméně je jasné, že ecommerce má před sebou velký růstový potenciál,“ uvádí Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.

Zajímavostí předvánočních útrat kartami byly velké objemy plateb v kategorii hotelů a ubytování, která se obvykle těsně před Štědrým dnem na předních místech neobjevuje. V povánočních nákupech se sortiment obměnil a na přední příčky zájmu spotřebitelů se dostalo sportovní vybavení, které prodejci nabízeli často ve slevě, oblečení nebo jídlo s nápoji.

Z celoročního pohledu lidé nejvíce platili kartami za potraviny, pohonné hmoty, elektroniku, restaurace a hospody a vybavení do domácnosti, jako například nábytek. Za celý loňský rok se zvýšil objem plateb kartami v porovnání s rokem 2020 o 24 procent. Pokud srovnáme jednotlivé kategorie, tak nejvyšší meziroční růst objemu karetních plateb loni připadlo na cestovní kanceláře a agentury, a to 77 procent. Až na dalších místech skončily spotřební zboží (+73 procent) a oblečení (+46 procent).

Zdroj informací

Československá obchodní banka, a. s. a NejBusiness.cz

Datum

9. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.8979 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál