První rozvážková služba se zaměří i na veganská jídla

První rozvážková služba se zaměří i na veganská jídla

Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich skoro polovinu tvoří pizza, pětinu pak klasický fast food – naprostou minoritou jsou přitom veganská jídla. Cloudová kuchyně MyFoodPlace věří, že se tento dlouhodobý trend bude nyní rychle měnit a přidává do svého sortimentu veganské produkty od českého výrobce Strip Chips. Na pilotním produktu ve spolupráci se zavedenou značkou Mama’s Burgers ověří zájem spotřebitelů s cílem veganskou kuchyni v dalších krocích rozvíjet.

Přestože trend veganství, kdy lidé přecházejí na rostlinou stravu, postupně roste, veganská jídla a zdravá jídla obecně jsou na rozvážkovém trhu totální minoritou. „Z velkých hráčů se jimi nezabývá prakticky nikdo. Tento segment tak funguje pouze jako doplněk k některým veganským restauracím, chybí zde ale silný hráč se zaměřením na delivery segment,“ uvedl Jan Siuda spoluzakladatel cloudové kuchyně MyFoodPlace. Změnu má přinést nově uváděný sortiment jídel postavených na produktech od českého výrobce Strips Chips. Pilotním produktem na otestování zájmu je Vegan Burger, 150 gramový proteinový plátek s obsahem 25 gramů bílkovin. „Naším cílem je tento základní produkt na trhu otestovat ve větším měřítku a poté nabízet i další varianty ze sortimentu Strips Chips,“ říká Siuda. Burgery pro sítě MyFoodPlace bude vyrábět značka Mama´s Bistro. Jejich společným cílem je mít do konce příštího roku třetí funkční cloudovou kuchyni.

Základem burgeru jsou naklíčené luštěniny jako červená čočka a fazole mungo, které jsou doplněné o hrachový protein a směs koření, která tvoří unikátní chuť tohoto nemasného výrobku bohatého na bílkoviny a vlákninu. Značku Strips Chips založili mladí lidé, kteří se rozhodli změnit svůj životní styl. Z firmy, která začínala v malé místnosti, bez moderní techniky, vznikla úsilím, pílí a vytrvalostí uznávaná značka, která má ambici konkurovat rychle rostoucím výrobcům, jako jsou Beyond Meat nebo Impossible Foods.

„Největší poklad jsme našli v luštěninách. Fazole a hrách jsou semena z rodiny fabaceae. Jsou cenově dostupným zdrojem bílkovin, vlákniny, minerálních látek, stopových prvků, vitamínů a jiných fytonutrientů. Nabízejí mnoho benefitů pro zdraví člověka,“ uvedl Jan Novotný ze Strips Chips, podle kterého firma razí heslo, že její výrobky mohou být hříchem konzumentů.

„Vidíme v segmentu zdravých jídel velký potenciál, a proto jsme si pro pilot vybrali právě kombinaci zavedených burgerů od Mama’s a vege plátků od Strips Chips. Obě značky jsou českého původu a míří pouze na nejvyšší segment kvality - obojí pro nás bylo důležitým faktorem při výběru,” říká Jan Siuda spoluzakladatel cloudové kuchyně MyFoodPlace. „Pokud půjde vše podle plánu, chtěli bychom postupně spouštět další produkty na bázi Strips Chips výrobků - meatballs, stripsy a další. Kluci z Mama’s mají super vizi o celém konceptu postaveném na vege bázi, který cílí na sportovce a fitness centra, a to dokonce včetně vlastního proteinového piva,” dodává Siuda.

MyFoodPlace

Start-UP MyFoodPlace provozuje první cloud kitchen v ČR, má ve správě kolem 30 restauračních značek a za posledních 12 měsíců obsloužil přes 100 tisíc zákazníků. Díky této službě mohou restaurace růst na trhu s rozvozem jídla s poměrně nízkými náklady a v rekordním čase. Jedna lokace pro několik značek umožňuje zároveň nižší náklady na rozvoz samotného jídla a přináší konkurenční výhodu v ceně za rozvoz. Cloudovou kuchyň MyFoodPlace založili před 2 lety Jan Siuda a Tomáš Lev, kteří mají globální zkušenosti z top management consultingu.

Zdroj informací

MyFoodPlace new brands s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

30. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.8808 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál