Přesunout hodiny cizího jazyka do tělocvičny? Podle závěrů amerických odborníků to může být dobrý nápad. Jejich studie na dětech mezi 6 a 12 lety totiž ukázala, že děti, které se po lekci nových slovíček pustily do aerobní aktivity – konkrétně plavání – si daná slovíčka výrazně lépe zapamatovaly. Příznivý vliv aerobního cvičení na schopnost zapamatovat si nová slovíčka již předtím naznačily i studie prováděné na dospělých.
To, že jsou fyzické aktivity prospěšné pro naše tělo, ví každý. Kromě toho také řada studií prokázala, že je cvičení, zvláště to aerobní, skvělé i pro mozek: zvyšuje činnost srdce, takže mozek dostává více kyslíku, navíc se při něm vyplavují hormony, které poskytují výborné prostředí pro růst nových mozkových buněk, a také stimuluje vznik nových spojů mezi neurony. Zvýšení mozkové aktivity studie zaznamenaly nejen při samotném cvičení, ale i po něm. A podle nedávné studie výzkumníků z americké University of Delaware publikované v odborném žurnále Journal of Speech Language and Hearing Research mohou některé druhy cvičení pomáhat i v akvizici jazyka u dětí.
V rámci svého výzkumu tým odborníků zapojil 48 dětí ve věku od 6 do 12 let. Děti se nejprve naučily nová slovíčka a následně si buď 3 minuty vymalovávaly omalovánky, na 3 minuty si zaplavaly, anebo 3 minuty cvičily speciální kruhový trénink ve stylu CrossFit. Po těchto aktivitách následoval test obsahující naučená slovíčka, přičemž děti, které si zaplavaly, jej zvládly o 13 % lépe než děti, které si malovaly nebo cvičily ve stylu CrossFit. Podle výzkumníků bylo plavání efektivnější vzhledem k tomu, že se jedná o aerobní aktivitu, která sama o sobě navíc nespotřebovává příliš mentální energie. A tu tudíž mozek může využít jinde.
„Již dřívější studie prováděné na dospělých potvrdily, že cvičení při učení se jazyka opravdu může pomoci. Zlepšuje schopnost zapamatovat si nová slovíčka a také si je v paměti udržet. Nová studie nyní ukazuje, že totéž velmi dobře funguje i u dětí, pokud se jedná o fyzickou aktivitu, kterou děti dokážou provádět automatizovaně, bez většího soustředění a zapojení mozku,“ komentuje Kamil Kavečka, zakladatel a majitel online jazykových platforem Kideo.cz, která se věnuje výuce angličtiny u dětí od 4 do 12 let, a Teheso, jež se pro změnu zaměřuje na dospělé studenty jazyka.
Vyučujícím jazyka se tím nabízejí nové možnosti, jak dětem učení se nových slovíček usnadnit. „Plavání bezprostředně po učení se slovíček například ve školním nebo domácím prostředí příliš nepřichází v úvahu, lze ovšem vyzkoušet jiné aerobní aktivity,“ doporučuje Kamil Kavečka.
Online jazyková platforma nabízí výuku anglického jazyka zkušenými zahraničními lektory s patřičným vzděláním a dovednostmi. Pod značkou Kideo se specializuje na online výuku pro děti od čtyř let. Brand Teheso je poté zaměřen na výuku angličtiny pro dospělé, a to jak soukromých, tak firemních zákazníků.
Kideo.cz a NejBusiness.cz
29. prosince 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....