Novinky v online marketingu 2022, které mohou zkomplikovat život

Novinky v online marketingu 2022, které mohou zkomplikovat život

S příchodem roku 2022 začne platit novela zákona o elektronické komunikaci, která upravuje práci s cookies. Dojde ke změně přístupu nejen ke cookies ale i k dalším sledovacím technologiím, které využívají identifikátory uživatelů na internetu, a to na režim tzv. opt-in oproti současně platnému režimu opt-out. Majitelé webových stránek či aplikací nesmí sbírat osobní údaje o uživateli před udělením jeho souhlasu. V praxi to znamená například, že při návštěvě webu nesmí být spuštěn Facebook pixel, RMKT kódy apod. dříve, než k tomu dá uživatel souhlas. Tato povinnost se nevztahuje jen na tzv. nutné cookies a jiné služby výslovně vyžádané uživatelem, mezi něž patří například objednání zboží nebo služby.

V návaznosti na novelu musí tedy provozovatelé webů vybrat nové vhodné technické řešení cookie lišty, tzv. CMP (consent management platform). Jedním z nástrojů, které cookie lištu řeší, je Cookiebot, jehož oficiálním resellerem pro Česko se stala agentura Taste. Cookiebot CMP je přední světová consent management technologie skenování a automatického blokování všech souborů cookie a podobných trackerů na webu. Platforma je produktem společnosti Cybot, která byla založena v Dánsku v roce 2012 s posláním umožnit webovým stránkám chránit soukromí svých uživatelů. Jedná se o vysoce automatizované plug-and-play řešení pro dodržování hlavních zákonů na ochranu osobních údajů, včetně GDPR/ePR, CCPA, POPIA, LGPD a mnoho dalších. Aktuálně je nasazen na více než 400 000 webových stránkách po celém světě ve více než 46 jazycích.

Nejen změna přístupu ke cookies přináší nutné inovace v oblasti měření návštěvnosti on-line portálů. „S příchodem GA4 přichází také revoluce v měření a pohledu na celou analytiku. Vzniká příležitost nasadit vhodné inovativní metriky co nejdříve a sbírat tak potřebná data správně. Proto doporučujeme provozovatelům webů implementaci univerzálního sémantického datalayeru, s kterým budou díky jeho univerzálnosti připraveni na jakékoliv další změny v budoucnu,“ říká Pavel Petráček, vedoucí týmu Analytics z agentury Taste.

“Připravili jsme řešení, kterými pomůžeme firmám změnu zvládnout. Nešlo nám jen o technickou stránku věci, jejíž úpravu si nová legislativa vynucuje, ale pochopení celé problematiky a všech důsledků. Tématu jsme věnovali jeden z našich pravidelných vzdělávacích workshopů,” doplňuje Jan Makovička, ředitel agentury Taste.

Taste

Digitální agentura Taste vznikla spojením jedné z největších českých online marketingových agentur Sun Marketing, analytické a konzultační společnosti Medio Interactive a kreativního spin-offu Digistory. V čele skupiny stojí Jan Makovička.

Zdroj informací

Taste, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

27. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3334 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál