Novinky v online marketingu 2022, které mohou zkomplikovat život

Novinky v online marketingu 2022, které mohou zkomplikovat život

S příchodem roku 2022 začne platit novela zákona o elektronické komunikaci, která upravuje práci s cookies. Dojde ke změně přístupu nejen ke cookies ale i k dalším sledovacím technologiím, které využívají identifikátory uživatelů na internetu, a to na režim tzv. opt-in oproti současně platnému režimu opt-out. Majitelé webových stránek či aplikací nesmí sbírat osobní údaje o uživateli před udělením jeho souhlasu. V praxi to znamená například, že při návštěvě webu nesmí být spuštěn Facebook pixel, RMKT kódy apod. dříve, než k tomu dá uživatel souhlas. Tato povinnost se nevztahuje jen na tzv. nutné cookies a jiné služby výslovně vyžádané uživatelem, mezi něž patří například objednání zboží nebo služby.

V návaznosti na novelu musí tedy provozovatelé webů vybrat nové vhodné technické řešení cookie lišty, tzv. CMP (consent management platform). Jedním z nástrojů, které cookie lištu řeší, je Cookiebot, jehož oficiálním resellerem pro Česko se stala agentura Taste. Cookiebot CMP je přední světová consent management technologie skenování a automatického blokování všech souborů cookie a podobných trackerů na webu. Platforma je produktem společnosti Cybot, která byla založena v Dánsku v roce 2012 s posláním umožnit webovým stránkám chránit soukromí svých uživatelů. Jedná se o vysoce automatizované plug-and-play řešení pro dodržování hlavních zákonů na ochranu osobních údajů, včetně GDPR/ePR, CCPA, POPIA, LGPD a mnoho dalších. Aktuálně je nasazen na více než 400 000 webových stránkách po celém světě ve více než 46 jazycích.

Nejen změna přístupu ke cookies přináší nutné inovace v oblasti měření návštěvnosti on-line portálů. „S příchodem GA4 přichází také revoluce v měření a pohledu na celou analytiku. Vzniká příležitost nasadit vhodné inovativní metriky co nejdříve a sbírat tak potřebná data správně. Proto doporučujeme provozovatelům webů implementaci univerzálního sémantického datalayeru, s kterým budou díky jeho univerzálnosti připraveni na jakékoliv další změny v budoucnu,“ říká Pavel Petráček, vedoucí týmu Analytics z agentury Taste.

“Připravili jsme řešení, kterými pomůžeme firmám změnu zvládnout. Nešlo nám jen o technickou stránku věci, jejíž úpravu si nová legislativa vynucuje, ale pochopení celé problematiky a všech důsledků. Tématu jsme věnovali jeden z našich pravidelných vzdělávacích workshopů,” doplňuje Jan Makovička, ředitel agentury Taste.

Taste

Digitální agentura Taste vznikla spojením jedné z největších českých online marketingových agentur Sun Marketing, analytické a konzultační společnosti Medio Interactive a kreativního spin-offu Digistory. V čele skupiny stojí Jan Makovička.

Zdroj informací

Taste, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

27. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.3819 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál