Auto, nejbezpečnější dopravní prostředek v době pandemie, kupují lidé často jako dárek pod vánoční stromeček

Auto, nejbezpečnější dopravní prostředek v době pandemie, kupují lidé často jako dárek pod vánoční stromeček

Letošní Vánoce podle predikcí ekonomů a průzkumů budou patřit k těm bohatším a lidé utratí více než vloni. To je i důvod, proč stoupá počet automobilů, které končí „pod vánočním stromečkem“. Pandemie navíc změnila vnímání mnohých z nás a automobil si tak často pořizujeme jako nejbezpečnější dopravní prostředek, který nás chrání před nákazou. Druhou skupinou zákazníků, kteří automobily nejčastěji kupují s koncem roku, jsou podnikatelé a firmy, kteří potřebují do konce roku navýšit daňově uznatelné náklady. Počet prodaných automobilů v České republice je i přes pokračující pandemii vyšší než v loňském roce. Jen v AAA AUTO si zákazníci v prosinci odvezli již o téměř 16 % více aut než v loni. Vychází to ze statistik největšího tuzemského prodejce ojetých vozů AAA AUTO.

„Poptávka po ojetých automobilech s koncem roku dlouhodobě roste, a to i v letošním roce, kdy je situace na trhu ojetých automobilů značně oslabena. Lidé vnímají automobil jako nejbezpečnější dopravní prostředek v době pandemie, proto je to i stále častěji oblíbený vánoční dárek – nejčastěji pro dospívající děti či manželku. Navíc sílí nedostatek nových automobilů a rostou ceny aut, tak je ten ojetý jedinou rozumnou možností. Největší zájem je o kombi a SUV,“ uvedl Luboš Vorlík, Managing Director AAA AUTO pro Českou republiku ve skupině AURES Holdings. V žebříčku popularity vede poptávka po kombi, která si v prosinci pořizuje 27 % zákazníků. Dále pak jsou v oblibě SUV (25 %) a až na třetím místě ještě donedávna první hatchbacky (24 %).

Obzvláště letos jsou ojeté automobily nejen cenově dostupnou variantu nového vozu, které jsou dlouhodobě nedostupné kvůli dlouhým čekacím lhůtám. „Čekací doba na nový automobil je nyní již více než šest měsíců a stále se díky uzavírkám továren prodlužuje. Naopak zánovní automobily jsou k dispozici ihned. Navíc je volí i podnikatelé a firmy, které před koncem roku kupují automobily s odpočtem DPH, aby si navýšili daňově uznatelné náklady,“ doplnil Vorlík.

Kvůli obavám z nedostupnosti dieselových automobilů lehce převládá poptávka právě po dieselech, a to i přesto, že ještě vloni patřil prim benzínovým, které jsou vhodnější pro méně časté řidiče i začátečníky a zároveň mají lepší vlastnosti právě v zimě. Nadále roste poptávka po automatické převodovce, kterou si nyní pořizuje 31 % zákazníků, o 58 % více než vloni. 20 % aut má náhon na všechna čtyři kola. Nejoblíbenější značkou je tradičně Škoda (25 %) následovaná značkami Volkswagen (12 %) a Ford (8 %). Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia, Fabia a Superb či Volkswagen Passat a Golf.

Zdroj informací

AAA AUTO s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

26. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.2143 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál