Firmy ve velkém ruší oblíbené vánoční večírky, zaměstnanci to kvitují

Firmy ve velkém ruší oblíbené vánoční večírky, zaměstnanci to kvitují

Vánoční večírek se bude ve firmách letos konat jen málokde. Vyplývá to z Barometru zaměstnanců společnosti Up Česká republika, která na začátku prosince oslovila více než 1000 zaměstnanců českých firem. Pouze 17 % z nich tvrdí, že v jejich firmě večírek proběhne. Polovina zaměstnanců naopak přiznává, že vánoční večírek byl v jejich firmě letos zrušen. Další téměř čtvrtina lidí v zaměstnání večírek vůbec nemívá. Většina zaměstnanců je vánočním večírkům spíše nakloněna, s letošním rušením ale souhlasí.

Barometr zaměstnanců ukázal, že vánoční večírky jsou ve firmách i mezi zaměstnanci spíše oblíbené. 2/3 lidí tvrdí, že vánoční večírek se v jejich firmě obvykle koná. 45 % zaměstnanců přitom večírky vnímá vyloženě pozitivně, 26 % se k nim staví neutrálně a 29 % vánoční večírky nelákají.

„Obzvlášť ve velkých firmách je vánoční večírek často jedinou šancí, jak se potkat s některými kolegy v jiném módu a probrat mimopracovní věci. Pokud je podobné setkání dobře naplánováno a jeho program je konzultován i se samotnými zaměstnanci, může být přínos večírku pro atmosféru ve firmě a její život opravdu výrazný,“ říká Stéphane Nicoletti, CEO společnosti Up Česká republika.

Smutné, ale v pořádku

Právě plánování letošního večírku je ovšem obzvlášť komplikované. Hned polovina zaměstnanců tak přiznává, že byl v jejich firmě zrušen, a to téměř shodně kvůli šíření pandemie. Barometr však ukazuje, že toto rozhodnutí by nemělo lidi rozlítit a narušit nějak významně firemní atmosféru, pokud jim bude vše dobře vysvětleno. Téměř dvě třetiny lidí totiž považují zrušení firemního večírku kvůli pandemii za správné rozhodnutí.

„Přestože zaměstnanci situaci povětšinou chápou a kvůli vánočnímu večírku se nebouří, neznamená to, že opakované rušení podobných akcí nemá na lidi a firmu negativní vliv. Sociální vazby jsou totiž ve firmách narušeny už kvůli časté hybridní práci,“ popisuje Nicoletti a dodává: „O to důležitější je hledat alternativní cesty, jak posílit vnitrofiremní soudržnost. Velmi oblíbené jsou na naší platformě například virtuální pochvaly, pozvánky na oběd nebo firemní bazar.“

Letos všechno jinak

Část firem se pro alternativní cestu rozhodla i v případě samotného večírku. 8 % zaměstnanců uvádí, že vánoční večírek u nich ve firmě letos proběhne kvůli covidu v omezené improvizované podobě, například ve venkovních prostorách, nebo jen pro testované či očkované zaměstnance. Dalších 9 % zaměstnanců pak bude mít večírek ve stejné podobě jako před covidem, přičemž je na každém zaměstnanci, jaká opatření se rozhodne dodržet.

Hlavně ne vstup pouze pro očkované

Pokud by stanovení opatření pro vánoční večírek či podobnou celofiremní akci měli určit sami zaměstnanci, jen 5 % z nich by účast podmiňovalo očkováním. Nejlepší variantou, ke které se přiklání 2/5 zaměstnanců, je zajištění takových podmínek ze strany zaměstnavatele, aby riziko šíření covidu bylo minimální. Zaměstnavatel by podle nich neměl zaměstnance k ničemu nutit, ale současně poskytnout zdarma sadu preventivních opatření a ochranných prostředků.

31 % dotázaných by nestanovovalo žádná opatření a nechalo by rozhodnutí na zaměstnancích. „Tato varianta ale při detailním pohledu znatelně polarizuje zaměstnaneckou populaci. Zatímco vysokoškolsky vzdělaní, lidé v Praze a ve velkých firmách ji odmítají, lidé se základním vzděláním a v mikrofirmách do tří zaměstnanců ji vehementně upřednostňují,“ popisuje Nicoletti. 23 % lidí by pak umožnilo vstup všem, kdo jsou očkovaní, mají platný negativní test nebo nedávno prodělali covid.

Jaký postoj máte k firemním vánočním večírkům? Podíl v %
Rád/a se vánočních večírků účastním pokaždé, když mohu.  36,7
O účasti na vánočním večírku se rozhoduji podle programu, místa, termínu a toho, jak se mi právě chce – v zásadě se bez něj obejdu. 26,0
Vánočních večírků se převážně nebo nikdy neúčastním–nelákají mě. 13,2
Vánoční večírky se u nás neorganizují a mrzí mě to. 8,7
Vánoční večírky se u nás neorganizují, ale mně to vyhovuje.  15,4

Zdroj informací

Up Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

16. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.9543 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál