Ericsson ConsumerLab: Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – hybridní nákupní centrum

Ericsson ConsumerLab: Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – hybridní nákupní centrum

Valná většina aktuálních uživatelů nejnovějších technologií očekává, že hybridní kombinace propojených technologií integrovaných do reálného fyzického prostředí pro zlepšení nákupního zážitku bude v roce 2030 běžnou součástí každodenního života. To je jeden ze závěrů nejnovější zprávy o deseti největších spotřebitelských trendech společnosti Ericsson.

Nejnovější, již jedenácté vydání zprávy Ericsson ConsumerLab 10 Hot Consumer Trends vyšlo v prosinci 2021. V souladu s předchozími zprávami se zaměřuje na to, co spotřebitelé, kteří rádi používají nejnovější technologie, očekávají od roku 2030 – tentokrát se zaměřením na hybridní nákupní zážitky ve fiktivním nákupním centru „Everyspace Plaza“.

Spotřebitelé byli požádáni o ohodnocení 15 hybridních nákupních zážitků, které rozšiřují možnosti fyzického nákupu díky digitálním technologiím. Téměř osmdesát procent respondentů je přesvědčeno, že všech 15 konceptů bude v roce 2030 již v nějaké podobě reálně existovat.

Tyto hybridní kamenné a virtuální prodejny bude možné realizovat díky technologiím, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a programovatelné materiály.

Magnus Frodigh, ředitel Ericsson Research, uvádí: „Poloveřejný charakter nákupních center umožňuje lépe zvládat problémy latence a nabízet zážitky příští generace již poměrně brzy. Přístroje pro XR je možné nabídnout na místě v soukromých sítích v aplikacích na míru přizpůsobených zákazníkům.“

Zpráva o deseti největších spotřebitelských trendech vychází z důkladného výzkumu a zachycuje očekávání asi 57 milionů uživatelů nejmodernějších technologií na celém světě.

Dr. Michael Björn, ředitel výzkumu v Ericsson Consumer & IndustryLab, který je za zprávu 10 Hot Consumer Trends zodpovědný už od jejího založení v roce 2011, uvádí: „Na jednu stranu je možná obtížné představit si, že do roku 2030 budou spotřebitelé v masivním měřítku vybaveni drahými přístroji, jako jsou brýle pro rozšířenou realitu, voděodolné brýle pro virtuální realitu, haptické oděvy a taktilní rukavice. Na druhou stranu pokud by mohli takové vybavení sdílet s nižšími náklady, pak jednoznačně bude pro mnoho z nich možné, aby jimi zlepšili svůj každodenní nákupní zážitek.“

K tomu dodává: „35 procent našich respondentů se domnívá, že je pravděpodobnější, že se technologie příští generace objeví v nákupních centrech než v domácnostech, a pouze 14 procent s tím nesouhlasí. Nákupní centra vždy byla místem pro zkoušení nových technologií a v mnoha z nich najdeme kina, arkádové herny, koncertní sály, bowling a podobně. Tuto roli pravděpodobně budou hrát i nadále.“

Podle Björna zpráva také ukazuje, že spotřebitelé jsou přesvědčeni, že hybridní nákupní centra by mohla mít pozitivní a udržitelný dopad na život ve svém okolí.

„Budoucnost může být stále lokalizovanější – 32 procent respondentů se domnívá, že high-tech nákupní centra zvýší atraktivitu stěhování se do menších měst a venkovských oblastí, a pouhých 13 procent nesouhlasí,“ dodává.

10 největšími spotřebitelskými trendy pro rok 2030 v Everyspace Plaza jsou:

1. Digitální aréna

Místo, kde můžete být aktérem i divákem – bude ale tento zážitek vzrušující, nebo děsivý? Téměř osmdesát procent spotřebitelů si představuje prostory, kde díky technologii teleprezence mohou umělci vystupovat digitálně, jako by zde skutečně byli.

2. Imerzivní salon krásy

Krása bez skalpelů a bez jehel může být pro mnoho lidí atraktivní variantou. Sedmdesát procent spotřebitelů očekává, že v nákupních centrech uvidí kosmetické salony, které vylepšují vzhled pomocí technologie volumetrického modelování.

3. Metakrejčí

Rychlá móda na míru pro vás a vašeho avatara. Více než sedmdesát procent uživatelů AR/VR předpokládá, že v nákupních centrech budou krejčovské salony s látkami, jež mohou podle potřeby být voděodolné či prodyšné.

4. Bazén Anyverse

Mnoho lidí si představuje, jaké by to bylo prozkoumávat neexistující světy. Dvě třetiny spotřebitelů věří, že budou existovat bazény, kde s pomocí VR helmy s kyslíkem budete moci zažít vesmír ve stavu beztíže.

5. Hybridní fitness centrum

Pro mnoho lidí spolu fyzické a duševní zdraví úzce souvisejí. Sedmdesát procent spotřebitelů očekává vznik duševních fitness center, které nabízejí multisenzorické scenérie AR/VR na míru, jež pomohou zlepšit duševní zdraví.

6. Multitovárna na přání

Budoucnost je v opravách a výrobě na míru. Více než polovina spotřebitelů chce nakupovat udržitelně v obchodě továrny, která recykluje jejich staré produkty.

7. Restaurant uprostřed vesmíru

Mnoho lidí preferuje virtuální společnost, která je ničím neruší. Polovina spotřebitelů by chtěla navštívit restauraci, kde mohou virtuálně jíst se svými přáteli v jiných restauracích kdekoliv na světě.

8. Nekonečný obchod

Než si něco koupíte, vyzkoušejte si to – alespoň virtuálně. Tři čtvrtiny spotřebitelů očekávají, že si při zkoušení nových produktů budou moci v prodejně promítnout svůj domov.

9. Zdravotní multiplex

Zvykli jsme si mít všechno okamžitě. Proč bychom tedy měli v otázkách zdraví čekat? Sedmdesát sedm procent spotřebitelů očekává, že v nákupních centrech budou zdravotní centra a prohlídky realizované umělou inteligencí, které vám nabídnou téměř okamžité výsledky.

10. Park Příroda+

Lidem ve městech může chybět příroda. Čtyřicet dva procent spotřebitelů by chtělo v nákupním centru navštívit park, kde by se mohli cítit k přírodě blíž díky digitálním a programovatelným materiálům nabízejícím hybridní zážitky.
Přečtěte si report od Ericsson ConsumerLab - Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 - the Everyspace Plaza.

Metodologie zprávy

Zpráva vychází z globálního výzkumu Ericsson ConsumerLab, který je realizován už více než čtvrt století.

Primárně je založena na datech z online průzkumu realizovaného v říjnu a listopadu 2021 mezi uživateli AR, VR a digitálních asistentů ze 14 měst světa, konkrétně Dillí, Dublinu, Jakarty, Johannesburgu, Londýna, Mexico City, Moskvy, New Yorku, San Francisca, São Paula, Šanghaje, Stockholmu, Sydney a Tokia.

Zdroj informací

Ericsson a NejBusiness.cz

Datum

16. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 1.6855 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál