Více než polovina společností se účinně nebrání kyberútokům

Více než polovina společností se účinně nebrání kyberútokům

Podle nové studie společnosti Accenture nedokáže více než polovina (55 %) velkých společností účinně zastavit kybernetický útok, efektivně rozpoznat a reagovat na bezpečnostní incident nebo nežádoucí dopad incidentu snížit.

Studie Accenture State of Cybersecurity Resilience 2021 vychází z průzkumu mezi více než 4 700 vedoucími pracovníky z celého světa a zkoumá, jakou má kybernetická bezpečnost ve firmách prioritu, jaká je účinnost současných bezpečnostních opatření a jak je na tom úroveň investic do IT zabezpečení.

Podle zprávy si čtyři z pěti respondentů (81 %) myslí, že „zachovat si náskok před útočníky je neustálý boj a náklady jsou neudržitelné“, což představuje nárůst oproti 69 % v loňském průzkumu, kdy stejnou odpověď uvedlo 69 % respondentů. A přestože 82 % respondentů v průzkumu uvedlo, že v uplynulém roce své výdaje na kybernetickou bezpečnost navýšili, vzrost počet nežádoucích narušení útočníkem, která zahrnují neoprávněný přístup k datům, aplikacím, službám, sítím nebo zařízením – a to o 31 % na průměrných 270 na jednu firmu.

„Útočníci jsou stále vynalézavější v hledání nových způsobů, jak provádět útoky – ať už z pohledu jednotlivců nebo sofistikovaných aktérů národních států,“ uvedl Kelly Bissell, který je globálním lídrem Accenture Security. „Analýza ukazuje, že společnosti se až příliš často zaměřují pouze na obchodní výsledky, a to i na úkor kybernetické bezpečnosti, což vytváří větší riziko vzniku nežádoucích bezpečnostních incidentů. I když není snadné dosáhnout optimální rovnováhy, ti, kteří mají jasný přehled o hrozbách a umí s nimi sladit obchodní priority a výsledky, dosahují ve svých společnostech vyšší úrovně kybernetické odolnosti.“

Zpráva zdůrazňuje, že usilovat o dosažení kybernetické bezpečnosti je třeba i mimo vlastní firmu, a to v prostředí celého jejího ekosystému. Důvodem je přibývající množství nepřímých útoků, tj. úspěšných průniků do firem prostřednictvím dodavatelského řetězce. Navzdory tomu, že dvě třetiny (67 %) firem věří bezpečnosti svého ekosystému, představovaly nepřímé útoky v uplynulém roce až 61 % všech kybernetických útoků, což znamená 44% nárůst oproti předchozímu roku.

Kromě toho průzkum identifikoval menší skupinu firem, které v kybernetické odolnosti nejenže vynikají, ale umí jí přizpůsobit i svou obchodní strategii tak, aby dosáhly lepších obchodních výsledků i návratnosti vložených investic do kybernetické bezpečnosti.

Podle Accenture se tito „kybernetičtí šampioni“ vyznačují tím, že:

• je u nich větší pravděpodobnost nalezení rovnováhy mezi kybernetickou bezpečností a obchodními cíli;
• více informují výkonného ředitele a představenstvo, udržují užší propojení s byznysem a finančním ředitelem;
• často s výkonnými a finančními řediteli konzultují vytváření strategie kybernetické bezpečnosti firmy;
• chrání svou firmu před ztrátou dat;
• začleňují bezpečnost do svých cloudových iniciativ;
• alespoň jednou ročně testují bezpečnostní mechanismy firmy a případně navrhují nová opatření

„Větší výdaje na kybernetickou bezpečnost bez těsného propojení s byznysem nezajistí větší bezpečnost firmy,“ říká Michal Merta, který v Accenture vede pražské Cyber Fusion Centrum. „Pokud jde o řízení kybernetických rizik, firmy si nemohou dovolit přiklánět se na jednu či druhou stranu, tedy plánovat kybernetickou bezpečnost bez ohledu na byznys anebo upřednostňovat byznys na úkor bezpečnosti. Ani jedno se nemusí z dlouhodobého horizontu vyplatit. Aby bylo možné dosáhnout trvalé a měřitelné kybernetické odolnosti, musí se bezpečnostní manažeři odpoutat od striktního oddělování funkcí zaměřených na IT bezpečnost a více spolupracovat s byznysem a sdílet pohled na obchodní rizika a priority."

Zdroj informací

Accenture Services, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

9. prosince 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.371 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál