Více než polovina společností se účinně nebrání kyberútokům

Více než polovina společností se účinně nebrání kyberútokům

Podle nové studie společnosti Accenture nedokáže více než polovina (55 %) velkých společností účinně zastavit kybernetický útok, efektivně rozpoznat a reagovat na bezpečnostní incident nebo nežádoucí dopad incidentu snížit.

Studie Accenture State of Cybersecurity Resilience 2021 vychází z průzkumu mezi více než 4 700 vedoucími pracovníky z celého světa a zkoumá, jakou má kybernetická bezpečnost ve firmách prioritu, jaká je účinnost současných bezpečnostních opatření a jak je na tom úroveň investic do IT zabezpečení.

Podle zprávy si čtyři z pěti respondentů (81 %) myslí, že „zachovat si náskok před útočníky je neustálý boj a náklady jsou neudržitelné“, což představuje nárůst oproti 69 % v loňském průzkumu, kdy stejnou odpověď uvedlo 69 % respondentů. A přestože 82 % respondentů v průzkumu uvedlo, že v uplynulém roce své výdaje na kybernetickou bezpečnost navýšili, vzrost počet nežádoucích narušení útočníkem, která zahrnují neoprávněný přístup k datům, aplikacím, službám, sítím nebo zařízením – a to o 31 % na průměrných 270 na jednu firmu.

„Útočníci jsou stále vynalézavější v hledání nových způsobů, jak provádět útoky – ať už z pohledu jednotlivců nebo sofistikovaných aktérů národních států,“ uvedl Kelly Bissell, který je globálním lídrem Accenture Security. „Analýza ukazuje, že společnosti se až příliš často zaměřují pouze na obchodní výsledky, a to i na úkor kybernetické bezpečnosti, což vytváří větší riziko vzniku nežádoucích bezpečnostních incidentů. I když není snadné dosáhnout optimální rovnováhy, ti, kteří mají jasný přehled o hrozbách a umí s nimi sladit obchodní priority a výsledky, dosahují ve svých společnostech vyšší úrovně kybernetické odolnosti.“

Zpráva zdůrazňuje, že usilovat o dosažení kybernetické bezpečnosti je třeba i mimo vlastní firmu, a to v prostředí celého jejího ekosystému. Důvodem je přibývající množství nepřímých útoků, tj. úspěšných průniků do firem prostřednictvím dodavatelského řetězce. Navzdory tomu, že dvě třetiny (67 %) firem věří bezpečnosti svého ekosystému, představovaly nepřímé útoky v uplynulém roce až 61 % všech kybernetických útoků, což znamená 44% nárůst oproti předchozímu roku.

Kromě toho průzkum identifikoval menší skupinu firem, které v kybernetické odolnosti nejenže vynikají, ale umí jí přizpůsobit i svou obchodní strategii tak, aby dosáhly lepších obchodních výsledků i návratnosti vložených investic do kybernetické bezpečnosti.

Podle Accenture se tito „kybernetičtí šampioni“ vyznačují tím, že:

• je u nich větší pravděpodobnost nalezení rovnováhy mezi kybernetickou bezpečností a obchodními cíli;
• více informují výkonného ředitele a představenstvo, udržují užší propojení s byznysem a finančním ředitelem;
• často s výkonnými a finančními řediteli konzultují vytváření strategie kybernetické bezpečnosti firmy;
• chrání svou firmu před ztrátou dat;
• začleňují bezpečnost do svých cloudových iniciativ;
• alespoň jednou ročně testují bezpečnostní mechanismy firmy a případně navrhují nová opatření

„Větší výdaje na kybernetickou bezpečnost bez těsného propojení s byznysem nezajistí větší bezpečnost firmy,“ říká Michal Merta, který v Accenture vede pražské Cyber Fusion Centrum. „Pokud jde o řízení kybernetických rizik, firmy si nemohou dovolit přiklánět se na jednu či druhou stranu, tedy plánovat kybernetickou bezpečnost bez ohledu na byznys anebo upřednostňovat byznys na úkor bezpečnosti. Ani jedno se nemusí z dlouhodobého horizontu vyplatit. Aby bylo možné dosáhnout trvalé a měřitelné kybernetické odolnosti, musí se bezpečnostní manažeři odpoutat od striktního oddělování funkcí zaměřených na IT bezpečnost a více spolupracovat s byznysem a sdílet pohled na obchodní rizika a priority."

Zdroj informací

Accenture Services, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

9. prosince 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3322 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál