4/5 světových manažerů si myslí, že data umí využívat lépe než konkurence

4/5 světových manažerů si myslí, že data umí využívat lépe než konkurence

Mezinárodní auditorská a společnost Mazars společně s výzkumnou agenturou DataGalaxy představila globální studii sledující využívání dat ve firmách – “The Mazars Global Data Study: Je vaše podnikání tak daleko, jak si myslíte?”. Studie zahrnuje názory 1.100 manažerů ve 21 zemích reprezentující společnosti různých velikostí a různých odvětví s cílem určit datovou vyspělost a zralost jejich společností. Jejich hodnocení pak bylo srovnáváno se skutečnými projekty v oblasti datové analýzy, interními procesy a směrnicemi.

Zatímco většina podniků chápe důležitost dat, jen málo z nich je skutečně dokáže přeměnit v konkurenční výhodu. Co tedy odlišuje úspěšné společnosti řídící se daty od ostatních? Kritickou složkou je datová vyspělost. Čím vyšší je úroveň datové vyspělosti organizace, tím lépe bude moci využít svá data k vytvoření hodnoty a získat konkurenční výhodu.

„Nespočet společností má stejný cíl: být řízeny daty. Naše zjištění však podtrhují inherentní obtížnost této cesty. Cesta k datové vyspělosti je často delší, složitější spletitější, než obchodní lídři očekávají – nebo si dokonce uvědomují,“ řekl jeden z autorů studie, partner Mazars Nicolas Quairel.

Mnoho podniků je příliš sebejistých ve vyspělost svých dat

Global Data Study se blíže zabývá konceptem datové zralosti: jak obchodní lídři sami hodnotí datovou vyspělost svých podnikání, a jak to odpovídá skutečným programům, procesům a opatřením, která mají. Velká většina společností (82 %) se domnívá, že jsou datově vyspělejší než jejich konkurenti. I když začali zavádět datové nástroje, většina z nich nesplňuje osvědčené postupy, které podporují datovou vyspělost.

Lazhar Sellami, spoluzakladatel DataGalaxy, vysvětluje: „Lídři si musí ověřit svou přílišnou sebedůvěru, identifikovat a poté překlenout mezery ve vyspělosti dat, aby navrhli úspěšnou cestu k transformaci dat. Tato studie identifikuje nejčastější nedostatky a poskytuje vedoucím pracovníkům praktické poznatky, aby se dostali kupředu v jejich závodu o vyspělost dat.“

Vyspělost dat je klíčem k růstu

Společnosti, které očekávají nejvyšší úrovně růstu, se také s největší pravděpodobností setkají s osvědčenými postupy týkajícími se dat napříč mnoha faktory, včetně správy dat, centralizace, mapování a kontroly kvality.

Studie Mazars identifikuje sedm osvědčených postupů, které firmám pomohou dosáhnout vyspělosti dat, podpořit růst a získat konkurenční výhodu prostřednictvím dat.

1. Zprovozněte program správy dat. Téměř polovina podniků (46%) nemá fungující systém pro správu dat, který je zásadní pro zajištění použitelnosti, dostupnosti a ochrany dat.

2. Prosaďte mapování dat v celé organizaci. I když tento osvědčený postup v současné době splňuje pouze asi polovina organizací (51%), je zásadní pro zvýšení celkové přesnosti a použitelnosti dat.

3. Používejte sdílený dashboard k pravidelnému sledování kvality dat. Méně než polovina podniků (43%) používá ke sledování kvality dat sdílený dashboard. To pomáhá sledovat, měřit a získávat v reálném čase přehled o kvalitě dat a pomáhá podnikat kroky k řešení problémů.

4. Řešte problémy s kvalitou dat přímo u zdroje. Pouze 40% podniků má zavedené procesy k řešení problémů s kvalitou dat ve fázi produkce/shromažďování dat. Tím se týmy vyhnou časově náročnému úkolu odstraňování chyb za účelem použitelnosti nekvalitních dat.

5. Centralizujte data na sdíleném místě. Jen čtvrtina dotázaných (26%) organizací má svá data plně centralizovaná na sdíleném místě.

6. Zpřístupněte data komukoliv, kdo je potřebuje. Pouze jedna ze tří firem (33%) splňuje tento osvědčený postup, který může týmům pomoci rychleji testovat a operacionalizovat případy použití.

7. Sdílejte znalosti dat se všemi ve vaší organizaci. Jenom 38 % podniků má komplexní úložiště znalostí dat, které je sdíleno se všemi.

„Naše zjištění ukazují, že nejrychleji rostoucí společnosti jsou také těmi, které jsou nejdále v závodě o vyspělost dat. Jinými slovy, společnosti, které vynikají ve všech fázích své datové analýzy a předávají štafetu od projektu k akci, také disponují konkurenční výhodou,“ dodává Nicolas Quairel, Partner, Mazars Francie

Nejen, že tato studie vytváří úzké spojení mezi těmito osvědčenými postupy a rychlejším obchodním růstem, ale také ukazuje, že přílišná sebedůvěra – zejména pokud jde o kvalitu dat – může podkopat investice do sofistikovaných datových nástrojů, jako je umělá inteligence a pokročilá analytika.

Zdroj informací

Mazars a NejBusiness.cz

Datum

9. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 1.3309 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál