V době, kdy firmy po celém světě stále pociťují dopady pandemie, průzkum předního poskytovatele dat a analytiky pro obchodní rozhodování Dun & Bradstreet zjistil, že více než polovina (52 %) respondentů je přesvědčena, že nepřežije bez relevantních, aktuálních a vyhovujících obchodních dat.
Výzkum Dun & Bradstreet, zveřejněný ve zprávě „The Future of Data“ ukázal, že podle dvou třetin firem jsou data nejužitečnějším nástrojem pro identifikaci nových trhů (64 %) a jsou zásadní pro cílení na nové zákazníky (62 %).
Přesto, že pandemie nadále celosvětově narušuje dodavatelské řetězce, šest z deseti dotázaných podniků uvádí, že data využívá k hodnocení rizik (65 %) a monitorování nákupních a dodavatelských řetězců (62 %).
„Vzhledem k enormnímu nárůstu dostupných dat, podniky nepotřebují jen tak ledajaké informace, ale data, která jsou pečlivě upravená, aktuální a přesná. Jinými slovy data, která jsou vhodná pro daný účel,“ říká Anthony Scriffignano, senior viceprezident a Chief Data Scientist Dun & Bradstreet. Současně dodává: „Společnosti už nějakou dobu potřebovaly změnit způsob, jakým dávají smysl informacím a tvoří z nich předpovědi, ale pandemie posunula tento imperativ přímo do obchodní agendy. Nyní je zcela klíčové přemýšlet o tom, zda jsou data přesná a skutečně odrážejí to, co se doopravdy děje nebo jsou ve skutečnosti zastaralá a irelevantní.“ Navzdory přesvědčení, že přesná a včasná data jsou zásadní pro obchodní procesy, vedoucí představitelé podniků přiznávají, že zaostávají, pokud jde o jejich schopnost spravovat data.
• Z přesnosti dat, která jejich podnik uchovává pro účely plánování (47 %)
• Že jejich firma nebude mít technologii k plnému využití dat (46 %)
• Že se jejich podnikání vyvíjí příliš pomalu na to, aby plně využilo dat (45 %)
I když mají zavedenou datovou strategii, společnosti se potýkají s efektivní správou dat (25 %) a bojem proti podvodům (22 %). Výsledkem je, že v průměru více než čtvrtina (27 %) projektů nesplňuje obchodní cíle. Stejně tak více než čtvrtina firem (27 %), které chtějí zlepšit svou datovou gramotnost, čelí problémům s vyhledáváním talentů pro analýzu dat a uplatnění poznatků při obchodním rozhodování.
Nedostatek talentů a znalostí se odráží i v dalších oblastech podnikání. Nové regulační požadavky jsou dalším problémem organizací závislých na datech zákazníků a dodavatelů. Polovina oslovených firem se obává o zachování soukromí dat (50 %), zatímco čtvrtina uvádí jako zdroj rizika regulaci dat a právní postupy (25 %). Výzvy, se kterými se podniky za poslední rok a půl setkaly, následně ukázaly, že je potřeba, aby lídři upřednostnili plánování dat a začlenili je do celkové obchodní strategie. Sedm z deseti lídrů se domnívá, že kvalita dat je zásadní pro přijímání správných obchodích rozhodnutí (69 %) a věří, že efektivní správa dat může přinést konkurenční výhodu (73 %). A konečně, dvě třetiny organizací by ocenily více rad (67 %) v oblasti využívání údajů, které mají k dispozici, což naznačuje, že si jsou vědomy nedostatku interních dovedností.
Anthony Scriffignano z Dun & Bradstreet pokračuje: „Pouhý přístup k nástrojům, které zpracovávají data, neznamená, že je firma využívá rozumně. Datové dovednosti by měly být v podnikání záměrně, nikoli náhodně. Kromě vyhledávání nových talentů, které v podniku chybí, je důležité nepřehlížet stávající pracovní sílu. Zavedení kontinuálního učení prostřednictvím kombinace metod pod dohledem a bez dohledu zajistí, že dovednosti zůstanou čerstvé a relevantní. Lídři jsou zodpovědní za nastavení tónu, ve kterém jsou lidé ochotni se učit, včetně samotného seniorského týmu – protože jak víme, přehled dat je stále důležitější i pro životopis generálního ředitele.“
Dun & Bradstreet je světový lídr v poskytování klíčových obchodních dat a analytických řešení, která firmám po celém světě pomáhají zlepšovat jejich rozhodovací procesy a zvyšovat výkonnost. Dun & Bradstreet Data Cloud podporuje řešení, která zákazníkům pomáhají v růstu tržeb, snižování nákladů, zmírnění rizik a transformaci jejich podnikání. Od roku 1841 firmy všech velikostí spoléhají na Dun & Bradstreet v řešení pro řízení rizik a rozšiřování obchodních příležitostí.
Dun & Bradstreet Holding B.V. a NejBusiness.cz
8. prosince 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....