Trvale udržitelné podnikání mají Kaufland a Lidl Česká republika patřící do skupiny Schwarz pevně zakotveno ve svých strategických cílech. Společně razí zelenou cestu. Od ledna 2022 plánují oba obchodní řetězce využívat 100 % energie z obnovitelných zdrojů a do roku 2030 sníží provozní emise CO₂ o 80 %.
Již v srpnu 2020 se skupina Schwarz, do níž Kaufland a Lidl patří, oficiálně připojila k iniciativě Science Based Targets (SBTi) a zavázala se k formulování vědecky ověřených klimatických cílů. Skupina Schwarz proto analyzovala svou CO₂ stopu, vypracovala kompletní klimatickou bilanci, na základě metodiky SBTi stanovila klimatické cíle a podpořila je opatřeními. Tyto vědecky podložené cíle nyní byly iniciativou SBTi validovány a schváleny.
Kaufland a Lidl chtějí do roku 2030 snížit provozní emise o více než 80 procent (v porovnání s rokem 2019) a dosáhnout klimatické neutrality svých provozních emisí (Scope 1 a 2) pomocí offsetových projektů - Lidl od roku 2022, Kaufland nejpozději do roku 2025.
Obě společnosti tak činí další důležitý krok a významně přispívají k dosažení Pařížské klimatické dohody, jejímž cílem je omezit globální oteplování tak, aby nárůst teploty nepřekročil hranici 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí.
Kaufland a Lidl si na základě stávajících klimatických bilancí stanovily konkrétní cíle a opatření, s jejichž pomocí mají být emise CO₂ v provozu průběžně snižovány. V souladu s klimatickou strategií je pro obě společnosti prioritou se emisím vyhnout, poté je snížit tam, kde jim zamezit nelze, a v posledním kroku kompenzovat ty, které prozatím nelze snížit.
Plán se nezaměřuje jen na emise ve vlastních provozech a prodejnách, ale zabývá se také emisemi, které vznikají v předřazených dodavatelských řetězcích obou společností. Kaufland a Lidl tak budou ke snižování emisí motivovat i své dodavatele. Ti z nich, kteří jsou zodpovědní za 80 % emisí souvisejících s výrobkem, budou povinni stanovit si do roku 2026 vlastní klimatické cíle podle kritérií iniciativy Science Based Targets.
Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz
6. prosince 2021
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...