Češi si letos zimní dovolenou nechtějí nechat vzít a někteří na ni šetří i několik měsíců

Češi si letos zimní dovolenou nechtějí nechat vzít a někteří na ni šetří i několik měsíců

I když i letošní lyžařskou sezónu ovlivní pandemie Covid, Češi si tradiční zimní lyžovačku nechtějí vzít. Pouze třetina z nich totiž zimní dovolenou neplánuje. Nicméně polovina z těch, kteří se na ni chystají, přiznává, že pandemie jejich plány ovlivnila a museli se jí přizpůsobit. A to zejména ve volbě místa destinace – přes 80 % totiž letos plánuje strávit zimní dovolenou v České republice. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Equa bank.

O tom, že letos by si chtěli Češi v porovnání s předchozím rokem užít zimní dovolenou více, svědčí i větší ochota za ni více utratit. Do 5 tisíc Kč by chtělo dát za zimní dovolenou 23 % dotázaných (loni to bylo 60 %), od 5 do 10 tis. Kč chce vynaložit 26 % Čechů (loni 18 %), od 10 do 15 tis. Kč 18 % respondentů (loni 9 %) a od 15 do 20 Kč 12 % (loni 7 %).

Velká část Čechů – více jak polovina – přitom očekává, že letos bude jejich dovolená dražší než loni. Promítá se do toho jak větší zájem trávit letos dovolenou na horách, tak očekávání zvyšování cen. „Průzkum ukázal, že zimní dovolená může být pro řadu Čechů zásah do jejich rodinného rozpočtu. Téměř polovina Čechů na zimní dovolenou totiž musí spořit i několik měsíců. Necelá polovina dotazovaných pak náklady hradí z běžných měsíčních příjmů,“ uvedla Kateřina Petko, ředitelka PR a interní komunikace Equa bank.

Storno podmínky jsou důležité

Kromě dovolené investují Češi i do lyžařského vybavení. To si letos plánuje koupit každý čtvrtina z těch, kdo lyžují. Nejvíce do něj chtějí investovat letos do částky10 000 Kč. Čtvrtina z lyžujících Čechů si lyžařské vybavení vůbec nepořizuje - půjčuje si ho.

Letos stejně jako loni hraje významnou roli při výběru zimní dovolené nastavení storno podmínek. V porovnání s předchozími lety, je pro polovinu Čechů důležitější vstřícné nastavení podmínek stornování ubytování a dopravy. Pro pětinu Čechů je to dokonce zásadní, aby si dovolenou koupili – tedy podobně, jako tomu bylo loni.

Výzkum proběhl v listopadu letošního roku na reprezentativním vzorku (525) české populace ve věku 18-65. Výzkum uskutečnila Equa bank prostřednictvím Instant Research.

Zdroj informací

Equa bank a.s. a NejBusiness.cz

Datum

1. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.1089 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál