V Česku roste zájem o rostlinné potraviny ve sportovní výživě

V Česku roste zájem o rostlinné potraviny ve sportovní výživě

Rostlinný protein a ingredience jako hrachové, rýžové nebo bramborové proteiny oslovují stále více české spotřebitele, kteří se zajímají o produkty sportovní výživy. Vedle již lety ověřeného izolátu syrovátkového proteinu vidí jako nejlákavější rostlinný, sójový, rýžový, pšeničný, bramborový, hrachový a konopný protein. Z příchutí vede čokoláda, vanilka, malina a tropické ovoce. Dále preferují především produkty s nízkým či žádným obsahem cukru a ty na zvýšení energie. Vyplývá to z říjnového průzkumu FMCG Gurus pro společnost ProVeg Česko, který se zaměřoval na preference pravidelných konzumentů sportovní výživy.

Rostlinné bílkoviny: pestrá strava a různé příchutě

Z průzkumu vyplynulo, že by výrobci potravin, kteří chtějí zavést nové produkty nebo zvýšit prodej těch stávajících, měli nadále pokračovat ve vzdělávání spotřebitelů a informovat je o různých výhodách, které jejich rostlinné produkty mohou přinést. Při zavádění nových proteinových produktů rostlinného původu je stěžejní spotřebitele zaujmout na základě jejich preferencí. Z průzkumu FMCG Gurus vyšly vedle syrovátkového proteinu (69 %) jako atraktivní rostlinný protein (68 %), sójový protein (68 %), rýžový protein (60 %), pšeničný protein (63 %), bramborový protein (57 %), hrachový protein (46 %), a konopný protein (48 %).

Za nejatraktivnější příchutě pro produkty sportovní výživy respondenti považují tyto: čokoláda (82 %), vanilka (71 %), malina (63 %), tropické ovoce (61 %), pomeranč (61 %), citron (60 %) a cola (60 %). Nejméně atraktivními příchutěmi byly cola (29 %), jahoda (28 %), borůvka (28 %), jablko (27 %) a limonáda (27 %).

„Sdělení pro výrobce potravin je jasné. Češi chtějí ve svých funkčních potravinách rozmanitost a rostlinné ingredience,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko. „Megatrend rostlinných potravin poháněný rostoucí spotřebitelskou poptávkou je dobře vidět v kategoriích s veganským masem a mléčnými výrobky. V jiných kategoriích vidíme spoustu nevyužitého potenciálu,“ doplňuje Ranninger.

Informovaní spotřebitelé: nároky, faktory a překážky

Při nákupu potravin a nápojů spotřebitelé a spotřebitelky vyhledávají různé druhy informací. U produktů sportovní výživy vnímají jako lákavá tato tvrzení: nízký/žádný cukr (70 %), zvýšení energie (69 %), vysoký obsah vlákniny (68 %), obsahuje probiotika (67 %), vysoký obsah bílkovin (66 %), na rostlinné bázi (65 %), s vysokým obsahem vitamínů (60 %), s nízkým/žádným obsahem laktózy (41 %) a zvyšující pocit sytosti (40 %). Pokud jde o zdravotní tvrzení, nejatraktivnější jsou tato: pomáhá zlepšit zdravé trávení (71 %), pomáhá zvýšit energii (59 %), pomáhá nabírat svaly (63 %), pomáhá zlepšovat zdraví srdce (57 %), pomáhá zlepšovat imunitu (69 %), pomáhá s hubnutím (52 %), pomáhá uspokojit hlad (58 %).

„Další oblastí, kterou by mohli výrobci zvážit, je certifikace produktů sportovní výživy některou z ochranných známek zaručující čistě rostlinné složení. To potvrzují i výsledky nedávného spotřebitelského průzkumu švýcarské společnosti V-Label, do kterého se zapojilo více než 23.000 respondentů po celém světě. Při nákupu veganských nebo vegetariánských produktů preferuje 91 % dotázaných produkty s certifikátem, jako je V-Label, polovina z nich uvedla, že se pro takové produkty rozhodně rozhoduje. 79 % spotřebitelů a spotřebitelek po celém světě souhlasí s tím, že vědomě věnují více pozornosti produktům se symbolem V-Label a 61 % tvrdí, že aktivně hledají označení V-Label na obale,“ říká Jan Vanžura, Sales Manager ProVeg Česka. „Výrobci mohou těžit ze stávající důvěry spotřebitelů a spotřebitelek vůči ochranné známce V-Label a pomáhá jim vyniknout na přeplněných regálech supermarketů,” doplňuje Vanžura.

Jak se trefit do chutí Čechů a Češek?

Čím dál více spotřebitelů a spotřebitelek zaujímá proaktivnější a holistický přístup k dosažení dlouhodobého zdraví. Díky tomu roste poptávka po funkčních potravinách a produktech sportovní výživy. Nejen těmito tématy se zabýval webinář ProVeg Česko, kde se výrobci mimo jiné dozvěděli i to, jak se trefit do chutí Čechů a Češek a obohatit tak svou nabídku o. nové rostlinné produkty, které je osloví.

Zdroj informací

ProVeg a NejBusiness.cz

Datum

28. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.477 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál