V Česku roste zájem o rostlinné potraviny ve sportovní výživě

V Česku roste zájem o rostlinné potraviny ve sportovní výživě

Rostlinný protein a ingredience jako hrachové, rýžové nebo bramborové proteiny oslovují stále více české spotřebitele, kteří se zajímají o produkty sportovní výživy. Vedle již lety ověřeného izolátu syrovátkového proteinu vidí jako nejlákavější rostlinný, sójový, rýžový, pšeničný, bramborový, hrachový a konopný protein. Z příchutí vede čokoláda, vanilka, malina a tropické ovoce. Dále preferují především produkty s nízkým či žádným obsahem cukru a ty na zvýšení energie. Vyplývá to z říjnového průzkumu FMCG Gurus pro společnost ProVeg Česko, který se zaměřoval na preference pravidelných konzumentů sportovní výživy.

Rostlinné bílkoviny: pestrá strava a různé příchutě

Z průzkumu vyplynulo, že by výrobci potravin, kteří chtějí zavést nové produkty nebo zvýšit prodej těch stávajících, měli nadále pokračovat ve vzdělávání spotřebitelů a informovat je o různých výhodách, které jejich rostlinné produkty mohou přinést. Při zavádění nových proteinových produktů rostlinného původu je stěžejní spotřebitele zaujmout na základě jejich preferencí. Z průzkumu FMCG Gurus vyšly vedle syrovátkového proteinu (69 %) jako atraktivní rostlinný protein (68 %), sójový protein (68 %), rýžový protein (60 %), pšeničný protein (63 %), bramborový protein (57 %), hrachový protein (46 %), a konopný protein (48 %).

Za nejatraktivnější příchutě pro produkty sportovní výživy respondenti považují tyto: čokoláda (82 %), vanilka (71 %), malina (63 %), tropické ovoce (61 %), pomeranč (61 %), citron (60 %) a cola (60 %). Nejméně atraktivními příchutěmi byly cola (29 %), jahoda (28 %), borůvka (28 %), jablko (27 %) a limonáda (27 %).

„Sdělení pro výrobce potravin je jasné. Češi chtějí ve svých funkčních potravinách rozmanitost a rostlinné ingredience,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko. „Megatrend rostlinných potravin poháněný rostoucí spotřebitelskou poptávkou je dobře vidět v kategoriích s veganským masem a mléčnými výrobky. V jiných kategoriích vidíme spoustu nevyužitého potenciálu,“ doplňuje Ranninger.

Informovaní spotřebitelé: nároky, faktory a překážky

Při nákupu potravin a nápojů spotřebitelé a spotřebitelky vyhledávají různé druhy informací. U produktů sportovní výživy vnímají jako lákavá tato tvrzení: nízký/žádný cukr (70 %), zvýšení energie (69 %), vysoký obsah vlákniny (68 %), obsahuje probiotika (67 %), vysoký obsah bílkovin (66 %), na rostlinné bázi (65 %), s vysokým obsahem vitamínů (60 %), s nízkým/žádným obsahem laktózy (41 %) a zvyšující pocit sytosti (40 %). Pokud jde o zdravotní tvrzení, nejatraktivnější jsou tato: pomáhá zlepšit zdravé trávení (71 %), pomáhá zvýšit energii (59 %), pomáhá nabírat svaly (63 %), pomáhá zlepšovat zdraví srdce (57 %), pomáhá zlepšovat imunitu (69 %), pomáhá s hubnutím (52 %), pomáhá uspokojit hlad (58 %).

„Další oblastí, kterou by mohli výrobci zvážit, je certifikace produktů sportovní výživy některou z ochranných známek zaručující čistě rostlinné složení. To potvrzují i výsledky nedávného spotřebitelského průzkumu švýcarské společnosti V-Label, do kterého se zapojilo více než 23.000 respondentů po celém světě. Při nákupu veganských nebo vegetariánských produktů preferuje 91 % dotázaných produkty s certifikátem, jako je V-Label, polovina z nich uvedla, že se pro takové produkty rozhodně rozhoduje. 79 % spotřebitelů a spotřebitelek po celém světě souhlasí s tím, že vědomě věnují více pozornosti produktům se symbolem V-Label a 61 % tvrdí, že aktivně hledají označení V-Label na obale,“ říká Jan Vanžura, Sales Manager ProVeg Česka. „Výrobci mohou těžit ze stávající důvěry spotřebitelů a spotřebitelek vůči ochranné známce V-Label a pomáhá jim vyniknout na přeplněných regálech supermarketů,” doplňuje Vanžura.

Jak se trefit do chutí Čechů a Češek?

Čím dál více spotřebitelů a spotřebitelek zaujímá proaktivnější a holistický přístup k dosažení dlouhodobého zdraví. Díky tomu roste poptávka po funkčních potravinách a produktech sportovní výživy. Nejen těmito tématy se zabýval webinář ProVeg Česko, kde se výrobci mimo jiné dozvěděli i to, jak se trefit do chutí Čechů a Češek a obohatit tak svou nabídku o. nové rostlinné produkty, které je osloví.

Zdroj informací

ProVeg a NejBusiness.cz

Datum

28. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.3469 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál