Turecké ocelárny Erdemir z města Eregli si objednaly u české společnosti CZ LOKO čtyři posunovací lokomotivy EffiShunter 600 se silnějším spalovacím motorem CAT C27 o výkonu 709kW. Kontrakt za zhruba 170 milionů korun předpokládá dodání celé série v prvním čtvrtletí 2023. Ocelárny přitom mají opci na další dva kusy za stejných podmínek. Může tedy jít celkem až o šest lokomotiv. Ty v náročném průmyslovém provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce.
„Jde o velký exportní úspěch, který se nám podařil i přes ztížené podmínky způsobené koronavirovou pandemií. Klíčová je špičková kvalita a úsporný provoz těchto lokomotiv. Skvělý poměr mezi cenou a kvalitou je parametr, který otevírá našim lokomotivám cestu do světa,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.
Firma tak navázala na předchozí dodávky. Do země během posledních šesti let vyvezla deset lokomotiv. Šest EffiShunterů 600 jezdí v ocelárnách Isdemir, dvě lokomotivy řady 744 již vlastní Erdemir a další dvě vozidla řady 741.7 využívá státní dopravce TCDD jako „záložní“ pod Bosporem v podmořském železničním tunelu Marmaray pro případ mimořádných událostí.
„Do Turecka jsme sice obchodně vstoupili před šesti lety, ale stále to je pro nás nový, tedy i velmi náročný trh. Ale kontrakt v ocelárnách, které patří mezi největší výrobce železa a oceli na světě, potvrzuje, že jdeme správným směrem. Moderní koncepce, bezpečnost posádky, ekologický provoz a vysoká spolehlivost, umožňují našim lokomotivám obstát v těžkých podmínkách nepřetržitého provozu železáren,“ dodal Jan Kutálek.
Rozsáhlá železniční vlečka oceláren přitom neslouží pouze k přísunu vstupních surovin a expedici hotových výrobků, ale zajišťuje také řadu technologických manipulací během samotné výroby. Lokomotivy proto musí být spolehlivé a schopné obstát ve specifických podmínkách nepřetržitého celoročního provozu. Mezi ně patří třeba nestandardní průjezdní profily, oblouky o malých poloměrech, práce v prašném prostředí a extrémních klimatických podmínkách. A to čtyřnápravové EffiShuntery 600 s elektrickým přenosem výkonu a motorem Caterpillar C27 s přehledem zvládají.
CZ LOKO, a.s. a NejBusiness.cz
28. listopadu 2021
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...