Na Black Friday nabízí slevy skoro 60 % obchodů

Na Black Friday nabízí slevy skoro 60 % obchodů

Průměrnou slevu až 47 % na zboží nabízí v Česku v rámci nákupního svátku Black Friday více než polovina největších kamenných a internetových prodejců. Vyplývá to z každoročního výzkumu konzultační společnosti Acomware. Oproti předchozímu roku obchodníků zapojených do slevové akce přibylo. Zvýšily se i avizované slevy, ty reálné jsou však mnohem nižší.

Slevy v rámci amerického nákupního svátku Black Friday letos prodejci nabízí nejčastěji 2-3 týdny. „Zhruba dva týdny před oficiálním černým pátkem, který letos připadl na 26. listopadu, nabízela Black Friday slevy asi pětina prodejců. Dnes je to již 57 % obchodů,“ uvádí Dušan Smoljak z konzultační společnosti Acomware výsledky výzkumu, který společnost provedla na vzorku 190 největších tuzemských obchodů z oblasti retailu i e-commerce.

Slevy až 80 %? Ve skutečnosti maximálně polovina

Rozmezí obchody uváděných slev je také letos široké, z pravidla se pohybuje od 20 % do 80 %. „Průměrná maximální sleva napříč prodejci je zhruba 47 %, což je meziročně asi o 2 % více,“ uvádí Smoljak. Zboží ve slevě nad 50 % je ale v nabídce obchodů minimum. Zboží v nejvyšší slevě navíc rychle mizí. „Vůbec nejvyšší slevy jsou vždy po spuštění kampaně, s níž řada prodejců začíná už 2-3 týdny před černým pátkem. Nejčastěji je navíc zlevněno výprodejové zboží, které uvolňuje místo novějším modelům,“ upřesňuje.

Pohled na nabídku zboží v samotný černý pátek ukazuje, že aktuální slevy jsou již významně nižší. „Průměrná sleva například u elektroniky je okolo 20 %. Větší slevy okolo 40-50 % je možné do pondělka využít při nákupu oblečení, obuvi, nábytku nebo výrobků pro krásu a zdraví,“ dodává Smoljak. V letošním roce navíc prakticky vymizela plošná sleva na celý sortiment. Nabízí ji jen jednotky prodejců.

Podezřele vysoké slevy je dobré si prověřit

Zákazníci by měli k nabídkám slev nad 50 % přistupovat opatrně, řada z nich může být až podezřele výhodná. Výjimkou nejsou situace, kdy uvedená sleva není nová, ale prodejce ji nabízí již delší dobu. „Základem je ověřit si, zda je sleva reálná. Využít lze například služby, jako je Hlídač shopů,“ doporučuje Smoljak. Zejména u menších neseriózních prodejců může dojít k navýšení původní cenu zboží na vyšší částku, aby sleva vypadala lákavě. Typicky jde o doporučenou prodejní cenu, kterou stanovil výrobce při uvedení na trh. Například u elektroniky je ale taková cena po několika měsících zavádějící.

Vyhnout se špatným nákupům může zákazníkům pomoci také garance vrácení nevhodného dárku. Jenže tu nabízí jen zlomek obchodníků. „Jde z pravidla o největší nákupní galerie. V našem výzkumu se takových obchodů objevilo jen 15 z celkových 190,“ říká Smoljak, podle něhož je možné nevhodné dárky vrátit nejdéle do 31. ledna. Neplatí to ale vždy. Vrátit nelze například hygienické zboží v uzavřeném či zataveném obalu, které je z něj vyjmuto. Případně zboží upravené na míru požadavkům zákazníka.

Acomware

Acomware je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce a digitální marketing. Od roku 2002 pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy.

Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Na webu www.acomware.cz publikuje unikátní výzkumy a studie. Je pořadatelem konferencí Performance 2020, Emailing 2020 a cyklu diskuzí Eshopista.

Zdroj informací

ACOMWARE s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

27. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3044 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál